El 60% dels nous casos de coronavirus en Espanya són asimptomàtics i en les zones de brots el 70%

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha informat que més del 60 per cent del total de nous casos diagnosticats per coronavirus són asimptomàtics i en les zones d’Espanya a on hi ha brots pràcticament el 70 per cent es detecten com a asimptomàtics.

 

D’esta manera ho ha manifestat este dijous Simón durant la seua compareixença en roda de premsa, en la que ha destacat que en els pròxims dies «un xicotet percentatge» d’eixos asimptomàtics «potser» presenten símptomes.

 

Per data d’inici de diagnòstic en els últims set dies, Simón ha notificat un total de 2.491 casos en Espanya, en els que s’inclouen tots els asimptomàtics. A demés, en les últimes 24 hores s’han notificat 241 nous positius i en els últims set dies han mort deu persones per coronavirus, un d’ells en les últimes 24 hores.

 

Respecte a les dades setmanals, l’expert de Sanitat ha assegurat que s’han notificat un total de 49.210 casos sospitosos, amb alguna simptomatologia. D’ells, se’ls ha fet una prova PCR a entre el 96,5 per cent i el 97,5 per cent.

 

«S’ha pogut establir que un percentatge xicotet tenia infecció, ja que el 1,3 per cent ha sigut positiu», ha destacat Simón, destacant que la positivitat que estan detectant ara «també ha anat baixant progressivament» i que els valors que es registren indiquen que la transmissió del virus «està reduint-se».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.