Espanya continuarà mantenint la màscara obligatòria en el transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat retirar ara com ara l’obligatorietat de portar màscara en el transport públic, malgrat que la norma ha quedat en desús en la resta de la Unió Europea i la seua vigència a Espanya ha sigut criticada per les companyies aèries.

Sempre hem adoptat les decisions de les persones expertes i, per tant, fins que les persones expertes no facen un pronunciament contrari, esperarem”, ha indicat aquest divendres Darias a la seua arribada a Brussel·les a un consell de ministres europeus de Sanitat.

En la resta de la Unió Europea, a penes s’exigeix ja la màscara en el transport. Països turístics com Portugal o Xipre van retirar aquesta obligació a l’agost i Itàlia ho va fer al setembre, mentre que Alemanya la va suprimir també al setembre quant als avions.

La ministra espanyola, no obstant això, va considerar que mancant una recomanació de les persones expertes” a Espanya per a revertir aquesta mesura i davant l’època d’increment de diferents malalties respiratòries, a Espanya es mantindrà de moment l’exigència d’utilitzar màscara en el transport públic, malgrat que no es reclame en llocs amb gran afluència com a centres comercials, cinemes o restaurants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El detingut pel cas Tavira hauria incendiat el cotxe de l’empresari després de la seua desaparició

El quart detingut pel crim de Jesús Tavira hauria sigut qui va incendiar el cotxe de l'empresari dies després de la seua desaparició, segons la investigació policial.

Carlos Mazón manté el silenci sobre la causa judicial de la dana per respecte al procés

Carlos Mazón evita pronunciar-se sobre la investigació judicial de la dana d'octubre de 2024 i defén que el seu silenci respon a una qüestió de principis i respecte al procés.

Trobat enterrat en formigó l’empresari vinculat al crim de la viuda de Sala

La Policia troba el cos que tot apunta que és de l'empresari Jesús Tavira, sepultat a més de dos metres en un aljub, embolicat en plàstic i amb múltiples ferides d'arma blanca. Hi ha quatre detinguts i no es descarten més arrestos.

Centenars de taxis col·lapsen el centre de València per a exigir límits a les VTC

Centenars de taxistes recorren el centre de València en marxa lenta per a denunciar l'intrusisme de les VTC i pressionar a la Generalitat perquè aprove un nou decret que limite estes llicències.

Consum eleva el seu benefici a 122 milions en 2025 i fixa la seua entrada a Madrid per a 2028

Consum tanca 2025 amb un benefici de 122 milions d'euros, un 12,3% més que l'any anterior, i anuncia la seua arribada a la Comunitat de Madrid en 2028 amb un supermercat a Parla.

Infermeria d’Urgències es mobilitza a València per la greu falta de personal

Personal d'Infermeria d'Urgències de diversos hospitals valencians es concentra per a denunciar una falta de personal que consideren insostenible i de risc per a pacients i professionals.

Pérez Llorca dona per conclosa la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits

La Generalitat dona per finalitzada la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits i l'obertura de València Sud i el nou Lloc de Comandament, i impulsa un pla d'inversions fins a 2030.

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.