17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Sanitat i les comunitats autònomes acorden mantindre els tancaments perimetrals en Setmana Santa

El president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha posat en contacte amb tots els presidents de les comunitats limítrofes -Balears, Aragó, Múrcia, Castella-la Manxa i Catalunya– per a «acordar una posició conjunta de limitar la mobilitat durant les vacacions de Setmana Santa i Pasqua», segons han informat fonts del Consell.

 

Puig ha fet estes declaracions després de reunir-se amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la posició que el territori valencià defensarà en la reunió d’esta vesprada del Consell Interterritorial del Sistema Nacional, que és la de «mantindre les restriccions de mobilitat vigents» entre les comunitats autònomes perquè «no pot haver-hi alguna que pose en risc l’esforç que s’ha fet pels valencians».

 

En eixe sentit, Puig ha insistit en cal ser «prudent» en un moment en el que «gràcies a l’esforç de la societat valenciana s’estan conseguint grans avanços». De fet, ha ressaltat que hui es preveu baixar d’una incidència acumulada en els últims 14 dies de 100 casos per cada 100.000 habitants .

 

Sobre este tema, ha recalcat que encara que es tracta d’«una dada extraordinària, encara estem lluny de la consolidació definitiva per a superar la pandèmia». Per això, ha exigit la corresponsabilitat de totes les comunitats autònomes perquè no pot haver comunitats que posen en risc este esforç que s’ha fet pels valencians. «La situació epidemiològica continua millorant, però no podem tirar per la borda els esforços fets per la societat valenciana durant les últimes setmanes. Cal consolidar la millora conseguida», ha postil·lat.
 

 

Oltra ha demanat «un poc de responsabilitat» 

Encara que «tots estem cansats» un any després que s’expandira el virus, Oltra ha demanat a la gent que aguante i tinga cautela i «un poc més de paciència perquè ja queda menys i estem veient la llum. Si tornem a empitjorar, la frustració col·lectiva serà molt gran», ha avisat.

 

També ha demanat «un poc de responsabilitat» davant de la intenció de Madrid de no tancar per Setmana Santa, a demés de recordar que esta comunitat està en el centre d’Espanya i «si no tanca i la resta sí no podran eixir a cap lloc». Per a la també líder de Compromís, el millor és que totes les comunitats arriben a un consens i «cada una se situe un poc. Si això es torna a desbordar i solapem una quarta ona posem en risc la vida», ha emfatitzat.

 

I ha posat l’accent que «qualsevol govern responsable ha de posar això com primer objectiu: salvar-nos com a éssers humans», en relació a la postura de la Comunitat de Madrid, governada pel PP i Ciutadans. «Ja vam salvar el Nadal i no ens va anar molt bé», ha postil·lat.

Últimes notícies

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.