La infermeria valenciana alerta d’una tercera ona abans de la vacuna si es relaxa el control per Nadal

 

El Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (Cecova) ha alertat este divendres d’una tercera ona de contagis de coronavirus abans que arribe la vacunació, si no s’adopta una postura de «responsabilitat individual» i es relaxa el control de les mesures contra la propagació del Covid-19 durant les festes nadalenques per a fomentar l’activitat econòmica i afavorir les reunions familiars.

 

El president de l’entitat, Juan José Tirado, ha insistit que baixar la guàrdia «pot posar en escac l’assistència sanitària i saturar els hospitals en gener i febrer», després que la Conselleria de Sanitat haja advertit que el 92% dels brots d’origen social en el territori valencià procedix de reunions amb familiars o amics.

 

Al seu juí, es tracta d’«una xifra molt elevada que ha d’atenuar-se per a no perjudicar els professionals d’Infermeria que atenen la població als hospitals, centres de salut i residències de majors», i ha instat a prendre-ho «de debò i seguir les recomanacions per a evitar els contagis».

 

Les reunions en Nadal, perilloses

Davant de les propostes per a ampliar el número de persones que es poden reunir en les dates més especials del Nadal, com la Nit de Nadal,  Nit de cap d’any o Reis, Tirado avisa de què és un perill.

 

«Existix més risc de contagi si es reunixen tres famílies de dos membres (sis persones en total), que si ho fan dos famílies de sis membres (12 persones)», ha dit, pel que aprova el concepte de «família bambolla», que ja han proposat algunes regions, com a baròmetre per a mesurar el risc de contagi. «No es tindria per tant en compta el número de persones reunides, sinó el d’unitats familiars», ha expressat.

 

Encara que la normativa permet la mobilitat nocturna fins a la una de la matinada en dies assenyalats, el màxim representant de la professió d’Infermeria demana a la ciutadania que s’eviten «les festes descontrolades fins a l’alba ni balls ni música que aglutinen una multitud en les places i llocs de trobada habituals».

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA dona una nova oportunitat a Mazón per a entregar els seus missatges

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de València ha tornat a requerir a l’expresident Carlos Mazón que entregue voluntàriament els seus registres de telefonades i missatges del dia de les riuades, després d’acceptar-se la seua personació en la causa.

Toni Pérez es posa a la faena per als objectius econòmics d’Ineca fins a 2031

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha assumit els objectius econòmics marcats per Ineca fins a 2031 i ha promés posar-se ‘a la faena’ per millorar el creixement, la productivitat i la governança a la província.

A la presó per atracar amb violència una gasolinera a Monforte del Cid

Un home de 49 anys ha ingressat a la presó després d’atracar amb un encaputxat fugitiu una gasolinera de Monforte del Cid, d’on es van emportar 500 euros.

Pérez Llorca carrega contra el Govern central per finançar trasvasaments a Marroc i negar-los a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca denuncia que el Govern d’Espanya bloqueja trasvasaments a la Comunitat Valenciana per motius mediambientals mentres finança projectes similars a Marroc, al qual qualifica de gran competidor agrícola.

Pérez Llorca dona per feta la suspensió de militància de Bellver en el PP després de l’Azud

Pérez Llorca ha demanat al PP que aplique els estatuts amb Jorge Bellver, investigat en el cas Azud, i considera lògic suspendre’l de militància mentre continua al càrrec de director general de Transparència.

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.

Així et pot afectar la nova jornada de vaga en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

La vaga convocada pel sindicat SEMAF viu este dimarts una nova jornada de parades en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb un 75 % de servicis mínims i sense incidències destacades.