8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Noves restriccions per la covid-19 en la Comunitat Valenciana

 

Les noves restriccions per coronavirus en tota la Comunitat Valenciana ja han sigut aprovades pel TSJCV i anunciades per la Generalitat Valenciana. Este dissabte tenia lloc la reunió Interdepartamental per decidir les noves mesures contra el coronavirus que seran vigents en la Comunitat Valenciana a partir d’este dilluns 24 de maig.

 

Hem començat el dissabte amb dubtes de si s’aprovarien les noves restriccions pel coronavirus a la Comunitat Valenciana i finalment sí que s’han aprovat. La principal mesura que semblava estar en l’aire era el toc de queda: tant si es mantenia com, en cas de fer-ho, en quin tram horari. Però el TSJCV ha autoritzat les últimes mesures que la Generalitat ha proposat. Les mesures que s’han presentat es consideren ‘equilibrades’ per part de la Sala i més útils que altres mesures contra la covid-19 de contagi nocturns com per exemple els botellons. D’esta manera, per al tribunal es tracta de mesures “orientades a una transició més intel·ligent”.

Estes són les noves restriccions per coronavirus a València

Horari toc de queda

Es prorroga la restricció nocturna durant 15 dies. El nou horari del toc de queda és d’1 a 6 de la matinada

Nou horari bars i restaurants

L’hostaleria podrà obrir fins a les 00.30 hores, amb l’interior al 50% i un màxim de 10 persones per taula.

Nombre màxim de persones en reunions

Es manté el màxim de 10 persones en reunions socials tant en àmbit privat com públic.

Aforament grans esdeveniments

S’amplia a 3.000 l’aforament en grans esdeveniments en interior. En esdeveniments exteriors, l’aforament augmenta a 4.000 persones.

Horari toc de queda a València

 

L’horari del toc de queda en la Comunitat Valenciana canvia. A partir d’este dilluns 24 de maig, l’hora del toc de queda a València començarà a la 1 de la matinada i acabarà a les 6, per la qual cosa hi ha un nou horari de toc de queda.

 

 

Restricció de llibertats que no suspensió

Segons els magistrats, les mesures suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

La Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) havia informat este mateix matí que no s’oposava a les restriccions per a contenir la pandèmia sol·licitades per la Generalitat Valenciana davant la imminent fi de l’estat d’alarma, segons fonts del ministeri públic.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.