Un jutge permet aplicar l’ozonoteràpia que es va negar al pacient COVID de la Plana

Juan Francisco Martí, pacient de 49 anys amb COVID ingressat en l’UCI de l’Hospital La Plana de Vila-real, prompte començarà a rebre l’ozonoteràpia que la seua dona va demandar com a “tractament compassiu” i que el centre li va negar al no estar en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana, segons van argumentar fonts de Conselleria.

 

Després de centenars de peticions, precs, crides i explicacions per part de Vanesa, l’esposa de Juanfran al final ha sigut la resposta judicial a una demanda de “protecció dels drets fonamentals” la que ordena a l’hospital que permeta a la seua família que un metge, és aquest cas, extern al centre, aplicació el tractament que demanden.

 

Així, el jutge ordena suspendre la decisió de l’hospital, que no autoritzava l’administració d’ozonoteràpia en el propi centre, argumentant que no està inclosa en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana.

 

Actualitat Valenciana ha contactat amb la Conselleria de Sanitat que ja ha anunciat que no recorrerà i que tal com ordena el jutge “permetrà l’entrada en el centre al metge que li vaja a aplicar el tractament que ha sol·licitat la família”. De moment, la previsió inicial, si les circumstàncies ho permeten és que el tractament se li comence a aplicar com més prompte millor, donada la gravetat del pacient. La seua dona, Vanesa, roman a l’hospital a l’espera que s’inicie l’aplicació d’ozó.

 

Mobilitzacions i dubtes davant l’eficàcia del tractament

Cal destacar que des que Vanesa, farmacèutica de professió, decidirà que anava a esgotar totes les vies perquè Juanfran reba tots els tractaments possibles per a millorar el seu estat i començarà a plantejar l’ozonoterapia com una via, el pes de l’opinió pública i la mobilització social que ha aconseguit la seua causa han jugat al seu favor.

 

Fa una setmana, prop d’un centenar de persones es mobilitzaven enfront de l’Hospital de la Plana per a demanar ‘la llibertat’ que un pacient poguera demandar un tractament. A partir d’ací, i especialment en un clima especialment sensible per tot el que han passat els sanitaris, han sigut moltes les postures que s’han creuat.

 

D’una banda, un sector dels sanitaris es va sentir qüestionat quan algunes pancartes parlaven de ‘dictadura sanitària’. No obstant això, per una altra, companys amb els quals va contactar Actualitat Valenciana, destacaven la confusió que a vegades es pot generar en l’opinió pública, “amb temes com aquests”, respecte al que són “els serveis que cada centre pot oferir respecte al “duríssim treball” que realcen els professionals de la sanitat”.

 

De moment, i segons l’opinió del metge amb el qual va contactar la família de Juanfran i que previsiblement es desplaçarà des de Galícia a Vila-real per a començar a aplicar-li el tractament, el Dr. Pérez Olmedo, l’aplicació de l’ozonoteràpia “pot funcionar o pot no fer res però en cap cas ser perjudicial per al pacient”.

 

En l’altra part, fonts de la Conselleria de *Sanitat continuen argumentant que un hospital públic no pot aplicar una tècnica “l’eficàcia de la qual no està demostrada en aquests casos” i encara que reconeixen que sí que s’aplica altres circumstàncies per a alleujament del dolor, “de moment, en aquests casos, no hi ha autorització per a poder-la aplicar”, reiteren.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.