El jutge suspén el tractament amb ozonoteràpia a un pacient covid

 

El magistrat del Jutjat del Contenciòs-Administratiu número 1 de Castelló, David Castelló, ha alçat la mesura que permetia a un pacient amb covid ingressat a l’Hospital de la Plana de Vila-real rebre un tractament extern amb ozó, encara que serà a partir de l’1 de setembre quan ja no estarà autoritzada l’aplicació d’aquesta teràpia.

 

Així consta en l’acte, un escrit en el qual suspén la mesura que va autoritzar el passat 13 d’agost l’aplicació al pacient, que estava ingressat en la Unitat de Vigilància intensiva del centre hospitalari castellonenc, d’un tractament d’ozonoteràpia que ha estat prestant-se per personal extern al centre.

 

Una teràpia no autoritzada en la sanitat pública i que no compta amb l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris per a la seua aplicació en humans, segons han insistit en les últimes setmanes els responsables sanitaris, el personal del Departament de Salut de la Plana així com diferents col·legis professionals metges.

 

La vida del pacient estava en perill greu

L’acte recorda que el 13 d’agost, a petició de la família de l’home ingressat, es va autoritzar aquesta teràpia «per trobar-se la seua vida en perill greu i no haver fet efecte positiu els tractaments dispensats fins hui en l’UCI de l’Hospital de la Plana, sense que en cap cas puga derivar-se cap responsabilitat a l’Hospital per les possibles conseqüències adverses que pogueren derivar-se de l’administració d’aquest tractament, que correspondrà en el seu cas, tant al metge proposat, com a la família del pacient, mantenint així el sentit de la resolució dictada».

 

L’Advocacia de la Generalitat va presentar un recurs demanant aquesta mesura cautelar i es va donar un termini a les parts per a presentar les seues al·legacions, que s’han estudiat i han donat com a resultat la suspensió.

També recorda l’acte que el 25 d’agost la família del pacient va presentar un escrit en el qual comunicava que «tenia intenció de traslladar al pacient a un altre centre», encara que en data de hui «no consta el trasllat».

 

L’acte explica que les circumstàncies actuals «no són les que concorrien el 13 d’agost» i, per això, atesos els fonaments jurídics, «la sol·licitud del particular ha de cedir davant la negativa raonada dels metges que atenen el pacient, negativa basada en el fet que el tractament demandat no està previst en les guies i protocols mèdics aplicables als hospitals públics espanyols».

 

Així com que «ni l’ús específic del producte, en aquest cas, està autoritzat per l’Agència Espanyola del Medicament, ni les Administracions competents certifiquen que el seu ús específic en el cas que ens ocupa revist les garanties necessàries, ni certifiquen la superació de les proves o assajos clínics necessaris conforme a normativa».

 

Salvaguardar la salut del pacient

Aquestes circumstàncies, explica el magistrat, «la qual cosa pretenen, precisament, és salvaguardar la salut d’aquest i els altres pacients, revestint al sistema públic de salut de les necessàries garanties per al seu funcionament».

 

«El contrari equivaldria a sostindre que la normativa del nostre ordenament jurídic relativa als tràmits, assajos, proves i autoritzacions relatives a productes o tractaments d’ús sanitari manquen d’utilitat i poden obviar-se per la simple elecció d’un particular, quan la veritat és que tota aqueixa normativa el que tracta és de protegir la vida i la salut de les persones, garantint que els productes, substàncies o tractaments que empra la sanitat pública hagen demostrat, dins d’una exigència lògica, la seua eficàcia i benefici per als fins de la medicina», afig l’acte.

 

L’escrit sosté que s’ha produït un «canvi substancial» de les circumstàncies que es van tindre en compte per a l’adopció de la mesura cautelar, la qual cosa permet modificar-la i, en aquest cas, alçar-la perquè «ja no es compleixen els requisits previstos per a la seua adopció».

 

No obstant això, el magistrat apel·la a la prudència, per a evitar «eventuals canvis sobtats en el tractament mèdic» i possibilitar que la família, si ho considera oportú, procedisca al trasllat del pacient a un altre centre, i acorda diferir el cessament de la teràpia a l’1 de setembre.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU