El Govern valencià dona suport a la proposta d’Illa per a l’acord de restricció de mobilitat

 

El territori valencià dona suport al document presentat pel Ministeri de Sanitat per a la restricció de mobilitat en les ciutats de més de 100.000 habitants amb més de 500 casos de Covid-19.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en el que el Ministeri de Sanitat ha presentat el document amb criteris que determinen mesures per a ciutats a on existixen determinats factors, ha detallat la Generalitat en un comunicat.

 

Barceló ha mostrat el seu suport a este document perquè «és important que es prenguen decisions de manera coordinada entre totes les comunitats autònomes com hem fet des de l’inici de la pandèmia». En este sentit, ha destacat que «l’aprovació d’este acord no interferix en les competències valencianes i en les mesures que es puguen continuar adoptant per al control de la pandèmia».

 

Cap de les ciutats valencianes més grans té eixa incidència

En el territori valencià hi ha quatre ciutats amb més de 100.000 habitants: Castelló de la Plana (171.728 habitants), València (794.288), Alacant (334.887) i Elx (232.517), i en cap d’elles s’ha conseguit mai una taxa d’incidència de 500 contagis per cada 100.000 habitants. És més, «ni s’ha arribat mai, ni en la fase més aguda de la pandèmia, a la mitat d’eixe llindar», ha indicat la Generalitat.

 

De fet, ara mateixa, la incidència acumulada dels últims 14 dies en el territori valencià és de 107,90 casos per cada 100.000 habitants. En la ciutat de València, és de 115,45; en la ciutat d’Alacant, 137,96; en Castelló de la Plana, 155,48; i en Elx se situa esta taxa en 164,72. Respecte a la capacitat hospitalària per a respondre a la pandèmia, l’ocupació de llits UCI per part de pacients Covid-19 és del 10,9%, i en planta del 3,9%.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.