Sanitat i les comunitats autònomes acorden mantindre els tancaments perimetrals en Setmana Santa

El president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha posat en contacte amb tots els presidents de les comunitats limítrofes -Balears, Aragó, Múrcia, Castella-la Manxa i Catalunya– per a «acordar una posició conjunta de limitar la mobilitat durant les vacacions de Setmana Santa i Pasqua», segons han informat fonts del Consell.

 

Puig ha fet estes declaracions després de reunir-se amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la posició que el territori valencià defensarà en la reunió d’esta vesprada del Consell Interterritorial del Sistema Nacional, que és la de «mantindre les restriccions de mobilitat vigents» entre les comunitats autònomes perquè «no pot haver-hi alguna que pose en risc l’esforç que s’ha fet pels valencians».

 

En eixe sentit, Puig ha insistit en cal ser «prudent» en un moment en el que «gràcies a l’esforç de la societat valenciana s’estan conseguint grans avanços». De fet, ha ressaltat que hui es preveu baixar d’una incidència acumulada en els últims 14 dies de 100 casos per cada 100.000 habitants .

 

Sobre este tema, ha recalcat que encara que es tracta d’«una dada extraordinària, encara estem lluny de la consolidació definitiva per a superar la pandèmia». Per això, ha exigit la corresponsabilitat de totes les comunitats autònomes perquè no pot haver comunitats que posen en risc este esforç que s’ha fet pels valencians. «La situació epidemiològica continua millorant, però no podem tirar per la borda els esforços fets per la societat valenciana durant les últimes setmanes. Cal consolidar la millora conseguida», ha postil·lat.
 

 

Oltra ha demanat «un poc de responsabilitat» 

Encara que «tots estem cansats» un any després que s’expandira el virus, Oltra ha demanat a la gent que aguante i tinga cautela i «un poc més de paciència perquè ja queda menys i estem veient la llum. Si tornem a empitjorar, la frustració col·lectiva serà molt gran», ha avisat.

 

També ha demanat «un poc de responsabilitat» davant de la intenció de Madrid de no tancar per Setmana Santa, a demés de recordar que esta comunitat està en el centre d’Espanya i «si no tanca i la resta sí no podran eixir a cap lloc». Per a la també líder de Compromís, el millor és que totes les comunitats arriben a un consens i «cada una se situe un poc. Si això es torna a desbordar i solapem una quarta ona posem en risc la vida», ha emfatitzat.

 

I ha posat l’accent que «qualsevol govern responsable ha de posar això com primer objectiu: salvar-nos com a éssers humans», en relació a la postura de la Comunitat de Madrid, governada pel PP i Ciutadans. «Ja vam salvar el Nadal i no ens va anar molt bé», ha postil·lat.

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.