La incidència acumulada de Covid-19 en el territori valencià se situa en 516,87 casos

 

El territori valencià té una incidència de 516,87 casos per cada 100.000 habitants i continua liderant la positivitat, que se situa en el 28,54%, mentres que l’ocupació de llits hospitalaris per pacients Covid-19 és del 27,48% i de les UCI del 40,04%, segons les dades que ha publicat este dilluns el Ministeri de Sanitat.

 

No obstant això, les xifres de la Conselleria de Sanitat reflectixen una ocupació en planta Covid del 26,41% i en llits UCI del 49,35%, segons les dades facilitades en roda de premsa per la consellera de Sanitat, Ana Barceló.

 

Barceló ha defensat en la roda de premsa que existix «marge de creixement» d’ocupació de llits en plantes hospitalàries i UCI, però ha demanat a la població que es «faça càrrec del «moment que estem vivint i del número tan alt d’hospitalitzats».

 

També ha indicat que la incidència puja i baixa en funció del creixement de totes les CCAA, però ha apuntat que les xifres són l’efecte de les festes nadalenques, falten les conseqüències de Nit de cap d’any i «més enllà de les estadístiques, l’important és fer-nos càrrec de la situació».

 

La sèptima comunitat amb major incidència

D’esta manera, amb les dades del Ministeri, el territori valencià és la sèptima amb una incidència acumulada més alta després d’Extremadura, Balears, Madrid, Castella-la Manxa, La Rioja i Catalunya, encara que supera a la mitjana, que està en el 435,62. El risc molt alt s’establix a partir de 250 casos.

 

Quant a la incidència acumulada, és 126 punts superior al tancament de l’any, ja que el passat 31 de desembre era de 390,73 casos per cada 100.000 habitants, i 240 punts major que el passat 21 de desembre, quan era de 276,31 casos.

 

A demés, el territori valencià continua liderant en Espanya la taxa de positivitat, que ha pujat fins al 28,54%, enfront de la mitjana que se situa en el 16,03%. L’any 2020 es va tancar amb un percentatge del 18,55%.

Últimes notícies

Román i Nek Romero tallen oreja en l’inici de la Fira de Juliol de València

Els toreros valencians Román i Nek Romero han tallat una oreja cadascun en la primera corrida mixta de la Fira de Juliol de València, mentre que la novillera Olga Casado ha quedat inèdita amb un lot dèbil.

Desmantellen tres plantacions de marihuana a Aldaia i rescaten 30 animals maltractats

La Policia Nacional ha desmantellat tres plantacions de marihuana al barri del Cayo d'Aldaia i ha rescatat 30 animals maltractats, amb cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública, frau elèctric i maltractament animal.

Catarroja inicia dilluns la segona fase del clavegueram finançada amb fons estatals

Catarroja posarà en marxa dilluns 20 de juliol la segona fase de les obres de recuperació del clavegueram, valorades en 5,8 milions i finançades pel Ministeri per a la Transició Ecològica. El municipi gestiona en total 249,2 milions en projectes de reconstrucció després de la dana.

Villena i Pinoso arriben als 40 graus i les capitals es queden per damunt dels 32

Villena i Pinoso han superat este dijous els 40 graus en una jornada d’avís taronja per calor, mentre que València, Alacant i Castelló han registrat màximes entre 32 i 35 graus.

L’augment de finançament en dependència crearà 12.700 llocs de faena a la Comunitat Valenciana

L’increment de 535 milions d’euros en el finançament estatal de la dependència a la Comunitat Valenciana fins a 2027 permetrà arribar a 61.700 beneficiaris, reduir les llistes d’espera i crear 12.704 llocs de faena.

Cap de setmana amb tempestes i granís a l’interior i temperatures màximes canviants

L’últim tram de la setmana arribarà amb risc de tronades i granís a l’interior, pols en suspensió i màximes que baixaran dissabte i tornaran a pujar diumenge, després d’un divendres molt calorós a zones de València i Alacant.

Seixanta detinguts per una trama que falsificava documents per a contractar migrants a Orihuela

La Policia Nacional ha detingut 60 persones a Orihuela i altres punts de la Vega Baja i Múrcia per una trama que falsificava documents de sol·licitud d’asil per a permetre la contractació de migrants en situació irregular.

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.