11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La infermeria valenciana alerta d’una tercera ona abans de la vacuna si es relaxa el control per Nadal

 

El Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (Cecova) ha alertat este divendres d’una tercera ona de contagis de coronavirus abans que arribe la vacunació, si no s’adopta una postura de «responsabilitat individual» i es relaxa el control de les mesures contra la propagació del Covid-19 durant les festes nadalenques per a fomentar l’activitat econòmica i afavorir les reunions familiars.

 

El president de l’entitat, Juan José Tirado, ha insistit que baixar la guàrdia «pot posar en escac l’assistència sanitària i saturar els hospitals en gener i febrer», després que la Conselleria de Sanitat haja advertit que el 92% dels brots d’origen social en el territori valencià procedix de reunions amb familiars o amics.

 

Al seu juí, es tracta d’«una xifra molt elevada que ha d’atenuar-se per a no perjudicar els professionals d’Infermeria que atenen la població als hospitals, centres de salut i residències de majors», i ha instat a prendre-ho «de debò i seguir les recomanacions per a evitar els contagis».

 

Les reunions en Nadal, perilloses

Davant de les propostes per a ampliar el número de persones que es poden reunir en les dates més especials del Nadal, com la Nit de Nadal,  Nit de cap d’any o Reis, Tirado avisa de què és un perill.

 

«Existix més risc de contagi si es reunixen tres famílies de dos membres (sis persones en total), que si ho fan dos famílies de sis membres (12 persones)», ha dit, pel que aprova el concepte de «família bambolla», que ja han proposat algunes regions, com a baròmetre per a mesurar el risc de contagi. «No es tindria per tant en compta el número de persones reunides, sinó el d’unitats familiars», ha expressat.

 

Encara que la normativa permet la mobilitat nocturna fins a la una de la matinada en dies assenyalats, el màxim representant de la professió d’Infermeria demana a la ciutadania que s’eviten «les festes descontrolades fins a l’alba ni balls ni música que aglutinen una multitud en les places i llocs de trobada habituals».

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.