Espanya continuarà mantenint la màscara obligatòria en el transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat retirar ara com ara l’obligatorietat de portar màscara en el transport públic, malgrat que la norma ha quedat en desús en la resta de la Unió Europea i la seua vigència a Espanya ha sigut criticada per les companyies aèries.

Sempre hem adoptat les decisions de les persones expertes i, per tant, fins que les persones expertes no facen un pronunciament contrari, esperarem”, ha indicat aquest divendres Darias a la seua arribada a Brussel·les a un consell de ministres europeus de Sanitat.

En la resta de la Unió Europea, a penes s’exigeix ja la màscara en el transport. Països turístics com Portugal o Xipre van retirar aquesta obligació a l’agost i Itàlia ho va fer al setembre, mentre que Alemanya la va suprimir també al setembre quant als avions.

La ministra espanyola, no obstant això, va considerar que mancant una recomanació de les persones expertes” a Espanya per a revertir aquesta mesura i davant l’època d’increment de diferents malalties respiratòries, a Espanya es mantindrà de moment l’exigència d’utilitzar màscara en el transport públic, malgrat que no es reclame en llocs amb gran afluència com a centres comercials, cinemes o restaurants.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.