Nou dels 18 municipis valencians que celebraran Falles estan en risc COVID ‘alt’ o ‘extrem’

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, I la de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló han mantingut este dimarts una reunió per coordinar el dispositiu de seguretat anti COVID-19 en els 18 municipis que celebraran festes falleres a partir d’este dimecres, 1 de setembre.

En la trobada també ha participat la delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Glòria Calero, Així com comandaments de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i representants de municipis on se celebren actes fallers.

La titular d’Interior del Consell ha recordat que el control policial es va a incrementar “Per garantir el compliment de les mesures que l’autoritat sanitària ha establert per tal que estes siguen unes falles segures”.

Gabriela Bravo ha assegurat que les Forces i Cossos de Seguretat estaran “especialment vigilants” per evitar “que la festa es trasllade a altres llocs fora de les normes” en referència als botellons, la proliferació “preocupa a tothom”. Per este motiu, Bravo ha assegurat que s’ha alertat els ajuntaments perquè “actuen de manera preventiva per evitar estes concentracions”.

D’esta manera, l’increment dels efectius policials es destinarà al control dels aforaments, Així com per evitar concentracions en els actes i, sobretot, la proliferació de botellons.

“Precaució extrema”

Bravo ha recordat que cal “extremar la precaució” i “complir rigorosament les mesures de seguretat establertes”, especialment, en nou dels 18 municipis que van a celebrar les festes falleres de 2020 ajornades per la COVID-19.

En concret, les localitats d’Alcàsser, Burjassot, Quart de Poblet, Catarroja, Gilet, Xirivella, Torrent i València es troben en risc alt d’incidència de la pandèmia mentre que Gandia està en risc extrem. En risc mitjà estan Turís, Rocafort, Montcada, Mislata, Sagunt, Aldaia i Faura i, en risc baix, Pego i Enguera.

En este sentit, Gabriela Bravo ha assegurat que el Consell “confia en la responsabilitat i en la complicitat del món faller que s’ha preparat amb agents COVID perquè es complisquen les mesures acordades en els protocols i resolucions de les autoritats sanitàries”, perquè “estes no seran unes falles típiques i ho sabem”, però “volem ser exemple per celebrar estes falles amb responsabilitat”.

Per la seua banda, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assenyalat que “El fet de tenir administrada la pauta completa de la vacuna no vol dir que haguem de deixar el 100% de la nostra protecció a aquesta, sinó que hem d’estar vigilants i atents per no descuidar-“.

Per això, de cara als propers dies festius, Barceló ha manifestat que “hem de mantenir les mesures de protecció, la mascareta, la distància social i no relaxar-nos en aquests dies que vénen on hi haurà una major interrelació social, ja que anem a compartir taula i espais de confiança “i ha insistit en” la importància de no desprendre’ns de la mascareta en estes ambients més relaxats perquè hem de protegir-nos i cuidar-nos tots”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.