Què és flurona i quins són els seus símptomes?

 

Catalunya ha identificat aquest dilluns els primers casos de ‘flurona‘, nom amb el qual es coneix la infecció simultània de grip i coronavirus, però són pocs i no presenten una evolució més greu que el contagi només per coronavirus.

«Tenim algun cas, però sense que represente una diferència respecte als altres; són pocs, són anecdòtics i no tenen més rellevància», ha explicat la directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel, en una roda de premsa.

Si bé no és el més freqüent, en un moment d’alta circulació de virus pot produir-se una coexistència de dos patògens en un cos, ha remarcat la doctora, que no obstant això ha insistit que no s’ha observat que siguen casos més greus.

El que sí que preocupa a Craywinckel és la «saturació» del sistema sanitari pels casos de coronavirus, que es tradueix en un constant increment de pacients en planta i en l’UCI i de la mortalitat.

«No sé si el pic serà en una setmana, dos o tres, però no hem arribat i això ens preocupa; ens queden dies d’ingressos i crítics«, ha advertit.

 

 

Símptomes

 

Si bé encara hi ha molt poca evidència científica sobre flurona a causa de la recent detecció i els escassos casos notificats, els símptomes són els d’una infecció respiratòria comuna i, a priori, són lleus.

En aqueix sentit, Israel va detectar fa dos dies el seu primer cas de contagi simultani de coronavirus i virus de la grip en una dona embarassada sense vacunar, segons va confirmar el propi Ministeri de Sanitat israeliana.
La dona va ser donada d’alta el passat 30 de desembre després de ser tractada per símptomes lleus derivats d’aquesta doble infecció, va afegir el digital Times of Israel.

Generalment, la grip comença de manera abrupta, amb febre alta i almenys un símptoma sistèmic (per exemple, fatiga, dolors musculars) i un símptoma respiratori (com a tos, congestió nasal). Els símptomes de Covid són més variats però, en qualsevol cas, tots se superposen amb els trastorns estacionals.

Amb la variant Omicron els símptomes semblen més lleus almenys entre la població vacunada i prevalen el mal de gola, el refredat i la secreció nasal. La pèrdua del gust i l’olfacte, característica de les primeres onades del coronavirus, sembla hui menys freqüent.

No obstant això, no és possible distingir Covid de la grip i l’única forma segura de fer un diagnòstic diferencial és realitzar un hisop. També existeixen en el mercat proves ràpides combinades per al diagnòstic diferencial: en pocs minuts detecten si el pacient pateix Covid o grip.

No obstant això, es tracta de proves més cares, destinades principalment a hospitals o metges generals que necessiten avaluar amb precisió als pacients amb major risc per a poder procedir immediatament amb la teràpia correcta.

 

Els primers casos

 

Els primers casos per ‘flurona‘ van ser detectats per primera vegada als Estats Units durant el primer any de pandèmia de coronavirus.

D’altra banda, la circulació dels virus de la grip i de Covid-19 alhora preocupa per l’elevat risc per a la població, sobretot vulnerable, ja que les dues malalties afecten el sistema respiratori superior, alerten els experts.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.