Què és flurona i quins són els seus símptomes?

 

Catalunya ha identificat aquest dilluns els primers casos de ‘flurona‘, nom amb el qual es coneix la infecció simultània de grip i coronavirus, però són pocs i no presenten una evolució més greu que el contagi només per coronavirus.

«Tenim algun cas, però sense que represente una diferència respecte als altres; són pocs, són anecdòtics i no tenen més rellevància», ha explicat la directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel, en una roda de premsa.

Si bé no és el més freqüent, en un moment d’alta circulació de virus pot produir-se una coexistència de dos patògens en un cos, ha remarcat la doctora, que no obstant això ha insistit que no s’ha observat que siguen casos més greus.

El que sí que preocupa a Craywinckel és la «saturació» del sistema sanitari pels casos de coronavirus, que es tradueix en un constant increment de pacients en planta i en l’UCI i de la mortalitat.

«No sé si el pic serà en una setmana, dos o tres, però no hem arribat i això ens preocupa; ens queden dies d’ingressos i crítics«, ha advertit.

 

 

Símptomes

 

Si bé encara hi ha molt poca evidència científica sobre flurona a causa de la recent detecció i els escassos casos notificats, els símptomes són els d’una infecció respiratòria comuna i, a priori, són lleus.

En aqueix sentit, Israel va detectar fa dos dies el seu primer cas de contagi simultani de coronavirus i virus de la grip en una dona embarassada sense vacunar, segons va confirmar el propi Ministeri de Sanitat israeliana.
La dona va ser donada d’alta el passat 30 de desembre després de ser tractada per símptomes lleus derivats d’aquesta doble infecció, va afegir el digital Times of Israel.

Generalment, la grip comença de manera abrupta, amb febre alta i almenys un símptoma sistèmic (per exemple, fatiga, dolors musculars) i un símptoma respiratori (com a tos, congestió nasal). Els símptomes de Covid són més variats però, en qualsevol cas, tots se superposen amb els trastorns estacionals.

Amb la variant Omicron els símptomes semblen més lleus almenys entre la població vacunada i prevalen el mal de gola, el refredat i la secreció nasal. La pèrdua del gust i l’olfacte, característica de les primeres onades del coronavirus, sembla hui menys freqüent.

No obstant això, no és possible distingir Covid de la grip i l’única forma segura de fer un diagnòstic diferencial és realitzar un hisop. També existeixen en el mercat proves ràpides combinades per al diagnòstic diferencial: en pocs minuts detecten si el pacient pateix Covid o grip.

No obstant això, es tracta de proves més cares, destinades principalment a hospitals o metges generals que necessiten avaluar amb precisió als pacients amb major risc per a poder procedir immediatament amb la teràpia correcta.

 

Els primers casos

 

Els primers casos per ‘flurona‘ van ser detectats per primera vegada als Estats Units durant el primer any de pandèmia de coronavirus.

D’altra banda, la circulació dels virus de la grip i de Covid-19 alhora preocupa per l’elevat risc per a la població, sobretot vulnerable, ja que les dues malalties afecten el sistema respiratori superior, alerten els experts.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.