Brussel·les proposa invalidar el ‘passaport covid’ als 9 mesos sense tercera dosi

La Comissió Europea va proposar ahir que els certificats de vacunació expiren als nou mesos de la data de l’administració de la immunització completa de la vacuna contra la Covid-19.

Brussel·les aplaudeix l’avanç de la vacunació a la majoria de països però admet que, abans de coordinar-se, alguns governs “estan prenent mesures addicionals de salut pública, incloent-hi l’administració de terceres dosis”. La Comissió assegura així que tenint en compte estos factors, proposa un enfocament “basat en la persona” per a la gestió dels viatges a la Unió Europea.

De fet, els governs poden aprovar limitacions a la lliure circulació dels no vacunats i es poden anul·lar els certificats de vacunació als nou mesos de la seua emissió. La Comissió Europea assegura que s’estableix nou mesos per la recomanació de l’Agència Europea de Control i Prevenció de Malalties, que demanava sis mesos, i en un període addicional de tres mesos per “assegurar que les campanyes nacionals de vacunació s’ajusten i els ciutadans tinguen accés a esta tercera dosi”.

Des de la Comissió Europea expliquen que l’“enfocament basat en la persona” es tradueix en la pràctica en què algú amb un certificat covid en vigor no hauria d’estar en principi subjecte a mesures addicionals, com ara tests o quarantenes, per moure’s dins de la Unió. Europea. Però qui no ho tinga sí que tindrà estes restriccions.

Pel que fa a la validesa dels certificats fins als nou mesos de la seua emissió, la Comissió exigeix ​​als governs que “no rebutgen certificats de vacunació emesos en els darrers nou mesos des de l’administració de la darrera dosi” i que prenguen totes les mesures necessàries perquè la tercera dosi arribe a estes persones abans que arriben estos nou mesos.

Brussel·les vol que els governs “desaconsellen” els viatges des d’estes zones vermell fosc i alhora no posen cap restricció als viatges des de zones verdes dels que estiguen vacunats. Els menors de 12 anys no tindran estes restriccions, com tampoc els que diàriament travessen fronteres per acudir al seu lloc de treball.

Pel que fa als viatges des de o fora de territori comunitari, Brussel·les proposa donar prioritat als vacunats.
 

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.