El 60% dels nous casos de coronavirus en Espanya són asimptomàtics i en les zones de brots el 70%

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha informat que més del 60 per cent del total de nous casos diagnosticats per coronavirus són asimptomàtics i en les zones d’Espanya a on hi ha brots pràcticament el 70 per cent es detecten com a asimptomàtics.

 

D’esta manera ho ha manifestat este dijous Simón durant la seua compareixença en roda de premsa, en la que ha destacat que en els pròxims dies «un xicotet percentatge» d’eixos asimptomàtics «potser» presenten símptomes.

 

Per data d’inici de diagnòstic en els últims set dies, Simón ha notificat un total de 2.491 casos en Espanya, en els que s’inclouen tots els asimptomàtics. A demés, en les últimes 24 hores s’han notificat 241 nous positius i en els últims set dies han mort deu persones per coronavirus, un d’ells en les últimes 24 hores.

 

Respecte a les dades setmanals, l’expert de Sanitat ha assegurat que s’han notificat un total de 49.210 casos sospitosos, amb alguna simptomatologia. D’ells, se’ls ha fet una prova PCR a entre el 96,5 per cent i el 97,5 per cent.

 

«S’ha pogut establir que un percentatge xicotet tenia infecció, ja que el 1,3 per cent ha sigut positiu», ha destacat Simón, destacant que la positivitat que estan detectant ara «també ha anat baixant progressivament» i que els valors que es registren indiquen que la transmissió del virus «està reduint-se».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU