La meitat dels morts per la variant Delta del COVID-19 eren persones vacunades

 

La variant Delta de coronavirus continua sent hui la major preocupació per a les autoritats sanitàries al Regne Unit, i per extensió per a la resta de països europeus.

Divendres passat, les dades de Public Health England, l’equivalent al centre d’alertes sanitàries a Espanya, eleven ja a 117 les morts per coronavirus associades a la variant índia i és ja la principal mutació font de contagis a les illes.

El que més crida l’atenció és que 50 deixos morts estaven completament vacunats i així i tot van contraure el virus.

Els experts expliquen que estes dades no sucaven el que se sap de l’eficàcia de les vacunes, ja que en el cas de les morts de persones amb la pauta completa, totes elles provenen dels grups d’edat de major risc, i, insisteixen, corresponen a una xicoteta proporció dels 92.029 casos de Delta analitzats al país (entorn del 0,13%).

Dels 8 morts menors de 50 anys per la variant Delta del COVID-19, cap d’ells tenia la pauta completa de vacunació, i només dos d’ells havia rebut la primera de les dosis.

El pla de vacunació del Regne Unit està format en la seua major part per dosi d’AstraZeneca i Pfizer.

La inoculació de les 2 dosis d’estes vacunes protegeixen prou contra els símptomes en desenvolupament després d’infectar-se amb la variant Delta, segons les dades de les autoritats britàniques. En el cas de la vacuna de Pfizer l’eficàcia se situa al voltant del 88% amb la pauta completa, el 60% per a la vacuna d’AstraZeneca.

Les dades de les autoritats britàniques mostren que dels més de 92.000 contagiats amb la variant Delta, 1.320 van mostrar símptomes greus que van requerir hospitalització. D’estos, 190 tenien inoculada la pauta completa de vacunació, la qual cosa suposa el 14% dels afectats i ingressats. 831, el 63%, no estaven vacunats.

L’Organització Mundial de la Salut ha insistit este divendres que malgrat estar completament vacunats, els ciutadans han de mantindre una actitud alerta amb el virus i les seues noves mutacions, i continuar complint les mesures de salut pública que ajuden a frenar la propagació del virus com l’ús de màscares, la distància física i la correcta higiene de les mans.
 

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.