Mor a Espanya de COVID-19 un pacient que ja estava vacunat amb les dos dosis

Un home de 80 anys ha mort per COVID-19 a l’Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat) malgrat tindre la pauta de vacunació completa. És el primer cas que ha transcendit d’estes característiques a Catalunya, segons ha detallat Rafael Máñez, intensivista del centre sanitari.

Segons el doctor, era un malalt “correctament vacunat”, amb l’última dosi posada “fa dos mesos, ha indicat en una entrevista en TV3.

Máñez ha ressenyat que es tracta d’un cas “excepcional” perquè segons ha explicat el pacient havia desenvolupat un nivell baix d’anticossos després de la vacunació. El doctor ha volgut deixar clar que les vacunes funcionen i eviten quadres greus de COVID, fins al punt que en este moment les persones amb major risc són aquelles majors de 50 anys que no han completat la vacunació.

El sanitari sí que ha aprofitat la fatalitat de la mort d’este pacient per a recordar que haver sigut vacunat no ofereix garantia total de no infectar-se. Els sèrums ofereixen una protecció molt alta amb una gran eficàcia, però s’estan donant casos de persones que malgrat estar vacunats estan contraient el coronavirus.

Brots en hospitals de Catalunya

 

L’intensivista ha posat com a exemple al seu propi hospital, on mig centenar de sanitaris està actualment de baixa després d’haver donat positiu per COVID malgrat estar immunitzats amb la pauta completa. Máñez ha explicat que la majoria dels contagis s’ha produït en la família i en l’entorn pròxim.

No obstant això, ha precisat que malgrat el contagi, la malaltia s’està desenvolupant de manera asimptomàtica pràcticament en la totalitat dels positius “gràcies a la vacuna”.

No obstant això, i per a evitar que la transmissió s’expandisca, a Catalunya, concretament a l’Hospital Clínic de Barcelona estan començant a oferir la vacuna als fills joves dels treballadors amb la finalitat d’evitar brots de contagis com el que ha esclatat a l’Hospital de Bellvitge.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.