Espanya continuarà mantenint la màscara obligatòria en el transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat retirar ara com ara l’obligatorietat de portar màscara en el transport públic, malgrat que la norma ha quedat en desús en la resta de la Unió Europea i la seua vigència a Espanya ha sigut criticada per les companyies aèries.

Sempre hem adoptat les decisions de les persones expertes i, per tant, fins que les persones expertes no facen un pronunciament contrari, esperarem”, ha indicat aquest divendres Darias a la seua arribada a Brussel·les a un consell de ministres europeus de Sanitat.

En la resta de la Unió Europea, a penes s’exigeix ja la màscara en el transport. Països turístics com Portugal o Xipre van retirar aquesta obligació a l’agost i Itàlia ho va fer al setembre, mentre que Alemanya la va suprimir també al setembre quant als avions.

La ministra espanyola, no obstant això, va considerar que mancant una recomanació de les persones expertes” a Espanya per a revertir aquesta mesura i davant l’època d’increment de diferents malalties respiratòries, a Espanya es mantindrà de moment l’exigència d’utilitzar màscara en el transport públic, malgrat que no es reclame en llocs amb gran afluència com a centres comercials, cinemes o restaurants.

Últimes notícies

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.