El Govern repartirà 2.600.000 mascaretes per a col·lectius vulnerables en el territori valencià

 

La delegada del Govern en el territori valencià, Gloria Calero, ha anunciat este dimecres que en els pròxims dies es repartiran més de 2.600.000 mascaretes per a col·lectius valencians de població vulnerable.

 

En un comunicat, la Delegació del Govern ha assegurat que, al costat de les subdelegacions d’Alacant, Castelló i València, s’ha organitzat un operatiu perquè este material sanitari arribe a tots els municipis valencians, en una distribució en la que també participaran diferents ONGs.

 

En concret, en el territori valencià s’entregaran 2.608.000 en un repartiment que va començar a la fi de la setmana passada, en el marc d’un operatiu que ha portat al Govern d’Espanya a distribuir 55.570.000 mascaretes durant la pandèmia a través de diferents punts de distribució.

 

Repartiment per províncies

En la província d’Alacant es distribuiran 1.040.613 mascaretes; en Castelló, 201.327; i en València un total d’1.365.222 unitats, que suposen, segons Delegació del Govern, un total de 7.500.000 mascaretes donades pel Govern al territori valencià des que començara la pandèmia.

 

Del total de mascaretes que rebran en el conjunt nacional, unes 7.200.000 van destinades a Creu Roja, dos milions a la Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa (EAPN), mentres que el Comité espanyol de representants de persones amb discapacitat (CERMI) rebrà 498.000 i Càritas 138.000 unitats.

 

En el cas dels municipis majors de 20.000 habitants, la Delegació del Govern i les tres subdelegacions del territori valencià han contactat amb els ajuntaments per a procedir al lliurament de les mascaretes, mentres que, en el cas dels municipis menors de 20.000 habitants, la distribució es farà en col·laboració amb les diputacions provincials.

Últimes notícies

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.