La petició de l’OCU poc abans d’acabar l’estat d’alarma que ho podria canviar tot

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana al govern central i a les Comunitats Autònomes que a partir del pròxim 9 de maig, data en la qual finalitzarà l’estat d’alarma i es replantejaran les diferents mesures restrictives per a combatre la transmissió de la covid-19, no siga obligatori l’ús de la mascareta en espais exteriors, excepte en aquelles circumstàncies en les quals es produïsca un contacte estret amb altres persones i no puga garantir-se la distància de seguretat.

«Per a OCU l’obligatorietat constant és una mesura poc eficaç en el moment actual i que causa fatiga en els ciutadans amb un resultat contraproduent», i per tant, creu necessari, referent a això, que es modifiquen i aclarisquen determinades normes d’ús de la mascareta.

L’organització argumenta que l’evidència científica acumulada des de l’inici de la pandèmia fa necessari replantejar algunes de les mesures de prevenció que van ser plantejades en un moment en el qual la incertesa sobre la transmissió de la infecció era major. Per a OCU, en línia amb les recomanacions d’experts i científics, «és necessari posar èmfasi en les mesures de protecció a l’interior dels espais públics compartits de qualsevol naturalesa, on s’ha de garantir una adequada ventilació i obligar, aquí sí, a l’ús de mascareta».

 

L’obligatorietat de portar mascareta provoca fatiga

Per tant, considera necessari «focalitzar» les recomanacions a la població en relació amb els aforaments, determinats per criteris homogenis i fonamentats, «que haurien d’acompanyar-se així mateix per directrius clares sobre salubritat de l’ambient interior»; així mateix, adverteix que el «cansament» dels ciutadans a l’hora de portar constantment mascareta pot «fins i tot desembocar en un cansament que, per extensió, faça que es deixe de respectar el seu ús o que este siga inadequat en situacions en les quals continua sent necessària».

Finalment, OCU demana que de manera comuna es normalitze el règim de visites a les residències i centres de majors tenint en compte que ja s’ha dut a terme la vacunació de la pràctica totalitat dels residents, usuaris i treballadors, en la mesura que estes visites són fonamentals per a mantenir tant l’estat anímic com la capacitat cognitiva dels residents i donen tranquil·litat als seus familiars.

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.