14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El Govern valencià dona suport a la proposta d’Illa per a l’acord de restricció de mobilitat

 

El territori valencià dona suport al document presentat pel Ministeri de Sanitat per a la restricció de mobilitat en les ciutats de més de 100.000 habitants amb més de 500 casos de Covid-19.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en el que el Ministeri de Sanitat ha presentat el document amb criteris que determinen mesures per a ciutats a on existixen determinats factors, ha detallat la Generalitat en un comunicat.

 

Barceló ha mostrat el seu suport a este document perquè «és important que es prenguen decisions de manera coordinada entre totes les comunitats autònomes com hem fet des de l’inici de la pandèmia». En este sentit, ha destacat que «l’aprovació d’este acord no interferix en les competències valencianes i en les mesures que es puguen continuar adoptant per al control de la pandèmia».

 

Cap de les ciutats valencianes més grans té eixa incidència

En el territori valencià hi ha quatre ciutats amb més de 100.000 habitants: Castelló de la Plana (171.728 habitants), València (794.288), Alacant (334.887) i Elx (232.517), i en cap d’elles s’ha conseguit mai una taxa d’incidència de 500 contagis per cada 100.000 habitants. És més, «ni s’ha arribat mai, ni en la fase més aguda de la pandèmia, a la mitat d’eixe llindar», ha indicat la Generalitat.

 

De fet, ara mateixa, la incidència acumulada dels últims 14 dies en el territori valencià és de 107,90 casos per cada 100.000 habitants. En la ciutat de València, és de 115,45; en la ciutat d’Alacant, 137,96; en Castelló de la Plana, 155,48; i en Elx se situa esta taxa en 164,72. Respecte a la capacitat hospitalària per a respondre a la pandèmia, l’ocupació de llits UCI per part de pacients Covid-19 és del 10,9%, i en planta del 3,9%.

Últimes notícies

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i assegura haver-lo aportat tot

Després d'un acarament amb José Manuel Cuenca, Salomé Pradas s'ha acostat a les víctimes de la DANA i ha defés que ho ha aportat tot. Les famílies han exigit veritat i responsabilitats.

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.