14.6 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Ingressen en l’hospital de campanya de València els primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya de la província de València, annex a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, ha rebut este dilluns els primers ingressos de pacients Covid-19, tots ells amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió assistencial hospitalària dels centres d’aguts de la província davant el repunt de casos de les últimes setmanes, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat 280 llits en els tres hospitals valencians de campanya, dels que un total de 120 corresponen a l’hospital de campanya de València. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 356 en el cas que fora necessari.

 

El procediment de derivació de pacients, coordinat per la direcció general d’Assistència Sanitària i consensuat per tots els centres hospitalaris d’aguts de la província, establix que este hospital de campanya, igual que els seus homòlegs de Castelló i Alacant, assistirà a pacients majors de 18 anys, no dependents, amb PCR positiva, que hagen estat prèviament en un hospital d’aguts i que es troben en fase de resolució de la malaltia. En el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen.

 

S’han reforçat els sistemes de climatització

A demés, en alguns casos, poden ingressar pacients que, a més de la seua situació clínica, la seua situació social o familiar no els permeta mantindre un aïllament adequat o manquen de les cures necessàries en casa.

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. També compta amb presses d’oxigen, punts de Radiodiagnòstic per a usar un aparell portàtil de Radiografia  i, en cas de ser necessari, respiradors. De la mateixa manera, l’hospital de campanya disposa de banys amb dutxes per a la condícia i higiene de pacients i professionals.

 

De la mateixa manera, davant possibles situacions meteorològiques adverses, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

Últimes notícies

Suor que carrega biopilas i ceràmica freda per a edificis: nous passos en energies netes

Centres tecnològics de la Comunitat Valenciana impulsen biopilas que s'alimenten de la suor, ceràmica que refresca edificis i una ferramenta per a preveure el comportament de materials davant el foc, amb suport de Ivace+i i fons FEDER.

València podria encadenar estius quasi permanents a la fi de segle pel canvi climàtic

Un estudi de la UPV projecta onades de calor més freqüents, intenses i llargues a València, amb riscos sanitaris a l'alça i fins a 300 dies de calor extrema si no baixen les emissions.

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.