La meitat dels morts per la variant Delta del COVID-19 eren persones vacunades

 

La variant Delta de coronavirus continua sent hui la major preocupació per a les autoritats sanitàries al Regne Unit, i per extensió per a la resta de països europeus.

Divendres passat, les dades de Public Health England, l’equivalent al centre d’alertes sanitàries a Espanya, eleven ja a 117 les morts per coronavirus associades a la variant índia i és ja la principal mutació font de contagis a les illes.

El que més crida l’atenció és que 50 deixos morts estaven completament vacunats i així i tot van contraure el virus.

Els experts expliquen que estes dades no sucaven el que se sap de l’eficàcia de les vacunes, ja que en el cas de les morts de persones amb la pauta completa, totes elles provenen dels grups d’edat de major risc, i, insisteixen, corresponen a una xicoteta proporció dels 92.029 casos de Delta analitzats al país (entorn del 0,13%).

Dels 8 morts menors de 50 anys per la variant Delta del COVID-19, cap d’ells tenia la pauta completa de vacunació, i només dos d’ells havia rebut la primera de les dosis.

El pla de vacunació del Regne Unit està format en la seua major part per dosi d’AstraZeneca i Pfizer.

La inoculació de les 2 dosis d’estes vacunes protegeixen prou contra els símptomes en desenvolupament després d’infectar-se amb la variant Delta, segons les dades de les autoritats britàniques. En el cas de la vacuna de Pfizer l’eficàcia se situa al voltant del 88% amb la pauta completa, el 60% per a la vacuna d’AstraZeneca.

Les dades de les autoritats britàniques mostren que dels més de 92.000 contagiats amb la variant Delta, 1.320 van mostrar símptomes greus que van requerir hospitalització. D’estos, 190 tenien inoculada la pauta completa de vacunació, la qual cosa suposa el 14% dels afectats i ingressats. 831, el 63%, no estaven vacunats.

L’Organització Mundial de la Salut ha insistit este divendres que malgrat estar completament vacunats, els ciutadans han de mantindre una actitud alerta amb el virus i les seues noves mutacions, i continuar complint les mesures de salut pública que ajuden a frenar la propagació del virus com l’ús de màscares, la distància física i la correcta higiene de les mans.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.