11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La meitat dels morts per la variant Delta del COVID-19 eren persones vacunades

 

La variant Delta de coronavirus continua sent hui la major preocupació per a les autoritats sanitàries al Regne Unit, i per extensió per a la resta de països europeus.

Divendres passat, les dades de Public Health England, l’equivalent al centre d’alertes sanitàries a Espanya, eleven ja a 117 les morts per coronavirus associades a la variant índia i és ja la principal mutació font de contagis a les illes.

El que més crida l’atenció és que 50 deixos morts estaven completament vacunats i així i tot van contraure el virus.

Els experts expliquen que estes dades no sucaven el que se sap de l’eficàcia de les vacunes, ja que en el cas de les morts de persones amb la pauta completa, totes elles provenen dels grups d’edat de major risc, i, insisteixen, corresponen a una xicoteta proporció dels 92.029 casos de Delta analitzats al país (entorn del 0,13%).

Dels 8 morts menors de 50 anys per la variant Delta del COVID-19, cap d’ells tenia la pauta completa de vacunació, i només dos d’ells havia rebut la primera de les dosis.

El pla de vacunació del Regne Unit està format en la seua major part per dosi d’AstraZeneca i Pfizer.

La inoculació de les 2 dosis d’estes vacunes protegeixen prou contra els símptomes en desenvolupament després d’infectar-se amb la variant Delta, segons les dades de les autoritats britàniques. En el cas de la vacuna de Pfizer l’eficàcia se situa al voltant del 88% amb la pauta completa, el 60% per a la vacuna d’AstraZeneca.

Les dades de les autoritats britàniques mostren que dels més de 92.000 contagiats amb la variant Delta, 1.320 van mostrar símptomes greus que van requerir hospitalització. D’estos, 190 tenien inoculada la pauta completa de vacunació, la qual cosa suposa el 14% dels afectats i ingressats. 831, el 63%, no estaven vacunats.

L’Organització Mundial de la Salut ha insistit este divendres que malgrat estar completament vacunats, els ciutadans han de mantindre una actitud alerta amb el virus i les seues noves mutacions, i continuar complint les mesures de salut pública que ajuden a frenar la propagació del virus com l’ús de màscares, la distància física i la correcta higiene de les mans.
 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.