14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La Generalitat Valenciana destinarà en dos anys uns 240 milions d’euros per a material sanitari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat este divendres que per a garantir contractes estables relacionats amb el material sanitari, el Govern valencià destinarà uns 240 milions d’euros durant dos anys per a subministrar 200 productes sanitaris diferents.

 

En eixe contracte participaran fins a 90 empreses diferents, el 30% d’elles valencianes, segons ha explicat en una entrevista en la Ser en referir-se al material sanitari que s’ha trobat a faltar a l’inici de la pandèmia. En ella, confessa que no pot estar satisfet amb la gestió de la crisi sanitària que ha fet el seu govern perquè «sempre hi ha coses que es van poder millorar», segons un comunicat de la cadena, encara que valora que tot i els problemes el sistema públic de salut valencià ha funcionat.

 

Sobre si el subministrament de material sanitari va ser el «taló d’Aquil·les» del sistema en l’inici de la pandèmia, Puig assegura que el problema va ser mundial i que van poder reaccionar ràpidament, encara que també admet que al principi no tenien.

 

En l’entrevista, Puig va dir que ha plorat diferents voltes durant la pandèmia i que el pitjor moment va ser en l’inici, quan van vore que els hospitals es podien haver quedat sense llits lliures.

Últimes notícies

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.