Noves restriccions per la covid-19 en la Comunitat Valenciana

 

Les noves restriccions per coronavirus en tota la Comunitat Valenciana ja han sigut aprovades pel TSJCV i anunciades per la Generalitat Valenciana. Este dissabte tenia lloc la reunió Interdepartamental per decidir les noves mesures contra el coronavirus que seran vigents en la Comunitat Valenciana a partir d’este dilluns 24 de maig.

 

Hem començat el dissabte amb dubtes de si s’aprovarien les noves restriccions pel coronavirus a la Comunitat Valenciana i finalment sí que s’han aprovat. La principal mesura que semblava estar en l’aire era el toc de queda: tant si es mantenia com, en cas de fer-ho, en quin tram horari. Però el TSJCV ha autoritzat les últimes mesures que la Generalitat ha proposat. Les mesures que s’han presentat es consideren ‘equilibrades’ per part de la Sala i més útils que altres mesures contra la covid-19 de contagi nocturns com per exemple els botellons. D’esta manera, per al tribunal es tracta de mesures «orientades a una transició més intel·ligent».

Estes són les noves restriccions per coronavirus a València

Horari toc de queda

Es prorroga la restricció nocturna durant 15 dies. El nou horari del toc de queda és d’1 a 6 de la matinada

Nou horari bars i restaurants

L’hostaleria podrà obrir fins a les 00.30 hores, amb l’interior al 50% i un màxim de 10 persones per taula.

Nombre màxim de persones en reunions

Es manté el màxim de 10 persones en reunions socials tant en àmbit privat com públic.

Aforament grans esdeveniments

S’amplia a 3.000 l’aforament en grans esdeveniments en interior. En esdeveniments exteriors, l’aforament augmenta a 4.000 persones.

Horari toc de queda a València

 

L’horari del toc de queda en la Comunitat Valenciana canvia. A partir d’este dilluns 24 de maig, l’hora del toc de queda a València començarà a la 1 de la matinada i acabarà a les 6, per la qual cosa hi ha un nou horari de toc de queda.

 

 

Restricció de llibertats que no suspensió

Segons els magistrats, les mesures suposen únicament «la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos».

La Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) havia informat este mateix matí que no s’oposava a les restriccions per a contenir la pandèmia sol·licitades per la Generalitat Valenciana davant la imminent fi de l’estat d’alarma, segons fonts del ministeri públic.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.