La incidència acumulada de Covid-19 en el territori valencià se situa en 516,87 casos

 

El territori valencià té una incidència de 516,87 casos per cada 100.000 habitants i continua liderant la positivitat, que se situa en el 28,54%, mentres que l’ocupació de llits hospitalaris per pacients Covid-19 és del 27,48% i de les UCI del 40,04%, segons les dades que ha publicat este dilluns el Ministeri de Sanitat.

 

No obstant això, les xifres de la Conselleria de Sanitat reflectixen una ocupació en planta Covid del 26,41% i en llits UCI del 49,35%, segons les dades facilitades en roda de premsa per la consellera de Sanitat, Ana Barceló.

 

Barceló ha defensat en la roda de premsa que existix «marge de creixement» d’ocupació de llits en plantes hospitalàries i UCI, però ha demanat a la població que es «faça càrrec del «moment que estem vivint i del número tan alt d’hospitalitzats».

 

També ha indicat que la incidència puja i baixa en funció del creixement de totes les CCAA, però ha apuntat que les xifres són l’efecte de les festes nadalenques, falten les conseqüències de Nit de cap d’any i «més enllà de les estadístiques, l’important és fer-nos càrrec de la situació».

 

La sèptima comunitat amb major incidència

D’esta manera, amb les dades del Ministeri, el territori valencià és la sèptima amb una incidència acumulada més alta després d’Extremadura, Balears, Madrid, Castella-la Manxa, La Rioja i Catalunya, encara que supera a la mitjana, que està en el 435,62. El risc molt alt s’establix a partir de 250 casos.

 

Quant a la incidència acumulada, és 126 punts superior al tancament de l’any, ja que el passat 31 de desembre era de 390,73 casos per cada 100.000 habitants, i 240 punts major que el passat 21 de desembre, quan era de 276,31 casos.

 

A demés, el territori valencià continua liderant en Espanya la taxa de positivitat, que ha pujat fins al 28,54%, enfront de la mitjana que se situa en el 16,03%. L’any 2020 es va tancar amb un percentatge del 18,55%.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.