23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Un jutge permet aplicar l’ozonoteràpia que es va negar al pacient COVID de la Plana

Juan Francisco Martí, pacient de 49 anys amb COVID ingressat en l’UCI de l’Hospital La Plana de Vila-real, prompte començarà a rebre l’ozonoteràpia que la seua dona va demandar com a “tractament compassiu” i que el centre li va negar al no estar en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana, segons van argumentar fonts de Conselleria.

 

Després de centenars de peticions, precs, crides i explicacions per part de Vanesa, l’esposa de Juanfran al final ha sigut la resposta judicial a una demanda de “protecció dels drets fonamentals” la que ordena a l’hospital que permeta a la seua família que un metge, és aquest cas, extern al centre, aplicació el tractament que demanden.

 

Així, el jutge ordena suspendre la decisió de l’hospital, que no autoritzava l’administració d’ozonoteràpia en el propi centre, argumentant que no està inclosa en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana.

 

Actualitat Valenciana ha contactat amb la Conselleria de Sanitat que ja ha anunciat que no recorrerà i que tal com ordena el jutge “permetrà l’entrada en el centre al metge que li vaja a aplicar el tractament que ha sol·licitat la família”. De moment, la previsió inicial, si les circumstàncies ho permeten és que el tractament se li comence a aplicar com més prompte millor, donada la gravetat del pacient. La seua dona, Vanesa, roman a l’hospital a l’espera que s’inicie l’aplicació d’ozó.

 

Mobilitzacions i dubtes davant l’eficàcia del tractament

Cal destacar que des que Vanesa, farmacèutica de professió, decidirà que anava a esgotar totes les vies perquè Juanfran reba tots els tractaments possibles per a millorar el seu estat i començarà a plantejar l’ozonoterapia com una via, el pes de l’opinió pública i la mobilització social que ha aconseguit la seua causa han jugat al seu favor.

 

Fa una setmana, prop d’un centenar de persones es mobilitzaven enfront de l’Hospital de la Plana per a demanar ‘la llibertat’ que un pacient poguera demandar un tractament. A partir d’ací, i especialment en un clima especialment sensible per tot el que han passat els sanitaris, han sigut moltes les postures que s’han creuat.

 

D’una banda, un sector dels sanitaris es va sentir qüestionat quan algunes pancartes parlaven de ‘dictadura sanitària’. No obstant això, per una altra, companys amb els quals va contactar Actualitat Valenciana, destacaven la confusió que a vegades es pot generar en l’opinió pública, “amb temes com aquests”, respecte al que són “els serveis que cada centre pot oferir respecte al “duríssim treball” que realcen els professionals de la sanitat”.

 

De moment, i segons l’opinió del metge amb el qual va contactar la família de Juanfran i que previsiblement es desplaçarà des de Galícia a Vila-real per a començar a aplicar-li el tractament, el Dr. Pérez Olmedo, l’aplicació de l’ozonoteràpia “pot funcionar o pot no fer res però en cap cas ser perjudicial per al pacient”.

 

En l’altra part, fonts de la Conselleria de *Sanitat continuen argumentant que un hospital públic no pot aplicar una tècnica “l’eficàcia de la qual no està demostrada en aquests casos” i encara que reconeixen que sí que s’aplica altres circumstàncies per a alleujament del dolor, “de moment, en aquests casos, no hi ha autorització per a poder-la aplicar”, reiteren.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.