13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Sanitat i les comunitats autònomes acorden mantindre els tancaments perimetrals en Setmana Santa

El president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha posat en contacte amb tots els presidents de les comunitats limítrofes -Balears, Aragó, Múrcia, Castella-la Manxa i Catalunya– per a «acordar una posició conjunta de limitar la mobilitat durant les vacacions de Setmana Santa i Pasqua», segons han informat fonts del Consell.

 

Puig ha fet estes declaracions després de reunir-se amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la posició que el territori valencià defensarà en la reunió d’esta vesprada del Consell Interterritorial del Sistema Nacional, que és la de «mantindre les restriccions de mobilitat vigents» entre les comunitats autònomes perquè «no pot haver-hi alguna que pose en risc l’esforç que s’ha fet pels valencians».

 

En eixe sentit, Puig ha insistit en cal ser «prudent» en un moment en el que «gràcies a l’esforç de la societat valenciana s’estan conseguint grans avanços». De fet, ha ressaltat que hui es preveu baixar d’una incidència acumulada en els últims 14 dies de 100 casos per cada 100.000 habitants .

 

Sobre este tema, ha recalcat que encara que es tracta d’«una dada extraordinària, encara estem lluny de la consolidació definitiva per a superar la pandèmia». Per això, ha exigit la corresponsabilitat de totes les comunitats autònomes perquè no pot haver comunitats que posen en risc este esforç que s’ha fet pels valencians. «La situació epidemiològica continua millorant, però no podem tirar per la borda els esforços fets per la societat valenciana durant les últimes setmanes. Cal consolidar la millora conseguida», ha postil·lat.
 

 

Oltra ha demanat «un poc de responsabilitat» 

Encara que «tots estem cansats» un any després que s’expandira el virus, Oltra ha demanat a la gent que aguante i tinga cautela i «un poc més de paciència perquè ja queda menys i estem veient la llum. Si tornem a empitjorar, la frustració col·lectiva serà molt gran», ha avisat.

 

També ha demanat «un poc de responsabilitat» davant de la intenció de Madrid de no tancar per Setmana Santa, a demés de recordar que esta comunitat està en el centre d’Espanya i «si no tanca i la resta sí no podran eixir a cap lloc». Per a la també líder de Compromís, el millor és que totes les comunitats arriben a un consens i «cada una se situe un poc. Si això es torna a desbordar i solapem una quarta ona posem en risc la vida», ha emfatitzat.

 

I ha posat l’accent que «qualsevol govern responsable ha de posar això com primer objectiu: salvar-nos com a éssers humans», en relació a la postura de la Comunitat de Madrid, governada pel PP i Ciutadans. «Ja vam salvar el Nadal i no ens va anar molt bé», ha postil·lat.

Últimes notícies

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.

0-1: el València s’imposa en el Coliseum amb un gol de Gayà

El València va guanyar 0-1 al Getafe en el Coliseum amb una miqueta de José Luis Gayà en el 84 i va eixir del descens. Suma 20 punts, un menys que el rival.

Lucinda Brand es proclama campiona de la Copa del Món de ciclocrós després de véncer a Benidorm

Lucinda Brand s'ha proclamat guanyadora de la Copa del Món de ciclocrós en imposar-se en la desena prova disputada a Benidorm. Alvarado va ser segona a 10 segons i Fouquenet tercera a 12; Sofía Rodríguez, millor espanyola, va acabar en el lloc 30.

Elx i Sevilla, urgits a guanyar per a frenar la seua mala ratxa i allunyar-se del descens

Elx i Sevilla se citen en el Martinez Valero amb l'obligació de sumar per a tallar la seua mala dinàmica i prendre aire respecte al descens. Baixes sensibles, retorns i pressió a les 21.00.

El PSPV acusa a Pérez Llorca de capitular davant Feijóo en el finançament

El PSPV sosté que Pérez Llorca torna del cim del PP sense compromisos ni fons per a la Comunitat i que el rebuig del PP frena 21.000 milions per a les autonomies.

Pérez Llorca destaca el suport del PP a l’excepcionalitat valenciana en el finançament

El PPCV celebra el suport unànime dels presidents autonòmics del PP a un tracte excepcional per a la Comunitat per la dana i a una reforma multilateral. Feijóo defén un model just i sense privilegis i rebutja pactes bilaterals.