Entren en funcionament els 3 ‘jutjats Covid-19’ per a resoldre 700 casos al mes

 

Este dilluns entren en ple funcionament en el territori valencià tres ‘jutjats Covid-19‘, un en cada capital de província, que està previst que resolguen uns 700 assumptes al mes, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Els nous òrgans judicials es posen en marxa per a alleujar la càrrega de treball provocada per la suspensió dels terminis processals causada per la declaració de l’Estat d’Alarma la passada primavera amb motiu de la pandèmia de coronavirus.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que, en les províncies de València i Alacant, la jurisdicció més afectada per la suspensió dels terminis processals ha sigut la del Mercantil, mentres que en la de Castelló ha sigut la social.

 

Per eixe motiu, s’ha creat el jutjat del Mercantil número 5 en València, mentres que a Alacant serà el número 4, i, en el cas de Castelló, el nou òrgan judicial és el número 5 social. «Tant a València com a Castelló hem pogut situar els jutjats en espais a l’interior de les seues respectives ciutats de la Justícia, mentres que a Alacant s’ha recorregut al lloguer d’un local pròxim al Palau de Benalúa», ha indicat la consellera Bravo.

 

«És necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021»

Per a Gabriela Bravo, tot i els reforços que alleujaran la càrrega de treball, continua sent necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021 proposat a la Sala de Govern del Tribunal Superior, al Consell General del Poder Judicial i al Ministeri de Justícia, i que «compta ja amb el suport unànime dels col·legis d’advocats, procuradors i graduats socials valencians».

 

Este pla preveu el desplegament de 18 jutges de reforç, 9 lletrats de l’Administració de Justícia i 41 funcionaris que se sumarien a aquests jutjats Covid-19 per a potenciar les jurisdiccions Civil i Social a València i Alacant i la Mercantil a Castelló.

 

La Generalitat està disposada a aportar 2,2 milions d’euros, de manera que «es podrien resoldre al voltant de 10.600 assumptes cada semestre entre les tres províncies». S’estima que els jutjats del Mercantil resoldran una mitjana de 300 casos al mes cada un, mentres que el jutjat social de Castelló podrà fer el mateix amb uns 100 assumptes mensuals, segons Justícia.

 

Amb esta iniciativa es pretén organitzar el calendari judicial, perquè «ara mateix s’estan fent assenyalaments de juís per a finals de l’any 2022 i, si no es posa remei, els terminis d’espera d’un servici essencial com és la Justícia seran completament inacceptables».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.