Han injectat a la C. Valenciana el 90% de les dosis. Una taxa de vacunació baixa.

 

 

Sanitat administra la pràctica totalitat dels vials de què disposa, però no són proporcionals a la població a vacunar – La incidència acumulada ha pujat lleugerament amb 35 nous contagis enfront del descens de morts i de pressió hospitalària

Al llarg d’esta setmana la conselleria de Sanitat es posarà les piles en el procés de vacunació i espera administrar unes 224.000 dosis amb les quals se supere el milió de valencians vacunats contra la covid, però la veritat sembla ser una altra i és que amb data del 31 de març, segons l’informe setmanal del Ministeri de Sanitat, l’estratègia de vacunació en la Comunitat Valenciana segueix amb un cert retard respecte a altres autonomies, estant entre les quatre amb menor percentatge de població immunitzada, per què? —amb les dos dosis rebudes—, només un 6 per cent dels valencians.

A les portes de la quarta ona de contagis, segons les previsions que s’esperen després de les vacances de Setmana Santa, l’últim balanç diari amb les dades facilitades per la conselleria de Sanitat deixa 35 nous contagis per coronavirus, menys que el dia anterior, però amb els quals es tanca una setmana en la qual ha pujat lleugerament la incidència acumulada, mentre que han descendit els morts i la pressió hospitalària, per ixa part és una bona noticia.

Respecte a la setmana anterior, la primera en la qual va haver-hi una lleugera pujada després de set setmanes de descens, els contagis han disminuït de 1.067 a 994 casos. Els últims 35 comptabilitzats en la jornada d’ahir, tretze d’ells a la província de València. D’esta manera la xifra total de casos positius des de l’inici de la pandèmia se situa en 386.149 en la Comunitat Valenciana.

Un 90% i no el 100% de les dosis rebudes

El procés de vacunació, que no ha cessat durant estos dies festius, segueix amb pas ferm en terres valencianes però fent front al retard acumulat per la falta de dosi de mesos anteriors. Així, de les 911.260 rebudes a 31 de març (586.360 de Pfizer, 96.800 de Moderna i 228.100 de AstraZeneca) la conselleria de Sanitat ha administrat 821.536, és a dir un 90,2% de les lliurades, sent d’esta manera una de les comunitats més efectives en este sentit sol per baix d’Extremadura i La Rioja.

Encara ser la tercera autonomia amb millor índex de vacunació respecte del número de dosis rebudes, només 257.143 valencians estan immunitzats després de rebre les dos dosis, un 46,4% d’ells persones majors de 80 anys. Esta taxa tan baixa del 6 per cent de la població valenciana vacunada i el virus avança —puja al 13,2% de persones amb almenys una dosi de la vacuna rebuda— reflecteix que si no s’han posat més és perquè no es disposava d’elles, d’ací la diferència amb altres autonomies on amb menor taxa de dosis administrades de les rebudes, tenen percentatges de població vacunada més elevats com Astúries i Castella i Lleó, amb prop del deu per cent dels seus ciutadans immunitzats.

Mentre s’aconsegueix agilitar el procés de vacunació en la Comunitat, la setmana ha deixat alguns indicadors positius com la baixada en el número de morts en descendir de les 73 defuncions la setmana anterior a les 53 d’estos últims set dies, en els quals no s’ha registrat ni una sola mort a la província de Castelló.
La xifra d’hospitalitzats continua baixant per novena setmana consecutiva i s’ha passat dels 446 pacients registrats al començament de la setmana, dilluns 29 de març, als 385 actuals. D’igual manera també ha baixat la pressió en les unitats de vigilància intensiva en baixar l’ocupació de pacient covid dels 102 ingressats als 88 que en el dia d’ahir romanien en les UCI dels hospitals valencians.

Així mateix, la incidència acumulada ha pujat lleugerament esta setmana, de 28,62 casos per cada cent mil habitants als 33,02, si bé continua sent la més baixa d’Espanya i l’única comunitat en situació de risc per baix dels 50 casos.

No obstant això cal anar en compte d’eixos estafadors que volen vendre les vacunes i què són perilloses. Cal no ser impacients i esperar al nostre torn.

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.