Han injectat a la C. Valenciana el 90% de les dosis. Una taxa de vacunació baixa.

 

 

Sanitat administra la pràctica totalitat dels vials de què disposa, però no són proporcionals a la població a vacunar – La incidència acumulada ha pujat lleugerament amb 35 nous contagis enfront del descens de morts i de pressió hospitalària

Al llarg d’esta setmana la conselleria de Sanitat es posarà les piles en el procés de vacunació i espera administrar unes 224.000 dosis amb les quals se supere el milió de valencians vacunats contra la covid, però la veritat sembla ser una altra i és que amb data del 31 de març, segons l’informe setmanal del Ministeri de Sanitat, l’estratègia de vacunació en la Comunitat Valenciana segueix amb un cert retard respecte a altres autonomies, estant entre les quatre amb menor percentatge de població immunitzada, per què? —amb les dos dosis rebudes—, només un 6 per cent dels valencians.

A les portes de la quarta ona de contagis, segons les previsions que s’esperen després de les vacances de Setmana Santa, l’últim balanç diari amb les dades facilitades per la conselleria de Sanitat deixa 35 nous contagis per coronavirus, menys que el dia anterior, però amb els quals es tanca una setmana en la qual ha pujat lleugerament la incidència acumulada, mentre que han descendit els morts i la pressió hospitalària, per ixa part és una bona noticia.

Respecte a la setmana anterior, la primera en la qual va haver-hi una lleugera pujada després de set setmanes de descens, els contagis han disminuït de 1.067 a 994 casos. Els últims 35 comptabilitzats en la jornada d’ahir, tretze d’ells a la província de València. D’esta manera la xifra total de casos positius des de l’inici de la pandèmia se situa en 386.149 en la Comunitat Valenciana.

Un 90% i no el 100% de les dosis rebudes

El procés de vacunació, que no ha cessat durant estos dies festius, segueix amb pas ferm en terres valencianes però fent front al retard acumulat per la falta de dosi de mesos anteriors. Així, de les 911.260 rebudes a 31 de març (586.360 de Pfizer, 96.800 de Moderna i 228.100 de AstraZeneca) la conselleria de Sanitat ha administrat 821.536, és a dir un 90,2% de les lliurades, sent d’esta manera una de les comunitats més efectives en este sentit sol per baix d’Extremadura i La Rioja.

Encara ser la tercera autonomia amb millor índex de vacunació respecte del número de dosis rebudes, només 257.143 valencians estan immunitzats després de rebre les dos dosis, un 46,4% d’ells persones majors de 80 anys. Esta taxa tan baixa del 6 per cent de la població valenciana vacunada i el virus avança —puja al 13,2% de persones amb almenys una dosi de la vacuna rebuda— reflecteix que si no s’han posat més és perquè no es disposava d’elles, d’ací la diferència amb altres autonomies on amb menor taxa de dosis administrades de les rebudes, tenen percentatges de població vacunada més elevats com Astúries i Castella i Lleó, amb prop del deu per cent dels seus ciutadans immunitzats.

Mentre s’aconsegueix agilitar el procés de vacunació en la Comunitat, la setmana ha deixat alguns indicadors positius com la baixada en el número de morts en descendir de les 73 defuncions la setmana anterior a les 53 d’estos últims set dies, en els quals no s’ha registrat ni una sola mort a la província de Castelló.
La xifra d’hospitalitzats continua baixant per novena setmana consecutiva i s’ha passat dels 446 pacients registrats al començament de la setmana, dilluns 29 de març, als 385 actuals. D’igual manera també ha baixat la pressió en les unitats de vigilància intensiva en baixar l’ocupació de pacient covid dels 102 ingressats als 88 que en el dia d’ahir romanien en les UCI dels hospitals valencians.

Així mateix, la incidència acumulada ha pujat lleugerament esta setmana, de 28,62 casos per cada cent mil habitants als 33,02, si bé continua sent la més baixa d’Espanya i l’única comunitat en situació de risc per baix dels 50 casos.

No obstant això cal anar en compte d’eixos estafadors que volen vendre les vacunes i què són perilloses. Cal no ser impacients i esperar al nostre torn.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.