Sanitat registra des del divendres 4.139 nous casos de coronavirus

 

Un total de 3.437.179 han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en aquests moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 2.911.405 persones. Per províncies: 345.977 a Castelló, 1.043.283 a Alacant i 1.522.145 a València. 

 

D’altra banda, des del divendres passat, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 4.139 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 480.707 persones. Per províncies, 469 a Castelló (49.764 en total); 1.829 a Alacant (172.698 en total) i 1.841 a València (258.243 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

 

A més, i també des de l’actualització del divendres, s’han registrat 5.460 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 459.806 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 47.812 a Castelló, 163.554 a Alacant i 248.382 a València. El total d’altes no assignades es manté en 58.

 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 668 persones ingressades, 115 d’elles en l’UCI: 82 a la província de Castelló, 19 en UCI; 207 a la província d’Alacant, 28 d’elles en l’UCI; i 379 a la província de València, 68 d’elles en UCI. 

En els últims set dies, s’han registrat cinc defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.535: 816 a la província de Castelló, 2.866 en la d’Alacant i 3.853 en la de València. D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 24.821 casos actius, la qual cosa suposa un 5,04% del total de positius. 

 

Dels brots registrats, cinc tenen 10 o més casos associats:

 • Chera: 10 casos. Origen social
 • Llíria: 10 casos. Origen social
 • València: 14 casos. Origen social
 • Castelló de la Plana: 12 casos. Origen social
 • El Campello: 10 casos. Origen social

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.