10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Noves restriccions per la covid-19 en la Comunitat Valenciana

 

Les noves restriccions per coronavirus en tota la Comunitat Valenciana ja han sigut aprovades pel TSJCV i anunciades per la Generalitat Valenciana. Este dissabte tenia lloc la reunió Interdepartamental per decidir les noves mesures contra el coronavirus que seran vigents en la Comunitat Valenciana a partir d’este dilluns 24 de maig.

 

Hem començat el dissabte amb dubtes de si s’aprovarien les noves restriccions pel coronavirus a la Comunitat Valenciana i finalment sí que s’han aprovat. La principal mesura que semblava estar en l’aire era el toc de queda: tant si es mantenia com, en cas de fer-ho, en quin tram horari. Però el TSJCV ha autoritzat les últimes mesures que la Generalitat ha proposat. Les mesures que s’han presentat es consideren ‘equilibrades’ per part de la Sala i més útils que altres mesures contra la covid-19 de contagi nocturns com per exemple els botellons. D’esta manera, per al tribunal es tracta de mesures “orientades a una transició més intel·ligent”.

Estes són les noves restriccions per coronavirus a València

Horari toc de queda

Es prorroga la restricció nocturna durant 15 dies. El nou horari del toc de queda és d’1 a 6 de la matinada

Nou horari bars i restaurants

L’hostaleria podrà obrir fins a les 00.30 hores, amb l’interior al 50% i un màxim de 10 persones per taula.

Nombre màxim de persones en reunions

Es manté el màxim de 10 persones en reunions socials tant en àmbit privat com públic.

Aforament grans esdeveniments

S’amplia a 3.000 l’aforament en grans esdeveniments en interior. En esdeveniments exteriors, l’aforament augmenta a 4.000 persones.

Horari toc de queda a València

 

L’horari del toc de queda en la Comunitat Valenciana canvia. A partir d’este dilluns 24 de maig, l’hora del toc de queda a València començarà a la 1 de la matinada i acabarà a les 6, per la qual cosa hi ha un nou horari de toc de queda.

 

 

Restricció de llibertats que no suspensió

Segons els magistrats, les mesures suposen únicament “la restricció o limitació de llibertats i drets fonamentals, no la suspensió d’estos”.

La Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) havia informat este mateix matí que no s’oposava a les restriccions per a contenir la pandèmia sol·licitades per la Generalitat Valenciana davant la imminent fi de l’estat d’alarma, segons fonts del ministeri públic.

Últimes notícies

Evacuada en helicòpter una senderista de 64 anys després d’una síncope en la serra de Bernia

Una senderista de 64 anys ha sigut evacuada en helicòpter després de patir una síncope en la serra de Bernia, a Benissa. L'avís va arribar a les 14.53 i la dona va estar deu minuts inconscient.

Badio i Pradilla lideren la remuntada del València davant Andorra: 84-79

El València Basket es va imposar 84-79 al Morabanc Andorra després d'anar 17 a baix en el tercer quart. Badio, amb 22 punts, i Pradilla, amb 12, van impulsar la reacció.

Les pluges deixen més de 230 l/m² en 12 hores en el sud de València

Les precipitacions més intenses es concentren en el sud de la província amb acumulats superiors a 230 l/m² en 12 hores. S'activa la situació 1 del pla d'inundacions i es vigilen els rius Albaida i Magre.

Desallotgen a 38 veïns a La Pobla Llarga per risc de desbordament

La Guàrdia Civil ha evacuat de manera preventiva a 38 residents del carrer Llevant, al costat del barranc de Barxeta, davant l'augment del cabal i les previsions adverses. Els afectats han sigut reallotjats temporalment a la casa de la joventut.

El Govern manté contacte constant amb Indonèsia i les famílies pel naufragi amb quatre espanyols desapareguts

L'Executiu seguix en coordinació amb les autoritats indonèsies per la busca de quatre espanyols desapareguts després d'un naufragi. Les famílies reben informació en temps real.

Bernabé acusa a Feijóo d’ocultar missatges del 29-O i de maniobrar amb finalitats polítics

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo d'ocultar part dels missatges del 29 d'octubre i d'entregar documentació retallada en ple Nadal. Reclama transparència total, disculpes i la seua presència com a testimoni el 9 de gener.

La Generalitat envia un segon És_Alert a tota la província de València per la pluja

La Generalitat Valenciana ha enviat un segon És_Alert a tots els mòbils de la província per a alertar de possibles inundacions. Demana evitar llits i desplaçaments.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i barrancs desbordats a València

L'episodi de pluges intenses ha obligat a evacuar vivendes a Benferri i ha causat desbordes en la rambla del riu Vaca i a Abanilla. El trànsit s'ha vist condicionat en l'A-7, A-3 i AP-7.