Noves restriccions per la covid-19 en la Comunitat Valenciana

 

Les noves restriccions per coronavirus en tota la Comunitat Valenciana ja han sigut aprovades pel TSJCV i anunciades per la Generalitat Valenciana. Este dissabte tenia lloc la reunió Interdepartamental per decidir les noves mesures contra el coronavirus que seran vigents en la Comunitat Valenciana a partir d’este dilluns 24 de maig.

 

Hem començat el dissabte amb dubtes de si s’aprovarien les noves restriccions pel coronavirus a la Comunitat Valenciana i finalment sí que s’han aprovat. La principal mesura que semblava estar en l’aire era el toc de queda: tant si es mantenia com, en cas de fer-ho, en quin tram horari. Però el TSJCV ha autoritzat les últimes mesures que la Generalitat ha proposat. Les mesures que s’han presentat es consideren ‘equilibrades’ per part de la Sala i més útils que altres mesures contra la covid-19 de contagi nocturns com per exemple els botellons. D’esta manera, per al tribunal es tracta de mesures «orientades a una transició més intel·ligent».

Estes són les noves restriccions per coronavirus a València

Horari toc de queda

Es prorroga la restricció nocturna durant 15 dies. El nou horari del toc de queda és d’1 a 6 de la matinada

Nou horari bars i restaurants

L’hostaleria podrà obrir fins a les 00.30 hores, amb l’interior al 50% i un màxim de 10 persones per taula.

Nombre màxim de persones en reunions

Es manté el màxim de 10 persones en reunions socials tant en àmbit privat com públic.

Aforament grans esdeveniments

S’amplia a 3.000 l’aforament en grans esdeveniments en interior. En esdeveniments exteriors, l’aforament augmenta a 4.000 persones.

Horari toc de queda a València

 

L’horari del toc de queda en la Comunitat Valenciana canvia. A partir d’este dilluns 24 de maig, l’hora del toc de queda a València començarà a la 1 de la matinada i acabarà a les 6, per la qual cosa hi ha un nou horari de toc de queda.

 

 

Restricció de llibertats que no suspensió

Segons els magistrats, les mesures suposen únicament «la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos».

La Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) havia informat este mateix matí que no s’oposava a les restriccions per a contenir la pandèmia sol·licitades per la Generalitat Valenciana davant la imminent fi de l’estat d’alarma, segons fonts del ministeri públic.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.