10.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Mor a Espanya de COVID-19 un pacient que ja estava vacunat amb les dos dosis

Un home de 80 anys ha mort per COVID-19 a l’Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat) malgrat tindre la pauta de vacunació completa. És el primer cas que ha transcendit d’estes característiques a Catalunya, segons ha detallat Rafael Máñez, intensivista del centre sanitari.

Segons el doctor, era un malalt “correctament vacunat”, amb l’última dosi posada “fa dos mesos, ha indicat en una entrevista en TV3.

Máñez ha ressenyat que es tracta d’un cas “excepcional” perquè segons ha explicat el pacient havia desenvolupat un nivell baix d’anticossos després de la vacunació. El doctor ha volgut deixar clar que les vacunes funcionen i eviten quadres greus de COVID, fins al punt que en este moment les persones amb major risc són aquelles majors de 50 anys que no han completat la vacunació.

El sanitari sí que ha aprofitat la fatalitat de la mort d’este pacient per a recordar que haver sigut vacunat no ofereix garantia total de no infectar-se. Els sèrums ofereixen una protecció molt alta amb una gran eficàcia, però s’estan donant casos de persones que malgrat estar vacunats estan contraient el coronavirus.

Brots en hospitals de Catalunya

 

L’intensivista ha posat com a exemple al seu propi hospital, on mig centenar de sanitaris està actualment de baixa després d’haver donat positiu per COVID malgrat estar immunitzats amb la pauta completa. Máñez ha explicat que la majoria dels contagis s’ha produït en la família i en l’entorn pròxim.

No obstant això, ha precisat que malgrat el contagi, la malaltia s’està desenvolupant de manera asimptomàtica pràcticament en la totalitat dels positius “gràcies a la vacuna”.

No obstant això, i per a evitar que la transmissió s’expandisca, a Catalunya, concretament a l’Hospital Clínic de Barcelona estan començant a oferir la vacuna als fills joves dels treballadors amb la finalitat d’evitar brots de contagis com el que ha esclatat a l’Hospital de Bellvitge.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.