12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La meitat dels morts per la variant Delta del COVID-19 eren persones vacunades

 

La variant Delta de coronavirus continua sent hui la major preocupació per a les autoritats sanitàries al Regne Unit, i per extensió per a la resta de països europeus.

Divendres passat, les dades de Public Health England, l’equivalent al centre d’alertes sanitàries a Espanya, eleven ja a 117 les morts per coronavirus associades a la variant índia i és ja la principal mutació font de contagis a les illes.

El que més crida l’atenció és que 50 deixos morts estaven completament vacunats i així i tot van contraure el virus.

Els experts expliquen que estes dades no sucaven el que se sap de l’eficàcia de les vacunes, ja que en el cas de les morts de persones amb la pauta completa, totes elles provenen dels grups d’edat de major risc, i, insisteixen, corresponen a una xicoteta proporció dels 92.029 casos de Delta analitzats al país (entorn del 0,13%).

Dels 8 morts menors de 50 anys per la variant Delta del COVID-19, cap d’ells tenia la pauta completa de vacunació, i només dos d’ells havia rebut la primera de les dosis.

El pla de vacunació del Regne Unit està format en la seua major part per dosi d’AstraZeneca i Pfizer.

La inoculació de les 2 dosis d’estes vacunes protegeixen prou contra els símptomes en desenvolupament després d’infectar-se amb la variant Delta, segons les dades de les autoritats britàniques. En el cas de la vacuna de Pfizer l’eficàcia se situa al voltant del 88% amb la pauta completa, el 60% per a la vacuna d’AstraZeneca.

Les dades de les autoritats britàniques mostren que dels més de 92.000 contagiats amb la variant Delta, 1.320 van mostrar símptomes greus que van requerir hospitalització. D’estos, 190 tenien inoculada la pauta completa de vacunació, la qual cosa suposa el 14% dels afectats i ingressats. 831, el 63%, no estaven vacunats.

L’Organització Mundial de la Salut ha insistit este divendres que malgrat estar completament vacunats, els ciutadans han de mantindre una actitud alerta amb el virus i les seues noves mutacions, i continuar complint les mesures de salut pública que ajuden a frenar la propagació del virus com l’ús de màscares, la distància física i la correcta higiene de les mans.
 

Últimes notícies

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Les autoritats han intervingut 2.005 quilos de cocaïna ocults en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València i han detingut a quatre persones. L'operació ha desarticulat una xarxa que introduïa droga en contenidors des de Sud-amèrica.

El València busca trencar set mesos sense guanyar fora davant el Raig

El València afrontarà este dilluns la seua visita al Raig amb l'objectiu d'acabar amb set mesos sense triomfs a domicili en LaLiga. Des de la seua última victòria fora enllaça huit eixides sense guanyar.

Víctimes de la dana assistiran al ple d’investidura convidades per l’oposició

Representants de dos associacions d'afectats seguiran des de la tribuna el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts, després de ser convidades per l'oposició. També protestaran a les portes del parlament.

València Basket i Alina Iagupova rescindixen el seu contracte de mutu acord

El club i la jugadora han posat fi al vincle que arribava fins a final de temporada. La decisió arriba després d'absències per una situació personal prolongada.

Sanitat recomana usar màscara en centres sanitaris davant el possible repunt d’infeccions

Sanitat ha remés una instrucció que aconsella la màscara en situacions i àrees concretes dels centres sanitaris davant un possible repunt de virus respiratoris. La Comunitat Valenciana manté nivell baix d'epidèmia, amb 787,8 casos per 100.000 habitants l'última setmana.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Intervinguts 2.005 quilos de cocaïna camuflats en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València. Hi ha quatre detinguts i es desarticula una xarxa.

Baixen de forma generalitzada les mínimes i Fontanars dels Alforins marca -3,6°

Les mínimes han baixat en tota la Comunitat Valenciana. Fontanars dels Alforins ha registrat -3,6°, seguida d'Ademuz i Villena, mentres el litoral s'ha mantingut més temperat.

Detinguda una parella a València per presumpta agressió sexual a la filla d’ella

La Policia Nacional va detindre a València a una dona i a la seua parella com a presumptes autors d'una agressió sexual a la filla d'ella. El jutjat els va deixar en llibertat amb una orde d'allunyament de la menor, que ara té huit anys.