16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Insten a Sanitat a reforçar amb infermeres les UCI i els hospitals davant de l’augment de casos de Covid-19

 

El Sindicat d’Infermeria (SATSE) ha demanat a la Conselleria de Sanitat, davant del «progressiu» augment de casos greus per la segona onada del Covid-19 que requerixen hospitalització o ingrés en les UCI, que comence a establir mesures de reforç, cobertura i ampliació de personal tant en les unitats de crítics com en la resta de servicis hospitalaris.

 

Ara mateixa, segons la central sindical, «no hi ha quasi professionals d’infermeria disponibles en la Borsa de treball de la Conselleria de Sanitat per a contractar en cas de repunt, ja que totes les infermeres del territori valencià estan treballant per a fer front la pandèmia i a la campanya de vacunació de grip». En esta línia, advertix que s’espera que amb el fred arribe l’epidèmia estacional de la grip, com tots els anys entre els mesos de novembre i febrer.

 

Segons assenyala el sindicat en un comunicat, «des de SATSE hem anat defensant una acció proactiva i preventiva, a l’hora d’abordar diferents situacions dins d’esta pandèmia per Covid-19. Ara, considerem és el moment que la Conselleria de Sanitat anticipe mesures per als hospitals sense deixar de reforçar els centres de salut».

 

Per això, SATSE considera que s’han de reforçar les UCI, Servicis d’Urgències i sales d’hospitalització previstes per a Covid-19 amb professionals d’infermeria amb experiència en emergències i patologies infeccioses i que estiguen «ben formats i informats» en el maneig d’Equips de protecció Individual (EPI).

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.