Obrin de nou els gimnasos i altres instal·lacions esportives del territori valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin el pròxim dilluns, 15 de març en el territori valencià han de tancar a les huit de la vesprada, igual que el comerç no essencial, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de mascareta.   Sí que es permet l’ús de […]

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin el pròxim dilluns, 15 de març en el territori valencià han de tancar a les huit de la vesprada, igual que el comerç no essencial, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de mascareta.

 

Sí que es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a màxim, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%.

 

Així ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), dins del paquet de mesures anunciades este dijous i en vigor entre el 15 de març i el 12 d’abril.

 

Evitar aglomeracions

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.

 

També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia. Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament.

 

En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les huit de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

Sense mascareta a l’aire lliure si hi ha distància

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat. A l’aire lliure no cal portar mascareta sempre que siga possible mantindre la distància de seguretat.

 

Això sí, la mascareta és obligatòria en zones o espais amb gran afluència de persones, a on no siga possible mantindre la distància amb la resta d’esportistes o vianants, així com en instal·lacions tancades.

 

Per a l’esport fora de jornada escolar en edat d’Infantil i Primària hi ha un màxim de deu persones, en grups estables tant per a activitats grupals com per a entrenaments, de nou sense contacte físic i sense públic. Els acompanyants dels menors no poden romandre en les instal·lacions esportives i han d’evitar quedar-se pels voltants per a no generar aglomeracions.

 

Seguixen prohibits els esdeveniments esportius públics i privats

I seguiran sense permetre’s els esdeveniments esportius públics o privats. Hi ha algunes excepcions: competicions federatives d’àmbit autonòmic per a ascendir o obtindre classificació a campionats nacionals; professional i màxima categoria femenina de pilota valenciana; competicions oficials professionals i no professionals d’àmbit internacional i estatal.

 

En tots estos casos, tant en instal·lacions esportives o a l’aire lliure en espais naturals o en la via pública, no podran participar més de 150 persones simultàniament. Excepcionalment, la Conselleria de Sanitat Universal podrà autoritzar més públic.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.

Bernabé i Catalá avancen la pugna per València a les generals

Pilar Bernabé i María José Catalá encapçalaran les candidatures del PSOE i el PP per València el 29 de novembre. La disputa anticipa la batalla per l’alcaldia de 2027.

Cirio reclama una Europa que proteja a las empresas y les permita competir

Alberto Cirio y Marián Cano han pedido en València que las regiones participen más en la política industrial europea y que las empresas compitan con reglas iguales.

La dana Adam ha dejado 67 km² inundados entre València y Alacant

Les imatges de satèl·lit han detectat 67 km² inundats entre la Safor i la Marina Alta. La xifra és preliminar i inclou arrossars ja negats abans de les pluges.

Morant veu «insoportable» la situació de Mazón i la desconfiança cap a Pérez Llorca

Diana Morant ha qüestionat la situació de Carlos Mazón i la desconfiança de Génova cap a Juanfran Pérez Llorca. També ha parlat del dossier, Feijóo i el Senat.

Aguirre busca la primera victòria local del València davant el Vila-real

Javier Aguirre considera que al València li falta guanyar i mantindre el nivell de joc. L’equip rep el Vila-real dissabte a Mestalla, encara en descens.

Valencia y Villarreal buscan puntos clave en el derbi de Mestalla

El Valencia busca su primer triunfo como local con Javier Aguirre, mientras el Villarreal quiere recuperar el acierto goleador. Íñigo Pérez ha destacado la importancia del duelo.