Entren en funcionament els 3 ‘jutjats Covid-19’ per a resoldre 700 casos al mes

 

Este dilluns entren en ple funcionament en el territori valencià tres ‘jutjats Covid-19‘, un en cada capital de província, que està previst que resolguen uns 700 assumptes al mes, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Els nous òrgans judicials es posen en marxa per a alleujar la càrrega de treball provocada per la suspensió dels terminis processals causada per la declaració de l’Estat d’Alarma la passada primavera amb motiu de la pandèmia de coronavirus.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que, en les províncies de València i Alacant, la jurisdicció més afectada per la suspensió dels terminis processals ha sigut la del Mercantil, mentres que en la de Castelló ha sigut la social.

 

Per eixe motiu, s’ha creat el jutjat del Mercantil número 5 en València, mentres que a Alacant serà el número 4, i, en el cas de Castelló, el nou òrgan judicial és el número 5 social. «Tant a València com a Castelló hem pogut situar els jutjats en espais a l’interior de les seues respectives ciutats de la Justícia, mentres que a Alacant s’ha recorregut al lloguer d’un local pròxim al Palau de Benalúa», ha indicat la consellera Bravo.

 

«És necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021»

Per a Gabriela Bravo, tot i els reforços que alleujaran la càrrega de treball, continua sent necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021 proposat a la Sala de Govern del Tribunal Superior, al Consell General del Poder Judicial i al Ministeri de Justícia, i que «compta ja amb el suport unànime dels col·legis d’advocats, procuradors i graduats socials valencians».

 

Este pla preveu el desplegament de 18 jutges de reforç, 9 lletrats de l’Administració de Justícia i 41 funcionaris que se sumarien a aquests jutjats Covid-19 per a potenciar les jurisdiccions Civil i Social a València i Alacant i la Mercantil a Castelló.

 

La Generalitat està disposada a aportar 2,2 milions d’euros, de manera que «es podrien resoldre al voltant de 10.600 assumptes cada semestre entre les tres províncies». S’estima que els jutjats del Mercantil resoldran una mitjana de 300 casos al mes cada un, mentres que el jutjat social de Castelló podrà fer el mateix amb uns 100 assumptes mensuals, segons Justícia.

 

Amb esta iniciativa es pretén organitzar el calendari judicial, perquè «ara mateix s’estan fent assenyalaments de juís per a finals de l’any 2022 i, si no es posa remei, els terminis d’espera d’un servici essencial com és la Justícia seran completament inacceptables».

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.