Han injectat a la C. Valenciana el 90% de les dosis. Una taxa de vacunació baixa.

Ejemplo de shortcode con estilo
    Sanitat administra la pràctica totalitat dels vials de què disposa, però no són proporcionals a la població a vacunar – La incidència acumulada ha pujat lleugerament amb 35 nous contagis enfront del descens de morts i de pressió hospitalària Al llarg d’esta setmana la conselleria de Sanitat es posarà les piles en el procés […]

 

 

Sanitat administra la pràctica totalitat dels vials de què disposa, però no són proporcionals a la població a vacunar – La incidència acumulada ha pujat lleugerament amb 35 nous contagis enfront del descens de morts i de pressió hospitalària

Al llarg d’esta setmana la conselleria de Sanitat es posarà les piles en el procés de vacunació i espera administrar unes 224.000 dosis amb les quals se supere el milió de valencians vacunats contra la covid, però la veritat sembla ser una altra i és que amb data del 31 de març, segons l’informe setmanal del Ministeri de Sanitat, l’estratègia de vacunació en la Comunitat Valenciana segueix amb un cert retard respecte a altres autonomies, estant entre les quatre amb menor percentatge de població immunitzada, per què? —amb les dos dosis rebudes—, només un 6 per cent dels valencians.

A les portes de la quarta ona de contagis, segons les previsions que s’esperen després de les vacances de Setmana Santa, l’últim balanç diari amb les dades facilitades per la conselleria de Sanitat deixa 35 nous contagis per coronavirus, menys que el dia anterior, però amb els quals es tanca una setmana en la qual ha pujat lleugerament la incidència acumulada, mentre que han descendit els morts i la pressió hospitalària, per ixa part és una bona noticia.

Respecte a la setmana anterior, la primera en la qual va haver-hi una lleugera pujada després de set setmanes de descens, els contagis han disminuït de 1.067 a 994 casos. Els últims 35 comptabilitzats en la jornada d’ahir, tretze d’ells a la província de València. D’esta manera la xifra total de casos positius des de l’inici de la pandèmia se situa en 386.149 en la Comunitat Valenciana.

Un 90% i no el 100% de les dosis rebudes

El procés de vacunació, que no ha cessat durant estos dies festius, segueix amb pas ferm en terres valencianes però fent front al retard acumulat per la falta de dosi de mesos anteriors. Així, de les 911.260 rebudes a 31 de març (586.360 de Pfizer, 96.800 de Moderna i 228.100 de AstraZeneca) la conselleria de Sanitat ha administrat 821.536, és a dir un 90,2% de les lliurades, sent d’esta manera una de les comunitats més efectives en este sentit sol per baix d’Extremadura i La Rioja.

Encara ser la tercera autonomia amb millor índex de vacunació respecte del número de dosis rebudes, només 257.143 valencians estan immunitzats després de rebre les dos dosis, un 46,4% d’ells persones majors de 80 anys. Esta taxa tan baixa del 6 per cent de la població valenciana vacunada i el virus avança —puja al 13,2% de persones amb almenys una dosi de la vacuna rebuda— reflecteix que si no s’han posat més és perquè no es disposava d’elles, d’ací la diferència amb altres autonomies on amb menor taxa de dosis administrades de les rebudes, tenen percentatges de població vacunada més elevats com Astúries i Castella i Lleó, amb prop del deu per cent dels seus ciutadans immunitzats.

Mentre s’aconsegueix agilitar el procés de vacunació en la Comunitat, la setmana ha deixat alguns indicadors positius com la baixada en el número de morts en descendir de les 73 defuncions la setmana anterior a les 53 d’estos últims set dies, en els quals no s’ha registrat ni una sola mort a la província de Castelló.
La xifra d’hospitalitzats continua baixant per novena setmana consecutiva i s’ha passat dels 446 pacients registrats al començament de la setmana, dilluns 29 de març, als 385 actuals. D’igual manera també ha baixat la pressió en les unitats de vigilància intensiva en baixar l’ocupació de pacient covid dels 102 ingressats als 88 que en el dia d’ahir romanien en les UCI dels hospitals valencians.

Així mateix, la incidència acumulada ha pujat lleugerament esta setmana, de 28,62 casos per cada cent mil habitants als 33,02, si bé continua sent la més baixa d’Espanya i l’única comunitat en situació de risc per baix dels 50 casos.

No obstant això cal anar en compte d’eixos estafadors que volen vendre les vacunes i què són perilloses. Cal no ser impacients i esperar al nostre torn.

Últimes notícies

Mireia Cabañes aspira als Jocs d’hivern de 2030 després de triomfar en surf

La valenciana, campiona d’Espanya i d’Europa de surf i subcampiona del món, s’entrena en snowboard amb l’objectiu d’arribar als Jocs d’hivern de 2030.

Treballar no evita la pobresa a 2,5 milions de persones a Espanya

Uns 2,5 milions de persones ocupades a Espanya viuen per davall del llindar de pobresa. La parcialitat no desitjada i el cost de l’habitatge agreugen el problema.

Queens of the Stone Age actuarà per primera vegada a València

Queens of the Stone Age debutarà a València el 21 de juny de 2027, amb un concert al Roig Arena dins de la gira del nou àlbum.

Pluja feble i baixada de temperatures per a començar novembre

La primera setmana completa de novembre comença amb cel nuvolós i possibles ruixats febles al litoral. Les màximes baixaran, sobretot a Castellón.

Rescatats dos xiquets perduts en muntanyes de Benidorm i Elda

Dos xiquets de 8 i 10 anys han sigut rescatats amb els seus pares en muntanyes de Benidorm i Elda. Els bombers també han auxiliat quatre excursionistes en altres rescats.

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.