Un jutge permet aplicar l’ozonoteràpia que es va negar al pacient COVID de la Plana

Juan Francisco Martí, pacient de 49 anys amb COVID ingressat en l’UCI de l’Hospital La Plana de Vila-real, prompte començarà a rebre l’ozonoteràpia que la seua dona va demandar com a “tractament compassiu” i que el centre li va negar al no estar en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana, segons van argumentar fonts de Conselleria.

 

Després de centenars de peticions, precs, crides i explicacions per part de Vanesa, l’esposa de Juanfran al final ha sigut la resposta judicial a una demanda de “protecció dels drets fonamentals” la que ordena a l’hospital que permeta a la seua família que un metge, és aquest cas, extern al centre, aplicació el tractament que demanden.

 

Així, el jutge ordena suspendre la decisió de l’hospital, que no autoritzava l’administració d’ozonoteràpia en el propi centre, argumentant que no està inclosa en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana.

 

Actualitat Valenciana ha contactat amb la Conselleria de Sanitat que ja ha anunciat que no recorrerà i que tal com ordena el jutge “permetrà l’entrada en el centre al metge que li vaja a aplicar el tractament que ha sol·licitat la família”. De moment, la previsió inicial, si les circumstàncies ho permeten és que el tractament se li comence a aplicar com més prompte millor, donada la gravetat del pacient. La seua dona, Vanesa, roman a l’hospital a l’espera que s’inicie l’aplicació d’ozó.

 

Mobilitzacions i dubtes davant l’eficàcia del tractament

Cal destacar que des que Vanesa, farmacèutica de professió, decidirà que anava a esgotar totes les vies perquè Juanfran reba tots els tractaments possibles per a millorar el seu estat i començarà a plantejar l’ozonoterapia com una via, el pes de l’opinió pública i la mobilització social que ha aconseguit la seua causa han jugat al seu favor.

 

Fa una setmana, prop d’un centenar de persones es mobilitzaven enfront de l’Hospital de la Plana per a demanar ‘la llibertat’ que un pacient poguera demandar un tractament. A partir d’ací, i especialment en un clima especialment sensible per tot el que han passat els sanitaris, han sigut moltes les postures que s’han creuat.

 

D’una banda, un sector dels sanitaris es va sentir qüestionat quan algunes pancartes parlaven de ‘dictadura sanitària’. No obstant això, per una altra, companys amb els quals va contactar Actualitat Valenciana, destacaven la confusió que a vegades es pot generar en l’opinió pública, “amb temes com aquests”, respecte al que són “els serveis que cada centre pot oferir respecte al “duríssim treball” que realcen els professionals de la sanitat”.

 

De moment, i segons l’opinió del metge amb el qual va contactar la família de Juanfran i que previsiblement es desplaçarà des de Galícia a Vila-real per a començar a aplicar-li el tractament, el Dr. Pérez Olmedo, l’aplicació de l’ozonoteràpia “pot funcionar o pot no fer res però en cap cas ser perjudicial per al pacient”.

 

En l’altra part, fonts de la Conselleria de *Sanitat continuen argumentant que un hospital públic no pot aplicar una tècnica “l’eficàcia de la qual no està demostrada en aquests casos” i encara que reconeixen que sí que s’aplica altres circumstàncies per a alleujament del dolor, “de moment, en aquests casos, no hi ha autorització per a poder-la aplicar”, reiteren.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.