18.3 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Un jutge permet aplicar l’ozonoteràpia que es va negar al pacient COVID de la Plana

Juan Francisco Martí, pacient de 49 anys amb COVID ingressat en l’UCI de l’Hospital La Plana de Vila-real, prompte començarà a rebre l’ozonoteràpia que la seua dona va demandar com a “tractament compassiu” i que el centre li va negar al no estar en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana, segons van argumentar fonts de Conselleria.

 

Després de centenars de peticions, precs, crides i explicacions per part de Vanesa, l’esposa de Juanfran al final ha sigut la resposta judicial a una demanda de “protecció dels drets fonamentals” la que ordena a l’hospital que permeta a la seua família que un metge, és aquest cas, extern al centre, aplicació el tractament que demanden.

 

Així, el jutge ordena suspendre la decisió de l’hospital, que no autoritzava l’administració d’ozonoteràpia en el propi centre, argumentant que no està inclosa en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana.

 

Actualitat Valenciana ha contactat amb la Conselleria de Sanitat que ja ha anunciat que no recorrerà i que tal com ordena el jutge “permetrà l’entrada en el centre al metge que li vaja a aplicar el tractament que ha sol·licitat la família”. De moment, la previsió inicial, si les circumstàncies ho permeten és que el tractament se li comence a aplicar com més prompte millor, donada la gravetat del pacient. La seua dona, Vanesa, roman a l’hospital a l’espera que s’inicie l’aplicació d’ozó.

 

Mobilitzacions i dubtes davant l’eficàcia del tractament

Cal destacar que des que Vanesa, farmacèutica de professió, decidirà que anava a esgotar totes les vies perquè Juanfran reba tots els tractaments possibles per a millorar el seu estat i començarà a plantejar l’ozonoterapia com una via, el pes de l’opinió pública i la mobilització social que ha aconseguit la seua causa han jugat al seu favor.

 

Fa una setmana, prop d’un centenar de persones es mobilitzaven enfront de l’Hospital de la Plana per a demanar ‘la llibertat’ que un pacient poguera demandar un tractament. A partir d’ací, i especialment en un clima especialment sensible per tot el que han passat els sanitaris, han sigut moltes les postures que s’han creuat.

 

D’una banda, un sector dels sanitaris es va sentir qüestionat quan algunes pancartes parlaven de ‘dictadura sanitària’. No obstant això, per una altra, companys amb els quals va contactar Actualitat Valenciana, destacaven la confusió que a vegades es pot generar en l’opinió pública, “amb temes com aquests”, respecte al que són “els serveis que cada centre pot oferir respecte al “duríssim treball” que realcen els professionals de la sanitat”.

 

De moment, i segons l’opinió del metge amb el qual va contactar la família de Juanfran i que previsiblement es desplaçarà des de Galícia a Vila-real per a començar a aplicar-li el tractament, el Dr. Pérez Olmedo, l’aplicació de l’ozonoteràpia “pot funcionar o pot no fer res però en cap cas ser perjudicial per al pacient”.

 

En l’altra part, fonts de la Conselleria de *Sanitat continuen argumentant que un hospital públic no pot aplicar una tècnica “l’eficàcia de la qual no està demostrada en aquests casos” i encara que reconeixen que sí que s’aplica altres circumstàncies per a alleujament del dolor, “de moment, en aquests casos, no hi ha autorització per a poder-la aplicar”, reiteren.

Últimes notícies

Antonio Tejero, condemnat pel 23F, en estat terminal en un hospital de València

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil, de 93 anys, està conscient i acompanyat per la seua família en un centre sanitari d'Alzira. Va ser condemnat pel 23F i va obtindre la llibertat condicional en 1996.

PowerCo impartirà el primer màster interuniversitari per a fabricar bateries a Espanya

PowerCo i les dos universitats públiques valencianes llançaran un màster semipresencial de 60 crèdits que replica el procés productiu per a formar talent local. El pla inclou huit mòduls, TFM alineat amb la planta i pràctiques remunerades en la gigafactoria.

La Diputació insta Govern i Consell a accelerar les ajudes després de la DANA i a reforçar la prevenció

El ple de la Diputació de València ha aprovat per unanimitat demanar a Govern i Consell que acceleren el pagament d'ajudes per la DANA i que rendisquen comptes del pla de recuperació. La sessió ha inclòs un minut de silenci per les 229 víctimes de la riuada, en vespres del seu primer aniversari.

Morant defén que les ajudes de la DANA que arriben són del Govern i qüestiona a Mazón

La ministra ha assegurat que les ajudes que ja perceben els afectats per la DANA procedixen de l'Executiu central i ha criticat la falta de transparència del Consell. Ha citat 8.000 milions transferits i més de 10.000 beneficiaris d'ajudes de 600 euros per a material educatiu.

Aldaia ha perdut el 50% dels seus vehicles i vivendes en la dana, segons Luján

L'alcalde d'Aldaia xifra en 10.000 els vehicles i en 4.000 els immobles danyats per la dana del 29 d'octubre, amb sis morts i mig municipi afectat. Denuncia retards en la reconstrucció i demana una direcció supramunicipal de l'emergència.

Camarero exigix al Govern transparència sobre les donacions després de la DANA

Camarero ha reclamat que el Govern publique el saldo i l'ús del compte de donacions oberta després de la DANA i ha acusat a Diana Morant d'opacitat i faules.

Morant veu una ocurrència permetre triar entre valencià i castellà a la PAU

La ministra ha qualificat d'ocurrència la proposta del Consell perquè l'alumnat puga triar entre les proves de castellà o valencià i ha demanat centrar-se en la qualitat docent.

A les 12h del 29-O ja es percebia el risc i hi havia rescats, segons un tècnic d’Emergències

L'operador va situar el punt crític de la DANA al migdia del 29-O, amb rescats ja en marxa i risc evident. Aemet va passar a roig sense avís i el Cecopi no es va convocar encara.