16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Mor a Espanya de COVID-19 un pacient que ja estava vacunat amb les dos dosis

Un home de 80 anys ha mort per COVID-19 a l’Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat) malgrat tindre la pauta de vacunació completa. És el primer cas que ha transcendit d’estes característiques a Catalunya, segons ha detallat Rafael Máñez, intensivista del centre sanitari.

Segons el doctor, era un malalt “correctament vacunat”, amb l’última dosi posada “fa dos mesos, ha indicat en una entrevista en TV3.

Máñez ha ressenyat que es tracta d’un cas “excepcional” perquè segons ha explicat el pacient havia desenvolupat un nivell baix d’anticossos després de la vacunació. El doctor ha volgut deixar clar que les vacunes funcionen i eviten quadres greus de COVID, fins al punt que en este moment les persones amb major risc són aquelles majors de 50 anys que no han completat la vacunació.

El sanitari sí que ha aprofitat la fatalitat de la mort d’este pacient per a recordar que haver sigut vacunat no ofereix garantia total de no infectar-se. Els sèrums ofereixen una protecció molt alta amb una gran eficàcia, però s’estan donant casos de persones que malgrat estar vacunats estan contraient el coronavirus.

Brots en hospitals de Catalunya

 

L’intensivista ha posat com a exemple al seu propi hospital, on mig centenar de sanitaris està actualment de baixa després d’haver donat positiu per COVID malgrat estar immunitzats amb la pauta completa. Máñez ha explicat que la majoria dels contagis s’ha produït en la família i en l’entorn pròxim.

No obstant això, ha precisat que malgrat el contagi, la malaltia s’està desenvolupant de manera asimptomàtica pràcticament en la totalitat dels positius “gràcies a la vacuna”.

No obstant això, i per a evitar que la transmissió s’expandisca, a Catalunya, concretament a l’Hospital Clínic de Barcelona estan començant a oferir la vacuna als fills joves dels treballadors amb la finalitat d’evitar brots de contagis com el que ha esclatat a l’Hospital de Bellvitge.

Últimes notícies

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.