Nou dels 18 municipis valencians que celebraran Falles estan en risc COVID ‘alt’ o ‘extrem’

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, I la de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló han mantingut este dimarts una reunió per coordinar el dispositiu de seguretat anti COVID-19 en els 18 municipis que celebraran festes falleres a partir d’este dimecres, 1 de setembre.

En la trobada també ha participat la delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Glòria Calero, Així com comandaments de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i representants de municipis on se celebren actes fallers.

La titular d’Interior del Consell ha recordat que el control policial es va a incrementar “Per garantir el compliment de les mesures que l’autoritat sanitària ha establert per tal que estes siguen unes falles segures”.

Gabriela Bravo ha assegurat que les Forces i Cossos de Seguretat estaran “especialment vigilants” per evitar “que la festa es trasllade a altres llocs fora de les normes” en referència als botellons, la proliferació “preocupa a tothom”. Per este motiu, Bravo ha assegurat que s’ha alertat els ajuntaments perquè “actuen de manera preventiva per evitar estes concentracions”.

D’esta manera, l’increment dels efectius policials es destinarà al control dels aforaments, Així com per evitar concentracions en els actes i, sobretot, la proliferació de botellons.

“Precaució extrema”

Bravo ha recordat que cal “extremar la precaució” i “complir rigorosament les mesures de seguretat establertes”, especialment, en nou dels 18 municipis que van a celebrar les festes falleres de 2020 ajornades per la COVID-19.

En concret, les localitats d’Alcàsser, Burjassot, Quart de Poblet, Catarroja, Gilet, Xirivella, Torrent i València es troben en risc alt d’incidència de la pandèmia mentre que Gandia està en risc extrem. En risc mitjà estan Turís, Rocafort, Montcada, Mislata, Sagunt, Aldaia i Faura i, en risc baix, Pego i Enguera.

En este sentit, Gabriela Bravo ha assegurat que el Consell “confia en la responsabilitat i en la complicitat del món faller que s’ha preparat amb agents COVID perquè es complisquen les mesures acordades en els protocols i resolucions de les autoritats sanitàries”, perquè “estes no seran unes falles típiques i ho sabem”, però “volem ser exemple per celebrar estes falles amb responsabilitat”.

Per la seua banda, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assenyalat que “El fet de tenir administrada la pauta completa de la vacuna no vol dir que haguem de deixar el 100% de la nostra protecció a aquesta, sinó que hem d’estar vigilants i atents per no descuidar-“.

Per això, de cara als propers dies festius, Barceló ha manifestat que “hem de mantenir les mesures de protecció, la mascareta, la distància social i no relaxar-nos en aquests dies que vénen on hi haurà una major interrelació social, ja que anem a compartir taula i espais de confiança “i ha insistit en” la importància de no desprendre’ns de la mascareta en estes ambients més relaxats perquè hem de protegir-nos i cuidar-nos tots”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.