La incidència acumulada de Covid-19 en el territori valencià se situa en 516,87 casos

 

El territori valencià té una incidència de 516,87 casos per cada 100.000 habitants i continua liderant la positivitat, que se situa en el 28,54%, mentres que l’ocupació de llits hospitalaris per pacients Covid-19 és del 27,48% i de les UCI del 40,04%, segons les dades que ha publicat este dilluns el Ministeri de Sanitat.

 

No obstant això, les xifres de la Conselleria de Sanitat reflectixen una ocupació en planta Covid del 26,41% i en llits UCI del 49,35%, segons les dades facilitades en roda de premsa per la consellera de Sanitat, Ana Barceló.

 

Barceló ha defensat en la roda de premsa que existix «marge de creixement» d’ocupació de llits en plantes hospitalàries i UCI, però ha demanat a la població que es «faça càrrec del «moment que estem vivint i del número tan alt d’hospitalitzats».

 

També ha indicat que la incidència puja i baixa en funció del creixement de totes les CCAA, però ha apuntat que les xifres són l’efecte de les festes nadalenques, falten les conseqüències de Nit de cap d’any i «més enllà de les estadístiques, l’important és fer-nos càrrec de la situació».

 

La sèptima comunitat amb major incidència

D’esta manera, amb les dades del Ministeri, el territori valencià és la sèptima amb una incidència acumulada més alta després d’Extremadura, Balears, Madrid, Castella-la Manxa, La Rioja i Catalunya, encara que supera a la mitjana, que està en el 435,62. El risc molt alt s’establix a partir de 250 casos.

 

Quant a la incidència acumulada, és 126 punts superior al tancament de l’any, ja que el passat 31 de desembre era de 390,73 casos per cada 100.000 habitants, i 240 punts major que el passat 21 de desembre, quan era de 276,31 casos.

 

A demés, el territori valencià continua liderant en Espanya la taxa de positivitat, que ha pujat fins al 28,54%, enfront de la mitjana que se situa en el 16,03%. L’any 2020 es va tancar amb un percentatge del 18,55%.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.