La meitat dels morts per la variant Delta del COVID-19 eren persones vacunades

 

La variant Delta de coronavirus continua sent hui la major preocupació per a les autoritats sanitàries al Regne Unit, i per extensió per a la resta de països europeus.

Divendres passat, les dades de Public Health England, l’equivalent al centre d’alertes sanitàries a Espanya, eleven ja a 117 les morts per coronavirus associades a la variant índia i és ja la principal mutació font de contagis a les illes.

El que més crida l’atenció és que 50 deixos morts estaven completament vacunats i així i tot van contraure el virus.

Els experts expliquen que estes dades no sucaven el que se sap de l’eficàcia de les vacunes, ja que en el cas de les morts de persones amb la pauta completa, totes elles provenen dels grups d’edat de major risc, i, insisteixen, corresponen a una xicoteta proporció dels 92.029 casos de Delta analitzats al país (entorn del 0,13%).

Dels 8 morts menors de 50 anys per la variant Delta del COVID-19, cap d’ells tenia la pauta completa de vacunació, i només dos d’ells havia rebut la primera de les dosis.

El pla de vacunació del Regne Unit està format en la seua major part per dosi d’AstraZeneca i Pfizer.

La inoculació de les 2 dosis d’estes vacunes protegeixen prou contra els símptomes en desenvolupament després d’infectar-se amb la variant Delta, segons les dades de les autoritats britàniques. En el cas de la vacuna de Pfizer l’eficàcia se situa al voltant del 88% amb la pauta completa, el 60% per a la vacuna d’AstraZeneca.

Les dades de les autoritats britàniques mostren que dels més de 92.000 contagiats amb la variant Delta, 1.320 van mostrar símptomes greus que van requerir hospitalització. D’estos, 190 tenien inoculada la pauta completa de vacunació, la qual cosa suposa el 14% dels afectats i ingressats. 831, el 63%, no estaven vacunats.

L’Organització Mundial de la Salut ha insistit este divendres que malgrat estar completament vacunats, els ciutadans han de mantindre una actitud alerta amb el virus i les seues noves mutacions, i continuar complint les mesures de salut pública que ajuden a frenar la propagació del virus com l’ús de màscares, la distància física i la correcta higiene de les mans.
 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.