15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Noves restriccions per la covid-19 en la Comunitat Valenciana

 

Les noves restriccions per coronavirus en tota la Comunitat Valenciana ja han sigut aprovades pel TSJCV i anunciades per la Generalitat Valenciana. Este dissabte tenia lloc la reunió Interdepartamental per decidir les noves mesures contra el coronavirus que seran vigents en la Comunitat Valenciana a partir d’este dilluns 24 de maig.

 

Hem començat el dissabte amb dubtes de si s’aprovarien les noves restriccions pel coronavirus a la Comunitat Valenciana i finalment sí que s’han aprovat. La principal mesura que semblava estar en l’aire era el toc de queda: tant si es mantenia com, en cas de fer-ho, en quin tram horari. Però el TSJCV ha autoritzat les últimes mesures que la Generalitat ha proposat. Les mesures que s’han presentat es consideren ‘equilibrades’ per part de la Sala i més útils que altres mesures contra la covid-19 de contagi nocturns com per exemple els botellons. D’esta manera, per al tribunal es tracta de mesures “orientades a una transició més intel·ligent”.

Estes són les noves restriccions per coronavirus a València

Horari toc de queda

Es prorroga la restricció nocturna durant 15 dies. El nou horari del toc de queda és d’1 a 6 de la matinada

Nou horari bars i restaurants

L’hostaleria podrà obrir fins a les 00.30 hores, amb l’interior al 50% i un màxim de 10 persones per taula.

Nombre màxim de persones en reunions

Es manté el màxim de 10 persones en reunions socials tant en àmbit privat com públic.

Aforament grans esdeveniments

S’amplia a 3.000 l’aforament en grans esdeveniments en interior. En esdeveniments exteriors, l’aforament augmenta a 4.000 persones.

Horari toc de queda a València

 

L’horari del toc de queda en la Comunitat Valenciana canvia. A partir d’este dilluns 24 de maig, l’hora del toc de queda a València començarà a la 1 de la matinada i acabarà a les 6, per la qual cosa hi ha un nou horari de toc de queda.

 

 

Restricció de llibertats que no suspensió

Segons els magistrats, les mesures suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

La Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) havia informat este mateix matí que no s’oposava a les restriccions per a contenir la pandèmia sol·licitades per la Generalitat Valenciana davant la imminent fi de l’estat d’alarma, segons fonts del ministeri públic.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.