Els ingressos en l’UCI pugen de forma exponencial i empitjoraran en les pròximes setmanes

 

Els ingressos en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de pacients amb Covid-19 pugen de manera alarmant, en alguns casos de manera «exponencial», i encara que «estem lluny» de les incidències de març o abril, s’espera que en les pròximes dos o tres setmanes la «situació empitjore de manera significativa».

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb l’Agència EFE el doctor Álvaro Castellanos, vicepresident de la Societat espanyola de medicina intensiva crítica i unitats coronàries (Semicyuc), qui advertix que l’edat mitjana dels ingressats en esta segona ona és de 55 anys, molt inferior a la de la primera, entorn dels 64.

 

Ingressos en UCI

Castellanos, cap de servici de Medicina Intensiva de l’Hospital La Fe de València, explica que la situació de les UCI és variable depenent de la comunitat autònoma i, ara mateix, Madrid i Catalunya estan al capdavant quant al número d’ingressos en UCI.

 

En el cas del territori valencià, hi ha 158 persones ingressades en UCI i la xifra «està creixent», i la taxa d’incidència en els últims 14 dies, segons les últimes dades publicades pel Ministeri de Sanitat, és el 186,78 casos per cada cent mil habitants.

 

Els ingressos, en augment

«El més preocupant és que el ritme d’ingressos està augmentant pràcticament en totes les comunitats i de manera ràpida i alarmant», afirma l’especialista, que matisa que l’increment és desigual en les diferents regions. Al seu juí, estem «molt lluny» d’arribar a l’ocupació de les UCI que es va conseguir en març o abril.

 

«Pensem que no arribarem en cap cas a eixes xifres tan alarmants, a eixa  afluència massiva de pacients amb Covid-19, però sí que estem preocupats perquè cal atendre també els pacients no Covid» indica. Segons explica, en març i abril va haver malalts que no van acudir a l’hospital per por de contagiar-se, el que va permetre compaginar l’atenció a tots els pacients.

 

Castellanos indica que en la primera ona «es van suspendre moltes activitats com a cirurgia programada per a fer front a la pandèmia, cosa que també comporta un excés de mortalitat no quantificat».

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.