Entren en funcionament els 3 ‘jutjats Covid-19’ per a resoldre 700 casos al mes

 

Este dilluns entren en ple funcionament en el territori valencià tres ‘jutjats Covid-19‘, un en cada capital de província, que està previst que resolguen uns 700 assumptes al mes, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Els nous òrgans judicials es posen en marxa per a alleujar la càrrega de treball provocada per la suspensió dels terminis processals causada per la declaració de l’Estat d’Alarma la passada primavera amb motiu de la pandèmia de coronavirus.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que, en les províncies de València i Alacant, la jurisdicció més afectada per la suspensió dels terminis processals ha sigut la del Mercantil, mentres que en la de Castelló ha sigut la social.

 

Per eixe motiu, s’ha creat el jutjat del Mercantil número 5 en València, mentres que a Alacant serà el número 4, i, en el cas de Castelló, el nou òrgan judicial és el número 5 social. «Tant a València com a Castelló hem pogut situar els jutjats en espais a l’interior de les seues respectives ciutats de la Justícia, mentres que a Alacant s’ha recorregut al lloguer d’un local pròxim al Palau de Benalúa», ha indicat la consellera Bravo.

 

«És necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021»

Per a Gabriela Bravo, tot i els reforços que alleujaran la càrrega de treball, continua sent necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021 proposat a la Sala de Govern del Tribunal Superior, al Consell General del Poder Judicial i al Ministeri de Justícia, i que «compta ja amb el suport unànime dels col·legis d’advocats, procuradors i graduats socials valencians».

 

Este pla preveu el desplegament de 18 jutges de reforç, 9 lletrats de l’Administració de Justícia i 41 funcionaris que se sumarien a aquests jutjats Covid-19 per a potenciar les jurisdiccions Civil i Social a València i Alacant i la Mercantil a Castelló.

 

La Generalitat està disposada a aportar 2,2 milions d’euros, de manera que «es podrien resoldre al voltant de 10.600 assumptes cada semestre entre les tres províncies». S’estima que els jutjats del Mercantil resoldran una mitjana de 300 casos al mes cada un, mentres que el jutjat social de Castelló podrà fer el mateix amb uns 100 assumptes mensuals, segons Justícia.

 

Amb esta iniciativa es pretén organitzar el calendari judicial, perquè «ara mateix s’estan fent assenyalaments de juís per a finals de l’any 2022 i, si no es posa remei, els terminis d’espera d’un servici essencial com és la Justícia seran completament inacceptables».

Últimes notícies

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.

Tancament de parcs naturals i nivell 3 d’emergència per risc d’incendis el dia de l’eclipse

La Generalitat activarà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis el 12 d’agost per l’eclipse solar i tancarà diversos parcs naturals de la Comunitat Valenciana. A més, es desplegarà un ampli dispositiu amb 26 mitjans aeris i 2.500 agents de seguretat en les províncies de València i Castelló.

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.
FILMOTECA D'ESTIU