Un jutge permet aplicar l’ozonoteràpia que es va negar al pacient COVID de la Plana

Juan Francisco Martí, pacient de 49 anys amb COVID ingressat en l’UCI de l’Hospital La Plana de Vila-real, prompte començarà a rebre l’ozonoteràpia que la seua dona va demandar com a “tractament compassiu” i que el centre li va negar al no estar en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana, segons van argumentar fonts de Conselleria.

 

Després de centenars de peticions, precs, crides i explicacions per part de Vanesa, l’esposa de Juanfran al final ha sigut la resposta judicial a una demanda de “protecció dels drets fonamentals” la que ordena a l’hospital que permeta a la seua família que un metge, és aquest cas, extern al centre, aplicació el tractament que demanden.

 

Així, el jutge ordena suspendre la decisió de l’hospital, que no autoritzava l’administració d’ozonoteràpia en el propi centre, argumentant que no està inclosa en la cartera de serveis de la Sanitat pública valenciana.

 

Actualitat Valenciana ha contactat amb la Conselleria de Sanitat que ja ha anunciat que no recorrerà i que tal com ordena el jutge “permetrà l’entrada en el centre al metge que li vaja a aplicar el tractament que ha sol·licitat la família”. De moment, la previsió inicial, si les circumstàncies ho permeten és que el tractament se li comence a aplicar com més prompte millor, donada la gravetat del pacient. La seua dona, Vanesa, roman a l’hospital a l’espera que s’inicie l’aplicació d’ozó.

 

Mobilitzacions i dubtes davant l’eficàcia del tractament

Cal destacar que des que Vanesa, farmacèutica de professió, decidirà que anava a esgotar totes les vies perquè Juanfran reba tots els tractaments possibles per a millorar el seu estat i començarà a plantejar l’ozonoterapia com una via, el pes de l’opinió pública i la mobilització social que ha aconseguit la seua causa han jugat al seu favor.

 

Fa una setmana, prop d’un centenar de persones es mobilitzaven enfront de l’Hospital de la Plana per a demanar ‘la llibertat’ que un pacient poguera demandar un tractament. A partir d’ací, i especialment en un clima especialment sensible per tot el que han passat els sanitaris, han sigut moltes les postures que s’han creuat.

 

D’una banda, un sector dels sanitaris es va sentir qüestionat quan algunes pancartes parlaven de ‘dictadura sanitària’. No obstant això, per una altra, companys amb els quals va contactar Actualitat Valenciana, destacaven la confusió que a vegades es pot generar en l’opinió pública, “amb temes com aquests”, respecte al que són “els serveis que cada centre pot oferir respecte al “duríssim treball” que realcen els professionals de la sanitat”.

 

De moment, i segons l’opinió del metge amb el qual va contactar la família de Juanfran i que previsiblement es desplaçarà des de Galícia a Vila-real per a començar a aplicar-li el tractament, el Dr. Pérez Olmedo, l’aplicació de l’ozonoteràpia “pot funcionar o pot no fer res però en cap cas ser perjudicial per al pacient”.

 

En l’altra part, fonts de la Conselleria de *Sanitat continuen argumentant que un hospital públic no pot aplicar una tècnica “l’eficàcia de la qual no està demostrada en aquests casos” i encara que reconeixen que sí que s’aplica altres circumstàncies per a alleujament del dolor, “de moment, en aquests casos, no hi ha autorització per a poder-la aplicar”, reiteren.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.