Obrin de nou els gimnasos i altres instal·lacions esportives del territori valencià

 

Els gimnasos i la resta d’instal·lacions esportives tancades que es reobrin el pròxim dilluns, 15 de març en el territori valencià han de tancar a les huit de la vesprada, igual que el comerç no essencial, amb un aforament màxim del 30% i ús obligatori de mascareta.

 

Sí que es permet l’ús de vestuaris, al 30% d’ocupació com a màxim, i les dutxes sempre que siguen individuals. L’aforament de les piscines també està limitat al 30%.

 

Així ho especifica l’ordre de la Conselleria de Sanitat, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), dins del paquet de mesures anunciades este dijous i en vigor entre el 15 de març i el 12 d’abril.

 

Evitar aglomeracions

Com a requisits, els responsables de les instal·lacions esportives han de garantir el compliment de l’aforament i senyalitzar-lo de manera visible en els accessos de cada dependència, igual que els metres quadrats disponibles.

 

També han d’establir un sistema d’accés que evite aglomeracions i un altre de torns que permeta l’esport amb seguretat sanitària, al costat d’una neteja i desinfecció periòdica de les instal·lacions com a mínim dos voltes al dia. Els usuaris estan obligats a netejar i desinfectar el material en finalitzar cada torn d’entrenament.

 

En canvi, les instal·lacions obertes no han de tancar a les huit de la vesprada i l’aforament màxim queda fixat en una persona per cada 2,25 metres quadrats de superfície útil per a ús esportiu.

 

Sense mascareta a l’aire lliure si hi ha distància

La pràctica d’activitat física, tant en espais oberts com tancats, es pot fer en grups màxims de quatre persones, sense contacte físic i amb distància de seguretat. A l’aire lliure no cal portar mascareta sempre que siga possible mantindre la distància de seguretat.

 

Això sí, la mascareta és obligatòria en zones o espais amb gran afluència de persones, a on no siga possible mantindre la distància amb la resta d’esportistes o vianants, així com en instal·lacions tancades.

 

Per a l’esport fora de jornada escolar en edat d’Infantil i Primària hi ha un màxim de deu persones, en grups estables tant per a activitats grupals com per a entrenaments, de nou sense contacte físic i sense públic. Els acompanyants dels menors no poden romandre en les instal·lacions esportives i han d’evitar quedar-se pels voltants per a no generar aglomeracions.

 

Seguixen prohibits els esdeveniments esportius públics i privats

I seguiran sense permetre’s els esdeveniments esportius públics o privats. Hi ha algunes excepcions: competicions federatives d’àmbit autonòmic per a ascendir o obtindre classificació a campionats nacionals; professional i màxima categoria femenina de pilota valenciana; competicions oficials professionals i no professionals d’àmbit internacional i estatal.

 

En tots estos casos, tant en instal·lacions esportives o a l’aire lliure en espais naturals o en la via pública, no podran participar més de 150 persones simultàniament. Excepcionalment, la Conselleria de Sanitat Universal podrà autoritzar més públic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.