El 60% dels nous casos de coronavirus en Espanya són asimptomàtics i en les zones de brots el 70%

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha informat que més del 60 per cent del total de nous casos diagnosticats per coronavirus són asimptomàtics i en les zones d’Espanya a on hi ha brots pràcticament el 70 per cent es detecten com a asimptomàtics.

 

D’esta manera ho ha manifestat este dijous Simón durant la seua compareixença en roda de premsa, en la que ha destacat que en els pròxims dies «un xicotet percentatge» d’eixos asimptomàtics «potser» presenten símptomes.

 

Per data d’inici de diagnòstic en els últims set dies, Simón ha notificat un total de 2.491 casos en Espanya, en els que s’inclouen tots els asimptomàtics. A demés, en les últimes 24 hores s’han notificat 241 nous positius i en els últims set dies han mort deu persones per coronavirus, un d’ells en les últimes 24 hores.

 

Respecte a les dades setmanals, l’expert de Sanitat ha assegurat que s’han notificat un total de 49.210 casos sospitosos, amb alguna simptomatologia. D’ells, se’ls ha fet una prova PCR a entre el 96,5 per cent i el 97,5 per cent.

 

«S’ha pogut establir que un percentatge xicotet tenia infecció, ja que el 1,3 per cent ha sigut positiu», ha destacat Simón, destacant que la positivitat que estan detectant ara «també ha anat baixant progressivament» i que els valors que es registren indiquen que la transmissió del virus «està reduint-se».

Últimes notícies

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.