Menys de la mitat dels hostalers han reobert les terrasses per les restriccions i el mal temps en València

 

La Federació Empresarial d’Hostaleria de València (FEHV) xifra en un 40% els locals que des d’este dilluns començaran a obrir les terrasses a causa de per a molts locals «no els resulta rendible per les restriccions», i per la previsió de mal temps d’esta setmana. Este percentatge anirà augmentant de manera progressiva cap al cap de setmana, segons ha assenyalat la federació en un comunicat.

 

Este dilluns ha sigut el primer dia en què les terrasses de l’hostaleria valenciana torbava obrir des del passat 21 de gener, però fins a les 18.00 hores, amb un aforament d’un 75%, un màxim de quatre comensals per taula i una distància d’1,5 metres entre taules.

 

En concret, segons una mostra feta per Hostaleria València, entre el 60% dels seus locals associats que no obriran, d’ells un 65,5% són empreses que a pesar de tindre terrassa continuaran tancats per «no resultar-li viable funcionar amb estes mesures tan restrictives».

 

Demanen l’obertura de l’interior dels locals i l’ampliació de l’horari

A demés, han explicat que les condicions meteorològiques previstes per a esta setmana també «han frenat» la decisió d’obrir a molts locals que esperaran cap al cap de setmana per a alçar les persianes. Sobre este tema, el secretari general d’Hostaleria València, Rafael Fernando, ha insistit que el sector es troba en «un moment molt complicat» i amb «unes restriccions molt més dures que en el moment en el que es va tancar». Per això, tornaran a demanar en la pròxima reunió de la taula de diàleg de Sanitat l’obertura de l’interior dels locals i ampliar l’horari.

 

De la mateixa manera, ha reiterat la crida a la responsabilitat de tot el col·lectiu empresarial i especialment de la ciutadania per a conseguir mantindre «amb èxit» este pla de desescalada.

 

En eixe sentit, ha anunciat que treballaran en campanyes de sensibilització a través de les xarxes socials per a «conscienciar de la importància» de complir les normatives de seguretat en els establiments d’hostaleria, especialment l’ús de la mascareta obligatòria en tot moment, per a preservar la salut tant de clients com de personal d’hostaleria i deixar clar que els bars i restaurants són «segurs»

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.