13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Més de 100 milions de vacunes es perdran al desembre si no es donen

 

Més de 100 milions de dosis de la vacuna contra la Covid-19 podrien malbaratar al caducar al desembre si no es donen a altres països que realment les necessiten.

Segons l’informe publicat per Airfinity, empresa d’anàlisi de dades científiques que investiga el subministrament global de vacunes, entre el G7 i la Unió Europea, tenen més d’un bilió de vacunes, de les quals no necessitaran més d’un 10% a finals d’any.

100 milions de dosis seran desaprofitades si no es crea un pla urgent d’alliberament de vacunes. Al parer dels lots d’estes vacunes tenen com a data de caducitat a final del mes de desembre.

Segons Airfinity, els països més rics del món acumulen milions de vacunes de manera que l’excedent puja a uns 1.200 milions de dosis. I una cinquena part d’estes dosis, 241, es malgastaran si no es donen a altres països.

Els Estats Units, la Unió Europea, el Regne Unit, Canadà i el Japó no necessitaran tal nombre de vacunes ni tan sols amb l’administració de la tercera dosi de reforç, però és que tampoc els països pobres poden acceptar-les llevat que els queden dos mesos de caducitat perquè no podran administrar ni emmagatzemar-les.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.