El jutge suspén el tractament amb ozonoteràpia a un pacient covid

 

El magistrat del Jutjat del Contenciòs-Administratiu número 1 de Castelló, David Castelló, ha alçat la mesura que permetia a un pacient amb covid ingressat a l’Hospital de la Plana de Vila-real rebre un tractament extern amb ozó, encara que serà a partir de l’1 de setembre quan ja no estarà autoritzada l’aplicació d’aquesta teràpia.

 

Així consta en l’acte, un escrit en el qual suspén la mesura que va autoritzar el passat 13 d’agost l’aplicació al pacient, que estava ingressat en la Unitat de Vigilància intensiva del centre hospitalari castellonenc, d’un tractament d’ozonoteràpia que ha estat prestant-se per personal extern al centre.

 

Una teràpia no autoritzada en la sanitat pública i que no compta amb l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris per a la seua aplicació en humans, segons han insistit en les últimes setmanes els responsables sanitaris, el personal del Departament de Salut de la Plana així com diferents col·legis professionals metges.

 

La vida del pacient estava en perill greu

L’acte recorda que el 13 d’agost, a petició de la família de l’home ingressat, es va autoritzar aquesta teràpia «per trobar-se la seua vida en perill greu i no haver fet efecte positiu els tractaments dispensats fins hui en l’UCI de l’Hospital de la Plana, sense que en cap cas puga derivar-se cap responsabilitat a l’Hospital per les possibles conseqüències adverses que pogueren derivar-se de l’administració d’aquest tractament, que correspondrà en el seu cas, tant al metge proposat, com a la família del pacient, mantenint així el sentit de la resolució dictada».

 

L’Advocacia de la Generalitat va presentar un recurs demanant aquesta mesura cautelar i es va donar un termini a les parts per a presentar les seues al·legacions, que s’han estudiat i han donat com a resultat la suspensió.

També recorda l’acte que el 25 d’agost la família del pacient va presentar un escrit en el qual comunicava que «tenia intenció de traslladar al pacient a un altre centre», encara que en data de hui «no consta el trasllat».

 

L’acte explica que les circumstàncies actuals «no són les que concorrien el 13 d’agost» i, per això, atesos els fonaments jurídics, «la sol·licitud del particular ha de cedir davant la negativa raonada dels metges que atenen el pacient, negativa basada en el fet que el tractament demandat no està previst en les guies i protocols mèdics aplicables als hospitals públics espanyols».

 

Així com que «ni l’ús específic del producte, en aquest cas, està autoritzat per l’Agència Espanyola del Medicament, ni les Administracions competents certifiquen que el seu ús específic en el cas que ens ocupa revist les garanties necessàries, ni certifiquen la superació de les proves o assajos clínics necessaris conforme a normativa».

 

Salvaguardar la salut del pacient

Aquestes circumstàncies, explica el magistrat, «la qual cosa pretenen, precisament, és salvaguardar la salut d’aquest i els altres pacients, revestint al sistema públic de salut de les necessàries garanties per al seu funcionament».

 

«El contrari equivaldria a sostindre que la normativa del nostre ordenament jurídic relativa als tràmits, assajos, proves i autoritzacions relatives a productes o tractaments d’ús sanitari manquen d’utilitat i poden obviar-se per la simple elecció d’un particular, quan la veritat és que tota aqueixa normativa el que tracta és de protegir la vida i la salut de les persones, garantint que els productes, substàncies o tractaments que empra la sanitat pública hagen demostrat, dins d’una exigència lògica, la seua eficàcia i benefici per als fins de la medicina», afig l’acte.

 

L’escrit sosté que s’ha produït un «canvi substancial» de les circumstàncies que es van tindre en compte per a l’adopció de la mesura cautelar, la qual cosa permet modificar-la i, en aquest cas, alçar-la perquè «ja no es compleixen els requisits previstos per a la seua adopció».

 

No obstant això, el magistrat apel·la a la prudència, per a evitar «eventuals canvis sobtats en el tractament mèdic» i possibilitar que la família, si ho considera oportú, procedisca al trasllat del pacient a un altre centre, i acorda diferir el cessament de la teràpia a l’1 de setembre.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.