Obrin de nou els gimnasos i altres instal·lacions esportives del territori valencià

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin el pròxim dilluns, 15 de març en el territori valencià han de tancar a les huit de la vesprada, igual que el comerç no essencial, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de mascareta.

 

Sí que es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a màxim, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%.

 

Així ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), dins del paquet de mesures anunciades este dijous i en vigor entre el 15 de març i el 12 d’abril.

 

Evitar aglomeracions

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.

 

També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia. Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament.

 

En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les huit de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

Sense mascareta a l’aire lliure si hi ha distància

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat. A l’aire lliure no cal portar mascareta sempre que siga possible mantindre la distància de seguretat.

 

Això sí, la mascareta és obligatòria en zones o espais amb gran afluència de persones, a on no siga possible mantindre la distància amb la resta d’esportistes o vianants, així com en instal·lacions tancades.

 

Per a l’esport fora de jornada escolar en edat d’Infantil i Primària hi ha un màxim de deu persones, en grups estables tant per a activitats grupals com per a entrenaments, de nou sense contacte físic i sense públic. Els acompanyants dels menors no poden romandre en les instal·lacions esportives i han d’evitar quedar-se pels voltants per a no generar aglomeracions.

 

Seguixen prohibits els esdeveniments esportius públics i privats

I seguiran sense permetre’s els esdeveniments esportius públics o privats. Hi ha algunes excepcions: competicions federatives d’àmbit autonòmic per a ascendir o obtindre classificació a campionats nacionals; professional i màxima categoria femenina de pilota valenciana; competicions oficials professionals i no professionals d’àmbit internacional i estatal.

 

En tots estos casos, tant en instal·lacions esportives o a l’aire lliure en espais naturals o en la via pública, no podran participar més de 150 persones simultàniament. Excepcionalment, la Conselleria de Sanitat Universal podrà autoritzar més públic.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.