La petició de l’OCU poc abans d’acabar l’estat d’alarma que ho podria canviar tot

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana al govern central i a les Comunitats Autònomes que a partir del pròxim 9 de maig, data en la qual finalitzarà l’estat d’alarma i es replantejaran les diferents mesures restrictives per a combatre la transmissió de la covid-19, no siga obligatori l’ús de la mascareta en espais exteriors, excepte en aquelles circumstàncies en les quals es produïsca un contacte estret amb altres persones i no puga garantir-se la distància de seguretat.

«Per a OCU l’obligatorietat constant és una mesura poc eficaç en el moment actual i que causa fatiga en els ciutadans amb un resultat contraproduent», i per tant, creu necessari, referent a això, que es modifiquen i aclarisquen determinades normes d’ús de la mascareta.

L’organització argumenta que l’evidència científica acumulada des de l’inici de la pandèmia fa necessari replantejar algunes de les mesures de prevenció que van ser plantejades en un moment en el qual la incertesa sobre la transmissió de la infecció era major. Per a OCU, en línia amb les recomanacions d’experts i científics, «és necessari posar èmfasi en les mesures de protecció a l’interior dels espais públics compartits de qualsevol naturalesa, on s’ha de garantir una adequada ventilació i obligar, aquí sí, a l’ús de mascareta».

 

L’obligatorietat de portar mascareta provoca fatiga

Per tant, considera necessari «focalitzar» les recomanacions a la població en relació amb els aforaments, determinats per criteris homogenis i fonamentats, «que haurien d’acompanyar-se així mateix per directrius clares sobre salubritat de l’ambient interior»; així mateix, adverteix que el «cansament» dels ciutadans a l’hora de portar constantment mascareta pot «fins i tot desembocar en un cansament que, per extensió, faça que es deixe de respectar el seu ús o que este siga inadequat en situacions en les quals continua sent necessària».

Finalment, OCU demana que de manera comuna es normalitze el règim de visites a les residències i centres de majors tenint en compte que ja s’ha dut a terme la vacunació de la pràctica totalitat dels residents, usuaris i treballadors, en la mesura que estes visites són fonamentals per a mantenir tant l’estat anímic com la capacitat cognitiva dels residents i donen tranquil·litat als seus familiars.

Últimes notícies

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.