16.3 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Les existències de les mascaretes KN95 es podran vendre fins a final d’any

 

Les existències de les mascaretes KN95, equivalents al FPP2 europeu, que es troben ja en els establiments podran comercialitzarse fins al pròxim 31 de desembre, i també podran aquelles que encara no han arribat al país però les comandes del que es van fer durant el període permés.

 

D’eixa manera ho establix una resolució de la Secretaria General d’Indústria i de la xicoteta i mitjana empresa, referent als equips de protecció individual en el context de la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, que publica este dijous el Butlletí Oficial del Estado (BOE).

 

En el text, Indústria recorda que davant de l’escassetat d’equips de protecció (EPI) per la pandèmia del coronavirus va permetre la seua comercialització temporal i excepcional, en una ordre del 23 d’abril, mentres s’esperava que l’oferta s’ajustara a la demanda en un curt període de temps, devent els fabricants adaptar els seus processos de producció i la seua oferta d’EPI amb marcatge CE a la demanda del mercat.

 

S’ha ampliat el termini fins a final d’any

En eixe moment, es va establir el 30 de setembre com a data límit per a la comercialització de diferents productes de protecció individual, entre altres les màscares KN95. Indústria ha constatat que el proveïment dels productes de protecció individual ha millorat, però explica que queda pendent determinar què fer amb les últimes unitats de productes en ‘estoc’.

 

Per això, amb la finalitat de permetre que els productes emparats per la resolució del 23 d’abril, que ja estan en Espanya i en estoc, Indústria permet que es comercialitzen fins al 31 de desembre. Ocorre el mateix amb aquelles compres públiques de productes recollits en la resolució d’abril que encara no han sigut recepcionats però la compra del que s’ha fet abans de l’1 d’octubre i en el període autoritzat per Indústria.

Últimes notícies

Morant defén que el PSOE aplica el ‘jo sí que et crec’ i actua immediatament davant denúncies d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que el PSOE dona credibilitat a les denúncies d'assetjament, fins i tot anònimes, i pren mesures en hores. Ha contrastat esta resposta amb els casos del PP i la trama Gürtel.

Feijóo defén que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional després de ser citat per la DANA

Alberto Núñez Feijóo ha assegurat que el 29 d'octubre de 2024 la seua funció va ser exigir al Govern l'emergència nacional. La citació com a testimoni s'ha conegut durant un acte en Talarrubias.

Hospitalitzat un britànic després de rebre diversos impactes de bala en Orihuela Costa

Un ciutadà britànic roman ingressat en estat estable després de rebre diversos impactes de bala en Mont Zenia, Orihuela Costa. La Guàrdia Civil investiga i no hi ha detencions.

La jutgessa de la DANA cita a Feijóo com a testimoni a petició d’un grup de víctimes

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni a petició d'una associació de víctimes que exercix l'acusació particular.

CCOO alerta de 300 dies d’espera en dependència i 16.000 persones sense prestació en la Comunitat Valenciana

El sindicat advertix de demores mitjanes de 300 dies, 120 per damunt del màxim legal, i de 16.000 persones pendents d'ajuda. La Generalitat replica amb més pressupost i una reducció del 28,6% de la llista.

Cuenca accepta que la jutgessa consulte si és possible recuperar els seus missatges de WhatsApp amb Mazón del 29-O

José Manuel Cuenca ha acceptat que es consulte a la Generalitat si poden recuperar-se els seus missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón del 29-O i, si és viable, que se li demane consentiment per a incorporar-los a la causa per la DANA. La jutgessa i el fiscal han rebutjat imputar-li al no tindre comandament en la gestió de l'emergència.

El preu del torró puja un 16% per l’alça de l’ametla i l’ou, segons l’OCU

El torró tradicional ha encarit un 15,95% i costa de mitjana 23 euros/kg. La pujada s'ha concentrat en les marques de fabricant i s'explica per l'alça d'ametla i ou.

La UE continua negociant les quotes de 2026 després d’una primera proposta sense avanços per a Espanya

Els ministres de Pesca de la UE encaren una altra jornada per a tancar les possibilitats de 2026 a Atlàntic i els dies de pesca al Mediterrani. La primera proposta de compromís aporta pocs avanços per a Espanya, que busca marge al Mediterrani i solucions per al verat davant la falta d'acord amb els Estats costaners.