Han injectat a la C. Valenciana el 90% de les dosis. Una taxa de vacunació baixa.

 

 

Sanitat administra la pràctica totalitat dels vials de què disposa, però no són proporcionals a la població a vacunar – La incidència acumulada ha pujat lleugerament amb 35 nous contagis enfront del descens de morts i de pressió hospitalària

Al llarg d’esta setmana la conselleria de Sanitat es posarà les piles en el procés de vacunació i espera administrar unes 224.000 dosis amb les quals se supere el milió de valencians vacunats contra la covid, però la veritat sembla ser una altra i és que amb data del 31 de març, segons l’informe setmanal del Ministeri de Sanitat, l’estratègia de vacunació en la Comunitat Valenciana segueix amb un cert retard respecte a altres autonomies, estant entre les quatre amb menor percentatge de població immunitzada, per què? —amb les dos dosis rebudes—, només un 6 per cent dels valencians.

A les portes de la quarta ona de contagis, segons les previsions que s’esperen després de les vacances de Setmana Santa, l’últim balanç diari amb les dades facilitades per la conselleria de Sanitat deixa 35 nous contagis per coronavirus, menys que el dia anterior, però amb els quals es tanca una setmana en la qual ha pujat lleugerament la incidència acumulada, mentre que han descendit els morts i la pressió hospitalària, per ixa part és una bona noticia.

Respecte a la setmana anterior, la primera en la qual va haver-hi una lleugera pujada després de set setmanes de descens, els contagis han disminuït de 1.067 a 994 casos. Els últims 35 comptabilitzats en la jornada d’ahir, tretze d’ells a la província de València. D’esta manera la xifra total de casos positius des de l’inici de la pandèmia se situa en 386.149 en la Comunitat Valenciana.

Un 90% i no el 100% de les dosis rebudes

El procés de vacunació, que no ha cessat durant estos dies festius, segueix amb pas ferm en terres valencianes però fent front al retard acumulat per la falta de dosi de mesos anteriors. Així, de les 911.260 rebudes a 31 de març (586.360 de Pfizer, 96.800 de Moderna i 228.100 de AstraZeneca) la conselleria de Sanitat ha administrat 821.536, és a dir un 90,2% de les lliurades, sent d’esta manera una de les comunitats més efectives en este sentit sol per baix d’Extremadura i La Rioja.

Encara ser la tercera autonomia amb millor índex de vacunació respecte del número de dosis rebudes, només 257.143 valencians estan immunitzats després de rebre les dos dosis, un 46,4% d’ells persones majors de 80 anys. Esta taxa tan baixa del 6 per cent de la població valenciana vacunada i el virus avança —puja al 13,2% de persones amb almenys una dosi de la vacuna rebuda— reflecteix que si no s’han posat més és perquè no es disposava d’elles, d’ací la diferència amb altres autonomies on amb menor taxa de dosis administrades de les rebudes, tenen percentatges de població vacunada més elevats com Astúries i Castella i Lleó, amb prop del deu per cent dels seus ciutadans immunitzats.

Mentre s’aconsegueix agilitar el procés de vacunació en la Comunitat, la setmana ha deixat alguns indicadors positius com la baixada en el número de morts en descendir de les 73 defuncions la setmana anterior a les 53 d’estos últims set dies, en els quals no s’ha registrat ni una sola mort a la província de Castelló.
La xifra d’hospitalitzats continua baixant per novena setmana consecutiva i s’ha passat dels 446 pacients registrats al començament de la setmana, dilluns 29 de març, als 385 actuals. D’igual manera també ha baixat la pressió en les unitats de vigilància intensiva en baixar l’ocupació de pacient covid dels 102 ingressats als 88 que en el dia d’ahir romanien en les UCI dels hospitals valencians.

Així mateix, la incidència acumulada ha pujat lleugerament esta setmana, de 28,62 casos per cada cent mil habitants als 33,02, si bé continua sent la més baixa d’Espanya i l’única comunitat en situació de risc per baix dels 50 casos.

No obstant això cal anar en compte d’eixos estafadors que volen vendre les vacunes i què són perilloses. Cal no ser impacients i esperar al nostre torn.

Anuncios

Últimes notícies

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.

La dura temporada de Carlos Álvarez en el Llevant acaba una altra vegada en la infermeria

Carlos Álvarez, heroi de l'últim ascens del Llevant, s'ha lesionat el turmell esquerre i està pràcticament descartat per als quatre partits finals de LaLiga EA Sports després d'un curs plagat de problemes físics.

El Consell insistix a tendir la mà a les associacions de víctimes de la dana malgrat les seues crítiques

El Consell afirma que mantindrà el diàleg amb totes les associacions de víctimes de la dana, malgrat l'absència de dos col·lectius en una reunió clau i a les seues crítiques per la falta de respostes a les seues necessitats urgents.

Macrooperació policial a Benidorm: 80 detinguts per tràfic de drogues en locals d’oci

Una macrooperació conjunta en una zona d'oci de Benidorm se salda amb 80 detinguts per presumptes delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, a més de diverses sancions administratives als locals inspeccionats.

El València Basket perseguix una remuntada històrica davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket necessita alçar un 0-2 davant el Panathinaikos per a entrar en la Final Four de l'Eurolliga, una gesta que només va aconseguir el Reial Madrid davant el Partizan en 2023.

El Consell titlla de caos la regularització extraordinària d’immigrants del Govern central

El Govern valencià acusa l'Executiu central d'impulsar una regularització extraordinària d'immigrants sense memòria econòmica i alerta del seu impacte en sanitat, educació, servicis socials i vivenda.

PP i Vox reclamen tancar ja la comissió de la dana de Les Corts sense la compareixença de Pradas

PP i Vox proposen donar per conclosa este mes la comissió d'investigació de la dana de 2024 en Les Corts, sense que compareguen la exconsellera Salomé Pradas ni el subdirector d'Emergències Jorge Suárez, la qual cosa ha deslligat les crítiques de l'oposició.