Què és flurona i quins són els seus símptomes?

 

Catalunya ha identificat aquest dilluns els primers casos de ‘flurona‘, nom amb el qual es coneix la infecció simultània de grip i coronavirus, però són pocs i no presenten una evolució més greu que el contagi només per coronavirus.

«Tenim algun cas, però sense que represente una diferència respecte als altres; són pocs, són anecdòtics i no tenen més rellevància», ha explicat la directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel, en una roda de premsa.

Si bé no és el més freqüent, en un moment d’alta circulació de virus pot produir-se una coexistència de dos patògens en un cos, ha remarcat la doctora, que no obstant això ha insistit que no s’ha observat que siguen casos més greus.

El que sí que preocupa a Craywinckel és la «saturació» del sistema sanitari pels casos de coronavirus, que es tradueix en un constant increment de pacients en planta i en l’UCI i de la mortalitat.

«No sé si el pic serà en una setmana, dos o tres, però no hem arribat i això ens preocupa; ens queden dies d’ingressos i crítics«, ha advertit.

 

 

Símptomes

 

Si bé encara hi ha molt poca evidència científica sobre flurona a causa de la recent detecció i els escassos casos notificats, els símptomes són els d’una infecció respiratòria comuna i, a priori, són lleus.

En aqueix sentit, Israel va detectar fa dos dies el seu primer cas de contagi simultani de coronavirus i virus de la grip en una dona embarassada sense vacunar, segons va confirmar el propi Ministeri de Sanitat israeliana.
La dona va ser donada d’alta el passat 30 de desembre després de ser tractada per símptomes lleus derivats d’aquesta doble infecció, va afegir el digital Times of Israel.

Generalment, la grip comença de manera abrupta, amb febre alta i almenys un símptoma sistèmic (per exemple, fatiga, dolors musculars) i un símptoma respiratori (com a tos, congestió nasal). Els símptomes de Covid són més variats però, en qualsevol cas, tots se superposen amb els trastorns estacionals.

Amb la variant Omicron els símptomes semblen més lleus almenys entre la població vacunada i prevalen el mal de gola, el refredat i la secreció nasal. La pèrdua del gust i l’olfacte, característica de les primeres onades del coronavirus, sembla hui menys freqüent.

No obstant això, no és possible distingir Covid de la grip i l’única forma segura de fer un diagnòstic diferencial és realitzar un hisop. També existeixen en el mercat proves ràpides combinades per al diagnòstic diferencial: en pocs minuts detecten si el pacient pateix Covid o grip.

No obstant això, es tracta de proves més cares, destinades principalment a hospitals o metges generals que necessiten avaluar amb precisió als pacients amb major risc per a poder procedir immediatament amb la teràpia correcta.

 

Els primers casos

 

Els primers casos per ‘flurona‘ van ser detectats per primera vegada als Estats Units durant el primer any de pandèmia de coronavirus.

D’altra banda, la circulació dels virus de la grip i de Covid-19 alhora preocupa per l’elevat risc per a la població, sobretot vulnerable, ja que les dues malalties afecten el sistema respiratori superior, alerten els experts.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.