9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Nou dels 18 municipis valencians que celebraran Falles estan en risc COVID ‘alt’ o ‘extrem’

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, I la de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló han mantingut este dimarts una reunió per coordinar el dispositiu de seguretat anti COVID-19 en els 18 municipis que celebraran festes falleres a partir d’este dimecres, 1 de setembre.

En la trobada també ha participat la delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Glòria Calero, Així com comandaments de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i representants de municipis on se celebren actes fallers.

La titular d’Interior del Consell ha recordat que el control policial es va a incrementar “Per garantir el compliment de les mesures que l’autoritat sanitària ha establert per tal que estes siguen unes falles segures”.

Gabriela Bravo ha assegurat que les Forces i Cossos de Seguretat estaran “especialment vigilants” per evitar “que la festa es trasllade a altres llocs fora de les normes” en referència als botellons, la proliferació “preocupa a tothom”. Per este motiu, Bravo ha assegurat que s’ha alertat els ajuntaments perquè “actuen de manera preventiva per evitar estes concentracions”.

D’esta manera, l’increment dels efectius policials es destinarà al control dels aforaments, Així com per evitar concentracions en els actes i, sobretot, la proliferació de botellons.

“Precaució extrema”

Bravo ha recordat que cal “extremar la precaució” i “complir rigorosament les mesures de seguretat establertes”, especialment, en nou dels 18 municipis que van a celebrar les festes falleres de 2020 ajornades per la COVID-19.

En concret, les localitats d’Alcàsser, Burjassot, Quart de Poblet, Catarroja, Gilet, Xirivella, Torrent i València es troben en risc alt d’incidència de la pandèmia mentre que Gandia està en risc extrem. En risc mitjà estan Turís, Rocafort, Montcada, Mislata, Sagunt, Aldaia i Faura i, en risc baix, Pego i Enguera.

En este sentit, Gabriela Bravo ha assegurat que el Consell “confia en la responsabilitat i en la complicitat del món faller que s’ha preparat amb agents COVID perquè es complisquen les mesures acordades en els protocols i resolucions de les autoritats sanitàries”, perquè “estes no seran unes falles típiques i ho sabem”, però “volem ser exemple per celebrar estes falles amb responsabilitat”.

Per la seua banda, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assenyalat que “El fet de tenir administrada la pauta completa de la vacuna no vol dir que haguem de deixar el 100% de la nostra protecció a aquesta, sinó que hem d’estar vigilants i atents per no descuidar-“.

Per això, de cara als propers dies festius, Barceló ha manifestat que “hem de mantenir les mesures de protecció, la mascareta, la distància social i no relaxar-nos en aquests dies que vénen on hi haurà una major interrelació social, ja que anem a compartir taula i espais de confiança “i ha insistit en” la importància de no desprendre’ns de la mascareta en estes ambients més relaxats perquè hem de protegir-nos i cuidar-nos tots”.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.