Més de 100 milions de vacunes es perdran al desembre si no es donen

 

Més de 100 milions de dosis de la vacuna contra la Covid-19 podrien malbaratar al caducar al desembre si no es donen a altres països que realment les necessiten.

Segons l’informe publicat per Airfinity, empresa d’anàlisi de dades científiques que investiga el subministrament global de vacunes, entre el G7 i la Unió Europea, tenen més d’un bilió de vacunes, de les quals no necessitaran més d’un 10% a finals d’any.

100 milions de dosis seran desaprofitades si no es crea un pla urgent d’alliberament de vacunes. Al parer dels lots d’estes vacunes tenen com a data de caducitat a final del mes de desembre.

Segons Airfinity, els països més rics del món acumulen milions de vacunes de manera que l’excedent puja a uns 1.200 milions de dosis. I una cinquena part d’estes dosis, 241, es malgastaran si no es donen a altres països.

Els Estats Units, la Unió Europea, el Regne Unit, Canadà i el Japó no necessitaran tal nombre de vacunes ni tan sols amb l’administració de la tercera dosi de reforç, però és que tampoc els països pobres poden acceptar-les llevat que els queden dos mesos de caducitat perquè no podran administrar ni emmagatzemar-les.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.