Què és flurona i quins són els seus símptomes?

 

Catalunya ha identificat aquest dilluns els primers casos de ‘flurona‘, nom amb el qual es coneix la infecció simultània de grip i coronavirus, però són pocs i no presenten una evolució més greu que el contagi només per coronavirus.

«Tenim algun cas, però sense que represente una diferència respecte als altres; són pocs, són anecdòtics i no tenen més rellevància», ha explicat la directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel, en una roda de premsa.

Si bé no és el més freqüent, en un moment d’alta circulació de virus pot produir-se una coexistència de dos patògens en un cos, ha remarcat la doctora, que no obstant això ha insistit que no s’ha observat que siguen casos més greus.

El que sí que preocupa a Craywinckel és la «saturació» del sistema sanitari pels casos de coronavirus, que es tradueix en un constant increment de pacients en planta i en l’UCI i de la mortalitat.

«No sé si el pic serà en una setmana, dos o tres, però no hem arribat i això ens preocupa; ens queden dies d’ingressos i crítics«, ha advertit.

 

 

Símptomes

 

Si bé encara hi ha molt poca evidència científica sobre flurona a causa de la recent detecció i els escassos casos notificats, els símptomes són els d’una infecció respiratòria comuna i, a priori, són lleus.

En aqueix sentit, Israel va detectar fa dos dies el seu primer cas de contagi simultani de coronavirus i virus de la grip en una dona embarassada sense vacunar, segons va confirmar el propi Ministeri de Sanitat israeliana.
La dona va ser donada d’alta el passat 30 de desembre després de ser tractada per símptomes lleus derivats d’aquesta doble infecció, va afegir el digital Times of Israel.

Generalment, la grip comença de manera abrupta, amb febre alta i almenys un símptoma sistèmic (per exemple, fatiga, dolors musculars) i un símptoma respiratori (com a tos, congestió nasal). Els símptomes de Covid són més variats però, en qualsevol cas, tots se superposen amb els trastorns estacionals.

Amb la variant Omicron els símptomes semblen més lleus almenys entre la població vacunada i prevalen el mal de gola, el refredat i la secreció nasal. La pèrdua del gust i l’olfacte, característica de les primeres onades del coronavirus, sembla hui menys freqüent.

No obstant això, no és possible distingir Covid de la grip i l’única forma segura de fer un diagnòstic diferencial és realitzar un hisop. També existeixen en el mercat proves ràpides combinades per al diagnòstic diferencial: en pocs minuts detecten si el pacient pateix Covid o grip.

No obstant això, es tracta de proves més cares, destinades principalment a hospitals o metges generals que necessiten avaluar amb precisió als pacients amb major risc per a poder procedir immediatament amb la teràpia correcta.

 

Els primers casos

 

Els primers casos per ‘flurona‘ van ser detectats per primera vegada als Estats Units durant el primer any de pandèmia de coronavirus.

D’altra banda, la circulació dels virus de la grip i de Covid-19 alhora preocupa per l’elevat risc per a la població, sobretot vulnerable, ja que les dues malalties afecten el sistema respiratori superior, alerten els experts.

Últimes notícies

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.