12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Espanya continuarà mantenint la màscara obligatòria en el transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat retirar ara com ara l’obligatorietat de portar màscara en el transport públic, malgrat que la norma ha quedat en desús en la resta de la Unió Europea i la seua vigència a Espanya ha sigut criticada per les companyies aèries.

Sempre hem adoptat les decisions de les persones expertes i, per tant, fins que les persones expertes no facen un pronunciament contrari, esperarem”, ha indicat aquest divendres Darias a la seua arribada a Brussel·les a un consell de ministres europeus de Sanitat.

En la resta de la Unió Europea, a penes s’exigeix ja la màscara en el transport. Països turístics com Portugal o Xipre van retirar aquesta obligació a l’agost i Itàlia ho va fer al setembre, mentre que Alemanya la va suprimir també al setembre quant als avions.

La ministra espanyola, no obstant això, va considerar que mancant una recomanació de les persones expertes” a Espanya per a revertir aquesta mesura i davant l’època d’increment de diferents malalties respiratòries, a Espanya es mantindrà de moment l’exigència d’utilitzar màscara en el transport públic, malgrat que no es reclame en llocs amb gran afluència com a centres comercials, cinemes o restaurants.

Últimes notícies

Localitzen a la jove desapareguda a Favara i l’evacuen en helicòpter des d’un barranc

Els bombers han trobat a la jove en una zona de barranc i han iniciat la seua evacuació aèria per a transferir-la als medis sanitaris. La troballa s'ha produït a les 16.19 després d'una busca guiada per indicis.

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.