Els gimnasos del territori valencià confien en obrir les seues portes dilluns que ve

 

Este dimarts, 9 de març, alguns representants del sector de l’activitat física i de la Generalitat han mantingut una nova reunió sobre les restriccions contra el coronavirus, després de la qual el delegat de la Federació d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives, Juan Carlos Gómez-Pantoja, s’ha mostrat molt optimista amb què les instal·lacions esportives i els gimnasos puguen obrir dilluns que ve.

 

Gómez-Pantoja ha indicat que, durant esta reunió de treball, els responsables de l’administració s’han mostrat molt receptius amb les peticions d’obertura del sector. «Amb les dades actuals de la Comunitat Valenciana, considerem una desproporció mantindre els centres esportius tancats», ha subratllat.

 

«Som optimistes i esperem que dilluns que ve puguem obrir les nostres instal·lacions, això sí, amb restriccions d’aforament i alguna limitació», ha expressat Gómez-Pantoja al final de la reunió.

 

El territori valencià, l’única comunitat amb els gimnasos tancats

La patronal ha mostrat a l’administració una taula amb les restriccions en vigor en cada comunitat respecte als centres esportius i han insistit que el territori valencià és l’únic que els manté tancats.

 

«Els hem dit que ens pareixia una postura molt dura, la considerem desproporcionada» ha defensat Gómez-Pantoja, abans de ressaltar els protocols de seguretat de les instal·lacions, en les que es controlen els accessos: «Sabem a quina hora entra i ix algú i qui va a cada classe, amb quantes persones es relaciona. Sabem, si hi haguera infecció, detectar-la i de seguida tallar el focus».

 

Els empresaris d’instal·lacions esportives s’han mostrat partidaris de l’obligatorietat de les mascaretes dins de les instal·lacions i durant la pràctica del deport, si bé han traslladat a la Generalitat que és determinant que es permeta l’ús de vestuaris i de les dutxes, sempre que estes siguen individualitzades. «Li hem posat la comparació que no deixar dutxes és com anar a restaurants i poder menjar, però no beure», ha precisat Gómez-Pantoja.

 

Conseqüències del tancament dels centres esportius

El representant dels centres esportius han indicat que des de l’administració han insistit a abordar la flexibilització de restriccions amb tranquil·litat i anar a poc a poc.

 

Gómez-Pantoja ha insistit en les conseqüències per a la salut mental i física que pot implicar la falta d’exercici físic. «Molts estudis diuen que per un euro gastat pels nostres clients el sistema sanitari i farmacèutic s’estalvia tres. Quina millor política que incentivar la pràctica d’exercici físic per a millorar la salut de la població?», ha agregat.

 

En la reunió també ha participat la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, que ha demanat oficialment a la Generalitat Valenciana poder reprendre totes les competicions territorials de futbol i futbol sala a partir del pròxim dilluns 15 de març.

 

Denuncien la discriminació de l’esport en la Comunitat Valenciana

A demés, hi ha un 50% d’aforament en les instal·lacions esportives, tal com s’ha permés en cinemes i teatres durant el pic més alt de la pandèmia, i un aforament màxim del 20% en estadis de més de 8.000 espectadors.

 

La federació ha insistit que el futbol no incidix en l’índex de contagis en la Comunitat Valenciana, tal com ha quedat demostrat amb dades durant les diferents fases de la pandèmia, i en què la incidència acumulada està a nivells de juliol, abans fins i tot de començar la pretemporada.

 

A demés, durant la reunió han denunciat la discriminació de l’esport en la Generalitat Valenciana i ha instat a la Generalitat que tinga en compte la declaració de l’esport com a activitat essencial que va fer el Congrés dels Diputats.

 

Finalment, la federació ha incidit en la necessitat que el públic entre a les instal·lacions perquè estiga molt millor controlat i perquè no es repetisquen les imàtgens de familiars apinyats en les tanques dels poliesportius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.