13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

La petició de l’OCU poc abans d’acabar l’estat d’alarma que ho podria canviar tot

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana al govern central i a les Comunitats Autònomes que a partir del pròxim 9 de maig, data en la qual finalitzarà l’estat d’alarma i es replantejaran les diferents mesures restrictives per a combatre la transmissió de la covid-19, no siga obligatori l’ús de la mascareta en espais exteriors, excepte en aquelles circumstàncies en les quals es produïsca un contacte estret amb altres persones i no puga garantir-se la distància de seguretat.

«Per a OCU l’obligatorietat constant és una mesura poc eficaç en el moment actual i que causa fatiga en els ciutadans amb un resultat contraproduent», i per tant, creu necessari, referent a això, que es modifiquen i aclarisquen determinades normes d’ús de la mascareta.

L’organització argumenta que l’evidència científica acumulada des de l’inici de la pandèmia fa necessari replantejar algunes de les mesures de prevenció que van ser plantejades en un moment en el qual la incertesa sobre la transmissió de la infecció era major. Per a OCU, en línia amb les recomanacions d’experts i científics, «és necessari posar èmfasi en les mesures de protecció a l’interior dels espais públics compartits de qualsevol naturalesa, on s’ha de garantir una adequada ventilació i obligar, aquí sí, a l’ús de mascareta».

 

L’obligatorietat de portar mascareta provoca fatiga

Per tant, considera necessari «focalitzar» les recomanacions a la població en relació amb els aforaments, determinats per criteris homogenis i fonamentats, «que haurien d’acompanyar-se així mateix per directrius clares sobre salubritat de l’ambient interior»; així mateix, adverteix que el «cansament» dels ciutadans a l’hora de portar constantment mascareta pot «fins i tot desembocar en un cansament que, per extensió, faça que es deixe de respectar el seu ús o que este siga inadequat en situacions en les quals continua sent necessària».

Finalment, OCU demana que de manera comuna es normalitze el règim de visites a les residències i centres de majors tenint en compte que ja s’ha dut a terme la vacunació de la pràctica totalitat dels residents, usuaris i treballadors, en la mesura que estes visites són fonamentals per a mantenir tant l’estat anímic com la capacitat cognitiva dels residents i donen tranquil·litat als seus familiars.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.