Obrin de nou els gimnasos i altres instal·lacions esportives del territori valencià

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin el pròxim dilluns, 15 de març en el territori valencià han de tancar a les huit de la vesprada, igual que el comerç no essencial, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de mascareta.

 

Sí que es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a màxim, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%.

 

Així ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), dins del paquet de mesures anunciades este dijous i en vigor entre el 15 de març i el 12 d’abril.

 

Evitar aglomeracions

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.

 

També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia. Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament.

 

En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les huit de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

Sense mascareta a l’aire lliure si hi ha distància

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat. A l’aire lliure no cal portar mascareta sempre que siga possible mantindre la distància de seguretat.

 

Això sí, la mascareta és obligatòria en zones o espais amb gran afluència de persones, a on no siga possible mantindre la distància amb la resta d’esportistes o vianants, així com en instal·lacions tancades.

 

Per a l’esport fora de jornada escolar en edat d’Infantil i Primària hi ha un màxim de deu persones, en grups estables tant per a activitats grupals com per a entrenaments, de nou sense contacte físic i sense públic. Els acompanyants dels menors no poden romandre en les instal·lacions esportives i han d’evitar quedar-se pels voltants per a no generar aglomeracions.

 

Seguixen prohibits els esdeveniments esportius públics i privats

I seguiran sense permetre’s els esdeveniments esportius públics o privats. Hi ha algunes excepcions: competicions federatives d’àmbit autonòmic per a ascendir o obtindre classificació a campionats nacionals; professional i màxima categoria femenina de pilota valenciana; competicions oficials professionals i no professionals d’àmbit internacional i estatal.

 

En tots estos casos, tant en instal·lacions esportives o a l’aire lliure en espais naturals o en la via pública, no podran participar més de 150 persones simultàniament. Excepcionalment, la Conselleria de Sanitat Universal podrà autoritzar més públic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.