Brussel·les proposa invalidar el ‘passaport covid’ als 9 mesos sense tercera dosi

La Comissió Europea va proposar ahir que els certificats de vacunació expiren als nou mesos de la data de l’administració de la immunització completa de la vacuna contra la Covid-19.

Brussel·les aplaudeix l’avanç de la vacunació a la majoria de països però admet que, abans de coordinar-se, alguns governs “estan prenent mesures addicionals de salut pública, incloent-hi l’administració de terceres dosis”. La Comissió assegura així que tenint en compte estos factors, proposa un enfocament “basat en la persona” per a la gestió dels viatges a la Unió Europea.

De fet, els governs poden aprovar limitacions a la lliure circulació dels no vacunats i es poden anul·lar els certificats de vacunació als nou mesos de la seua emissió. La Comissió Europea assegura que s’estableix nou mesos per la recomanació de l’Agència Europea de Control i Prevenció de Malalties, que demanava sis mesos, i en un període addicional de tres mesos per “assegurar que les campanyes nacionals de vacunació s’ajusten i els ciutadans tinguen accés a esta tercera dosi”.

Des de la Comissió Europea expliquen que l’“enfocament basat en la persona” es tradueix en la pràctica en què algú amb un certificat covid en vigor no hauria d’estar en principi subjecte a mesures addicionals, com ara tests o quarantenes, per moure’s dins de la Unió. Europea. Però qui no ho tinga sí que tindrà estes restriccions.

Pel que fa a la validesa dels certificats fins als nou mesos de la seua emissió, la Comissió exigeix ​​als governs que “no rebutgen certificats de vacunació emesos en els darrers nou mesos des de l’administració de la darrera dosi” i que prenguen totes les mesures necessàries perquè la tercera dosi arribe a estes persones abans que arriben estos nou mesos.

Brussel·les vol que els governs “desaconsellen” els viatges des d’estes zones vermell fosc i alhora no posen cap restricció als viatges des de zones verdes dels que estiguen vacunats. Els menors de 12 anys no tindran estes restriccions, com tampoc els que diàriament travessen fronteres per acudir al seu lloc de treball.

Pel que fa als viatges des de o fora de territori comunitari, Brussel·les proposa donar prioritat als vacunats.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.