Què és flurona i quins són els seus símptomes?

 

Catalunya ha identificat aquest dilluns els primers casos de ‘flurona‘, nom amb el qual es coneix la infecció simultània de grip i coronavirus, però són pocs i no presenten una evolució més greu que el contagi només per coronavirus.

“Tenim algun cas, però sense que represente una diferència respecte als altres; són pocs, són anecdòtics i no tenen més rellevància”, ha explicat la directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel, en una roda de premsa.

Si bé no és el més freqüent, en un moment d’alta circulació de virus pot produir-se una coexistència de dos patògens en un cos, ha remarcat la doctora, que no obstant això ha insistit que no s’ha observat que siguen casos més greus.

El que sí que preocupa a Craywinckel és la “saturació” del sistema sanitari pels casos de coronavirus, que es tradueix en un constant increment de pacients en planta i en l’UCI i de la mortalitat.

“No sé si el pic serà en una setmana, dos o tres, però no hem arribat i això ens preocupa; ens queden dies d’ingressos i crítics“, ha advertit.

 

 

Símptomes

 

Si bé encara hi ha molt poca evidència científica sobre flurona a causa de la recent detecció i els escassos casos notificats, els símptomes són els d’una infecció respiratòria comuna i, a priori, són lleus.

En aqueix sentit, Israel va detectar fa dos dies el seu primer cas de contagi simultani de coronavirus i virus de la grip en una dona embarassada sense vacunar, segons va confirmar el propi Ministeri de Sanitat israeliana.
La dona va ser donada d’alta el passat 30 de desembre després de ser tractada per símptomes lleus derivats d’aquesta doble infecció, va afegir el digital Times of Israel.

Generalment, la grip comença de manera abrupta, amb febre alta i almenys un símptoma sistèmic (per exemple, fatiga, dolors musculars) i un símptoma respiratori (com a tos, congestió nasal). Els símptomes de Covid són més variats però, en qualsevol cas, tots se superposen amb els trastorns estacionals.

Amb la variant Omicron els símptomes semblen més lleus almenys entre la població vacunada i prevalen el mal de gola, el refredat i la secreció nasal. La pèrdua del gust i l’olfacte, característica de les primeres onades del coronavirus, sembla hui menys freqüent.

No obstant això, no és possible distingir Covid de la grip i l’única forma segura de fer un diagnòstic diferencial és realitzar un hisop. També existeixen en el mercat proves ràpides combinades per al diagnòstic diferencial: en pocs minuts detecten si el pacient pateix Covid o grip.

No obstant això, es tracta de proves més cares, destinades principalment a hospitals o metges generals que necessiten avaluar amb precisió als pacients amb major risc per a poder procedir immediatament amb la teràpia correcta.

 

Els primers casos

 

Els primers casos per ‘flurona‘ van ser detectats per primera vegada als Estats Units durant el primer any de pandèmia de coronavirus.

D’altra banda, la circulació dels virus de la grip i de Covid-19 alhora preocupa per l’elevat risc per a la població, sobretot vulnerable, ja que les dues malalties afecten el sistema respiratori superior, alerten els experts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.