Més del 70% dels nous brots valencians són en l’àmbit social

 

La major part dels brots per coronavirus que són notificats a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’han produït en l’àmbit social, principalment, en reunions familiars o entre amics. 

 

D’esta forma, del total de brots registrats durant esta última setmana (91 nous brots des del passat 3 de març), el 73,6% tenen el seu origen en l’àmbit social, mentres que l’11% es donen en l’entorn laboral i un 12,1% en els centres educatius. 

 

Per tant, l’àmbit social continua sent l’entorn en el que es registra un major número de brots. De fet, des de juny de l’any passat, el territori valencià ha notificat 7.523 brots, dels que el 66,7% té el seu origen en l’àmbit social.

 

D’altra banda, els brots que s’estan detectant actualment comporten un menor número de casos associats, per tant, són de menor magnitud. Dels nous brots que es van notificar durant l’última setmana, el 93,4% són de xicoteta magnitud, és a dir, amb menys de 10 casos, i el 6,6% dels brots tenen entre 10 i 40 casos.

 

València amb el major número de brots

Quant als grups d’edat, la franja de 35 a 64 anys és en la que es detecta un major número de brots, en concret el 42%, mentres que el 25% es produixen en grups d’edat de 15 a 34 anys i un 19,5% en el de menors de 15 anys.

 

De la mateixa manera, la província de València és en la que major número de brots s’estan registrant en l’última setmana. El 63% dels brots són de València, un 33% corresponen en la província d’Alacant i el 4% en Castelló.

 

Finalment, la distribució per departaments de salut, el 14,3% s’han produït en Elx, seguit de Sagunt (11%), València-La Fe (11%), Gandia (9,9%) i València-Arnau Llíria (8,8%).
 

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.