Sanitat registra des del divendres 4.139 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.437.179 han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 2.911.405 persones. Per províncies: 345.977 a Castelló, 1.043.283 a Alacant i 1.522.145 a València. 

 

D’altra banda, des del divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 4.139 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 480.707 persones. Per províncies, 469 a Castelló (49.764 en total); 1.829 a Alacant (172.698 en total) i 1.841 a València (258.243 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

 

A més, i també des de l’actualització del divendres, s’han registrat 5.460 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 459.806 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 47.812 a Castelló, 163.554 a Alacant i 248.382 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 668 persones ingressades, 115 d’elles en l’UCI: 82 a la província de Castelló, 19 en UCI; 207 a la província d’Alacant, 28 d’elles en l’UCI; i 379 a la província de València, 68 d’elles en UCI. 

En els últims set dies, s’han registrat cinc defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.535: 816 a la província de Castelló, 2.866 en la d’Alacant i 3.853 en la de València. D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 24.821 casos actius, la qual cosa suposa un 5,04% del total de positius. 

 

Dels brots registrats, cinc tenen 10 o més casos associats:

 • Chera: 10 casos. Origen social
 • Llíria: 10 casos. Origen social
 • València: 14 casos. Origen social
 • Castelló de la Plana: 12 casos. Origen social
 • El Campello: 10 casos. Origen social

Últimes notícies

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU