La petició de l’OCU poc abans d’acabar l’estat d’alarma que ho podria canviar tot

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana al govern central i a les Comunitats Autònomes que a partir del pròxim 9 de maig, data en la qual finalitzarà l’estat d’alarma i es replantejaran les diferents mesures restrictives per a combatre la transmissió de la covid-19, no siga obligatori l’ús de la mascareta en espais exteriors, excepte en aquelles circumstàncies en les quals es produïsca un contacte estret amb altres persones i no puga garantir-se la distància de seguretat.

«Per a OCU l’obligatorietat constant és una mesura poc eficaç en el moment actual i que causa fatiga en els ciutadans amb un resultat contraproduent», i per tant, creu necessari, referent a això, que es modifiquen i aclarisquen determinades normes d’ús de la mascareta.

L’organització argumenta que l’evidència científica acumulada des de l’inici de la pandèmia fa necessari replantejar algunes de les mesures de prevenció que van ser plantejades en un moment en el qual la incertesa sobre la transmissió de la infecció era major. Per a OCU, en línia amb les recomanacions d’experts i científics, «és necessari posar èmfasi en les mesures de protecció a l’interior dels espais públics compartits de qualsevol naturalesa, on s’ha de garantir una adequada ventilació i obligar, aquí sí, a l’ús de mascareta».

 

L’obligatorietat de portar mascareta provoca fatiga

Per tant, considera necessari «focalitzar» les recomanacions a la població en relació amb els aforaments, determinats per criteris homogenis i fonamentats, «que haurien d’acompanyar-se així mateix per directrius clares sobre salubritat de l’ambient interior»; així mateix, adverteix que el «cansament» dels ciutadans a l’hora de portar constantment mascareta pot «fins i tot desembocar en un cansament que, per extensió, faça que es deixe de respectar el seu ús o que este siga inadequat en situacions en les quals continua sent necessària».

Finalment, OCU demana que de manera comuna es normalitze el règim de visites a les residències i centres de majors tenint en compte que ja s’ha dut a terme la vacunació de la pràctica totalitat dels residents, usuaris i treballadors, en la mesura que estes visites són fonamentals per a mantenir tant l’estat anímic com la capacitat cognitiva dels residents i donen tranquil·litat als seus familiars.

Últimes notícies

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.