Més de 100 milions de vacunes es perdran al desembre si no es donen

 

Més de 100 milions de dosis de la vacuna contra la Covid-19 podrien malbaratar al caducar al desembre si no es donen a altres països que realment les necessiten.

Segons l’informe publicat per Airfinity, empresa d’anàlisi de dades científiques que investiga el subministrament global de vacunes, entre el G7 i la Unió Europea, tenen més d’un bilió de vacunes, de les quals no necessitaran més d’un 10% a finals d’any.

100 milions de dosis seran desaprofitades si no es crea un pla urgent d’alliberament de vacunes. Al parer dels lots d’estes vacunes tenen com a data de caducitat a final del mes de desembre.

Segons Airfinity, els països més rics del món acumulen milions de vacunes de manera que l’excedent puja a uns 1.200 milions de dosis. I una cinquena part d’estes dosis, 241, es malgastaran si no es donen a altres països.

Els Estats Units, la Unió Europea, el Regne Unit, Canadà i el Japó no necessitaran tal nombre de vacunes ni tan sols amb l’administració de la tercera dosi de reforç, però és que tampoc els països pobres poden acceptar-les llevat que els queden dos mesos de caducitat perquè no podran administrar ni emmagatzemar-les.

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.