Els ingressos en l’UCI pugen de forma exponencial i empitjoraran en les pròximes setmanes

 

Els ingressos en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de pacients amb Covid-19 pugen de manera alarmant, en alguns casos de manera «exponencial», i encara que «estem lluny» de les incidències de març o abril, s’espera que en les pròximes dos o tres setmanes la «situació empitjore de manera significativa».

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb l’Agència EFE el doctor Álvaro Castellanos, vicepresident de la Societat espanyola de medicina intensiva crítica i unitats coronàries (Semicyuc), qui advertix que l’edat mitjana dels ingressats en esta segona ona és de 55 anys, molt inferior a la de la primera, entorn dels 64.

 

Ingressos en UCI

Castellanos, cap de servici de Medicina Intensiva de l’Hospital La Fe de València, explica que la situació de les UCI és variable depenent de la comunitat autònoma i, ara mateix, Madrid i Catalunya estan al capdavant quant al número d’ingressos en UCI.

 

En el cas del territori valencià, hi ha 158 persones ingressades en UCI i la xifra «està creixent», i la taxa d’incidència en els últims 14 dies, segons les últimes dades publicades pel Ministeri de Sanitat, és el 186,78 casos per cada cent mil habitants.

 

Els ingressos, en augment

«El més preocupant és que el ritme d’ingressos està augmentant pràcticament en totes les comunitats i de manera ràpida i alarmant», afirma l’especialista, que matisa que l’increment és desigual en les diferents regions. Al seu juí, estem «molt lluny» d’arribar a l’ocupació de les UCI que es va conseguir en març o abril.

 

«Pensem que no arribarem en cap cas a eixes xifres tan alarmants, a eixa  afluència massiva de pacients amb Covid-19, però sí que estem preocupats perquè cal atendre també els pacients no Covid» indica. Segons explica, en març i abril va haver malalts que no van acudir a l’hospital per por de contagiar-se, el que va permetre compaginar l’atenció a tots els pacients.

 

Castellanos indica que en la primera ona «es van suspendre moltes activitats com a cirurgia programada per a fer front a la pandèmia, cosa que també comporta un excés de mortalitat no quantificat».

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.