Menys de la mitat dels hostalers han reobert les terrasses per les restriccions i el mal temps en València

 

La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) xifra en un 40% els locals que des d’este dilluns començaran a obrir les terrasses a causa de per a molts locals «no els resulta rendible per les restriccions», i per la previsió de mal temps d’esta setmana. Este percentatge anirà augmentant de manera progressiva cap al cap de setmana, segons ha assenyalat la federació en un comunicat.

 

Este dilluns ha sigut el primer dia en què les terrasses de l’hostaleria valenciana torbava obrir des del passat 21 de gener, però fins a les 18.00 hores, amb un aforament d’un 75%, un màxim de quatre comensals per taula i una distància d’1,5 metres entre taules.

 

En concret, segons una mostra feta per Hostaleria València, entre el 60% dels seus locals associats que no obriran, d’ells un 65,5% són empreses que a pesar de tindre terrassa continuaran tancats per «no resultar-li viable funcionar amb estes mesures tan restrictives».

 

Demanen l’obertura de l’interior dels locals i l’ampliació de l’horari

A demés, han explicat que les condicions meteorològiques previstes per a esta setmana també «han frenat» la decisió d’obrir a molts locals que esperaran cap al cap de setmana per a alçar les persianes. Sobre este tema, el secretari general d’Hostaleria València, Rafael Fernando, ha insistit que el sector es troba en «un moment molt complicat» i amb «unes restriccions molt més dures que en el moment en el que es va tancar». Per això, tornaran a demanar en la pròxima reunió de la taula de diàleg de Sanitat l’obertura de l’interior dels locals i ampliar l’horari.

 

De la mateixa manera, ha reiterat la crida a la responsabilitat de tot el col·lectiu empresarial i especialment de la ciutadania per a conseguir mantindre «amb èxit» este pla de desescalada.

 

En eixe sentit, ha anunciat que treballaran en campanyes de sensibilització a través de les xarxes socials per a «conscienciar de la importància» de complir les normatives de seguretat en els establiments d’hostaleria, especialment l’ús de la mascareta obligatòria en tot moment, per a preservar la salut tant de clients com de personal d’hostaleria i deixar clar que els bars i restaurants són «segurs»

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.