Més de 100 milions de vacunes es perdran al desembre si no es donen

 

Més de 100 milions de dosis de la vacuna contra la Covid-19 podrien malbaratar al caducar al desembre si no es donen a altres països que realment les necessiten.

Segons l’informe publicat per Airfinity, empresa d’anàlisi de dades científiques que investiga el subministrament global de vacunes, entre el G7 i la Unió Europea, tenen més d’un bilió de vacunes, de les quals no necessitaran més d’un 10% a finals d’any.

100 milions de dosis seran desaprofitades si no es crea un pla urgent d’alliberament de vacunes. Al parer dels lots d’estes vacunes tenen com a data de caducitat a final del mes de desembre.

Segons Airfinity, els països més rics del món acumulen milions de vacunes de manera que l’excedent puja a uns 1.200 milions de dosis. I una cinquena part d’estes dosis, 241, es malgastaran si no es donen a altres països.

Els Estats Units, la Unió Europea, el Regne Unit, Canadà i el Japó no necessitaran tal nombre de vacunes ni tan sols amb l’administració de la tercera dosi de reforç, però és que tampoc els països pobres poden acceptar-les llevat que els queden dos mesos de caducitat perquè no podran administrar ni emmagatzemar-les.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.