Nou dels 18 municipis valencians que celebraran Falles estan en risc COVID ‘alt’ o ‘extrem’

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, I la de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló han mantingut este dimarts una reunió per coordinar el dispositiu de seguretat anti COVID-19 en els 18 municipis que celebraran festes falleres a partir d’este dimecres, 1 de setembre.

En la trobada també ha participat la delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Glòria Calero, Així com comandaments de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i representants de municipis on se celebren actes fallers.

La titular d’Interior del Consell ha recordat que el control policial es va a incrementar «Per garantir el compliment de les mesures que l’autoritat sanitària ha establert per tal que estes siguen unes falles segures».

Gabriela Bravo ha assegurat que les Forces i Cossos de Seguretat estaran «especialment vigilants» per evitar «que la festa es trasllade a altres llocs fora de les normes» en referència als botellons, la proliferació «preocupa a tothom». Per este motiu, Bravo ha assegurat que s’ha alertat els ajuntaments perquè «actuen de manera preventiva per evitar estes concentracions».

D’esta manera, l’increment dels efectius policials es destinarà al control dels aforaments, Així com per evitar concentracions en els actes i, sobretot, la proliferació de botellons.

«Precaució extrema»

Bravo ha recordat que cal «extremar la precaució» i «complir rigorosament les mesures de seguretat establertes», especialment, en nou dels 18 municipis que van a celebrar les festes falleres de 2020 ajornades per la COVID-19.

En concret, les localitats d’Alcàsser, Burjassot, Quart de Poblet, Catarroja, Gilet, Xirivella, Torrent i València es troben en risc alt d’incidència de la pandèmia mentre que Gandia està en risc extrem. En risc mitjà estan Turís, Rocafort, Montcada, Mislata, Sagunt, Aldaia i Faura i, en risc baix, Pego i Enguera.

En este sentit, Gabriela Bravo ha assegurat que el Consell «confia en la responsabilitat i en la complicitat del món faller que s’ha preparat amb agents COVID perquè es complisquen les mesures acordades en els protocols i resolucions de les autoritats sanitàries», perquè «estes no seran unes falles típiques i ho sabem», però «volem ser exemple per celebrar estes falles amb responsabilitat».

Per la seua banda, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assenyalat que «El fet de tenir administrada la pauta completa de la vacuna no vol dir que haguem de deixar el 100% de la nostra protecció a aquesta, sinó que hem d’estar vigilants i atents per no descuidar-«.

Per això, de cara als propers dies festius, Barceló ha manifestat que «hem de mantenir les mesures de protecció, la mascareta, la distància social i no relaxar-nos en aquests dies que vénen on hi haurà una major interrelació social, ja que anem a compartir taula i espais de confiança «i ha insistit en» la importància de no desprendre’ns de la mascareta en estes ambients més relaxats perquè hem de protegir-nos i cuidar-nos tots».

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.