8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Mor a Espanya de COVID-19 un pacient que ja estava vacunat amb les dos dosis

Un home de 80 anys ha mort per COVID-19 a l’Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat) malgrat tindre la pauta de vacunació completa. És el primer cas que ha transcendit d’estes característiques a Catalunya, segons ha detallat Rafael Máñez, intensivista del centre sanitari.

Segons el doctor, era un malalt “correctament vacunat”, amb l’última dosi posada “fa dos mesos, ha indicat en una entrevista en TV3.

Máñez ha ressenyat que es tracta d’un cas “excepcional” perquè segons ha explicat el pacient havia desenvolupat un nivell baix d’anticossos després de la vacunació. El doctor ha volgut deixar clar que les vacunes funcionen i eviten quadres greus de COVID, fins al punt que en este moment les persones amb major risc són aquelles majors de 50 anys que no han completat la vacunació.

El sanitari sí que ha aprofitat la fatalitat de la mort d’este pacient per a recordar que haver sigut vacunat no ofereix garantia total de no infectar-se. Els sèrums ofereixen una protecció molt alta amb una gran eficàcia, però s’estan donant casos de persones que malgrat estar vacunats estan contraient el coronavirus.

Brots en hospitals de Catalunya

 

L’intensivista ha posat com a exemple al seu propi hospital, on mig centenar de sanitaris està actualment de baixa després d’haver donat positiu per COVID malgrat estar immunitzats amb la pauta completa. Máñez ha explicat que la majoria dels contagis s’ha produït en la família i en l’entorn pròxim.

No obstant això, ha precisat que malgrat el contagi, la malaltia s’està desenvolupant de manera asimptomàtica pràcticament en la totalitat dels positius “gràcies a la vacuna”.

No obstant això, i per a evitar que la transmissió s’expandisca, a Catalunya, concretament a l’Hospital Clínic de Barcelona estan començant a oferir la vacuna als fills joves dels treballadors amb la finalitat d’evitar brots de contagis com el que ha esclatat a l’Hospital de Bellvitge.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.