La incidència acumulada de Covid-19 en el territori valencià se situa en 516,87 casos

 

El territori valencià té una incidència de 516,87 casos per cada 100.000 habitants i continua liderant la positivitat, que se situa en el 28,54%, mentres que l’ocupació de llits hospitalaris per pacients Covid-19 és del 27,48% i de les UCI del 40,04%, segons les dades que ha publicat este dilluns el Ministeri de Sanitat.

 

No obstant això, les xifres de la Conselleria de Sanitat reflectixen una ocupació en planta Covid del 26,41% i en llits UCI del 49,35%, segons les dades facilitades en roda de premsa per la consellera de Sanitat, Ana Barceló.

 

Barceló ha defensat en la roda de premsa que existix «marge de creixement» d’ocupació de llits en plantes hospitalàries i UCI, però ha demanat a la població que es «faça càrrec del «moment que estem vivint i del número tan alt d’hospitalitzats».

 

També ha indicat que la incidència puja i baixa en funció del creixement de totes les CCAA, però ha apuntat que les xifres són l’efecte de les festes nadalenques, falten les conseqüències de Nit de cap d’any i «més enllà de les estadístiques, l’important és fer-nos càrrec de la situació».

 

La sèptima comunitat amb major incidència

D’esta manera, amb les dades del Ministeri, el territori valencià és la sèptima amb una incidència acumulada més alta després d’Extremadura, Balears, Madrid, Castella-la Manxa, La Rioja i Catalunya, encara que supera a la mitjana, que està en el 435,62. El risc molt alt s’establix a partir de 250 casos.

 

Quant a la incidència acumulada, és 126 punts superior al tancament de l’any, ja que el passat 31 de desembre era de 390,73 casos per cada 100.000 habitants, i 240 punts major que el passat 21 de desembre, quan era de 276,31 casos.

 

A demés, el territori valencià continua liderant en Espanya la taxa de positivitat, que ha pujat fins al 28,54%, enfront de la mitjana que se situa en el 16,03%. L’any 2020 es va tancar amb un percentatge del 18,55%.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU