Brussel·les proposa invalidar el ‘passaport covid’ als 9 mesos sense tercera dosi

La Comissió Europea va proposar ahir que els certificats de vacunació expiren als nou mesos de la data de l’administració de la immunització completa de la vacuna contra la Covid-19.

Brussel·les aplaudeix l’avanç de la vacunació a la majoria de països però admet que, abans de coordinar-se, alguns governs “estan prenent mesures addicionals de salut pública, incloent-hi l’administració de terceres dosis”. La Comissió assegura així que tenint en compte estos factors, proposa un enfocament “basat en la persona” per a la gestió dels viatges a la Unió Europea.

De fet, els governs poden aprovar limitacions a la lliure circulació dels no vacunats i es poden anul·lar els certificats de vacunació als nou mesos de la seua emissió. La Comissió Europea assegura que s’estableix nou mesos per la recomanació de l’Agència Europea de Control i Prevenció de Malalties, que demanava sis mesos, i en un període addicional de tres mesos per “assegurar que les campanyes nacionals de vacunació s’ajusten i els ciutadans tinguen accés a esta tercera dosi”.

Des de la Comissió Europea expliquen que l’“enfocament basat en la persona” es tradueix en la pràctica en què algú amb un certificat covid en vigor no hauria d’estar en principi subjecte a mesures addicionals, com ara tests o quarantenes, per moure’s dins de la Unió. Europea. Però qui no ho tinga sí que tindrà estes restriccions.

Pel que fa a la validesa dels certificats fins als nou mesos de la seua emissió, la Comissió exigeix ​​als governs que “no rebutgen certificats de vacunació emesos en els darrers nou mesos des de l’administració de la darrera dosi” i que prenguen totes les mesures necessàries perquè la tercera dosi arribe a estes persones abans que arriben estos nou mesos.

Brussel·les vol que els governs “desaconsellen” els viatges des d’estes zones vermell fosc i alhora no posen cap restricció als viatges des de zones verdes dels que estiguen vacunats. Els menors de 12 anys no tindran estes restriccions, com tampoc els que diàriament travessen fronteres per acudir al seu lloc de treball.

Pel que fa als viatges des de o fora de territori comunitari, Brussel·les proposa donar prioritat als vacunats.
 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.