Nou dels 18 municipis valencians que celebraran Falles estan en risc COVID ‘alt’ o ‘extrem’

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, I la de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló han mantingut este dimarts una reunió per coordinar el dispositiu de seguretat anti COVID-19 en els 18 municipis que celebraran festes falleres a partir d’este dimecres, 1 de setembre.

En la trobada també ha participat la delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Glòria Calero, Així com comandaments de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i representants de municipis on se celebren actes fallers.

La titular d’Interior del Consell ha recordat que el control policial es va a incrementar “Per garantir el compliment de les mesures que l’autoritat sanitària ha establert per tal que estes siguen unes falles segures”.

Gabriela Bravo ha assegurat que les Forces i Cossos de Seguretat estaran “especialment vigilants” per evitar “que la festa es trasllade a altres llocs fora de les normes” en referència als botellons, la proliferació “preocupa a tothom”. Per este motiu, Bravo ha assegurat que s’ha alertat els ajuntaments perquè “actuen de manera preventiva per evitar estes concentracions”.

D’esta manera, l’increment dels efectius policials es destinarà al control dels aforaments, Així com per evitar concentracions en els actes i, sobretot, la proliferació de botellons.

“Precaució extrema”

Bravo ha recordat que cal “extremar la precaució” i “complir rigorosament les mesures de seguretat establertes”, especialment, en nou dels 18 municipis que van a celebrar les festes falleres de 2020 ajornades per la COVID-19.

En concret, les localitats d’Alcàsser, Burjassot, Quart de Poblet, Catarroja, Gilet, Xirivella, Torrent i València es troben en risc alt d’incidència de la pandèmia mentre que Gandia està en risc extrem. En risc mitjà estan Turís, Rocafort, Montcada, Mislata, Sagunt, Aldaia i Faura i, en risc baix, Pego i Enguera.

En este sentit, Gabriela Bravo ha assegurat que el Consell “confia en la responsabilitat i en la complicitat del món faller que s’ha preparat amb agents COVID perquè es complisquen les mesures acordades en els protocols i resolucions de les autoritats sanitàries”, perquè “estes no seran unes falles típiques i ho sabem”, però “volem ser exemple per celebrar estes falles amb responsabilitat”.

Per la seua banda, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assenyalat que “El fet de tenir administrada la pauta completa de la vacuna no vol dir que haguem de deixar el 100% de la nostra protecció a aquesta, sinó que hem d’estar vigilants i atents per no descuidar-“.

Per això, de cara als propers dies festius, Barceló ha manifestat que “hem de mantenir les mesures de protecció, la mascareta, la distància social i no relaxar-nos en aquests dies que vénen on hi haurà una major interrelació social, ja que anem a compartir taula i espais de confiança “i ha insistit en” la importància de no desprendre’ns de la mascareta en estes ambients més relaxats perquè hem de protegir-nos i cuidar-nos tots”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.