Brussel·les proposa invalidar el ‘passaport covid’ als 9 mesos sense tercera dosi

La Comissió Europea va proposar ahir que els certificats de vacunació expiren als nou mesos de la data de l’administració de la immunització completa de la vacuna contra la Covid-19.

Brussel·les aplaudeix l’avanç de la vacunació a la majoria de països però admet que, abans de coordinar-se, alguns governs “estan prenent mesures addicionals de salut pública, incloent-hi l’administració de terceres dosis”. La Comissió assegura així que tenint en compte estos factors, proposa un enfocament “basat en la persona” per a la gestió dels viatges a la Unió Europea.

De fet, els governs poden aprovar limitacions a la lliure circulació dels no vacunats i es poden anul·lar els certificats de vacunació als nou mesos de la seua emissió. La Comissió Europea assegura que s’estableix nou mesos per la recomanació de l’Agència Europea de Control i Prevenció de Malalties, que demanava sis mesos, i en un període addicional de tres mesos per “assegurar que les campanyes nacionals de vacunació s’ajusten i els ciutadans tinguen accés a esta tercera dosi”.

Des de la Comissió Europea expliquen que l’“enfocament basat en la persona” es tradueix en la pràctica en què algú amb un certificat covid en vigor no hauria d’estar en principi subjecte a mesures addicionals, com ara tests o quarantenes, per moure’s dins de la Unió. Europea. Però qui no ho tinga sí que tindrà estes restriccions.

Pel que fa a la validesa dels certificats fins als nou mesos de la seua emissió, la Comissió exigeix ​​als governs que “no rebutgen certificats de vacunació emesos en els darrers nou mesos des de l’administració de la darrera dosi” i que prenguen totes les mesures necessàries perquè la tercera dosi arribe a estes persones abans que arriben estos nou mesos.

Brussel·les vol que els governs “desaconsellen” els viatges des d’estes zones vermell fosc i alhora no posen cap restricció als viatges des de zones verdes dels que estiguen vacunats. Els menors de 12 anys no tindran estes restriccions, com tampoc els que diàriament travessen fronteres per acudir al seu lloc de treball.

Pel que fa als viatges des de o fora de territori comunitari, Brussel·les proposa donar prioritat als vacunats.
 

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.