La petició de l’OCU poc abans d’acabar l’estat d’alarma que ho podria canviar tot

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana al govern central i a les Comunitats Autònomes que a partir del pròxim 9 de maig, data en la qual finalitzarà l’estat d’alarma i es replantejaran les diferents mesures restrictives per a combatre la transmissió de la covid-19, no siga obligatori l’ús de la mascareta en espais exteriors, excepte en aquelles circumstàncies en les quals es produïsca un contacte estret amb altres persones i no puga garantir-se la distància de seguretat.

«Per a OCU l’obligatorietat constant és una mesura poc eficaç en el moment actual i que causa fatiga en els ciutadans amb un resultat contraproduent», i per tant, creu necessari, referent a això, que es modifiquen i aclarisquen determinades normes d’ús de la mascareta.

L’organització argumenta que l’evidència científica acumulada des de l’inici de la pandèmia fa necessari replantejar algunes de les mesures de prevenció que van ser plantejades en un moment en el qual la incertesa sobre la transmissió de la infecció era major. Per a OCU, en línia amb les recomanacions d’experts i científics, «és necessari posar èmfasi en les mesures de protecció a l’interior dels espais públics compartits de qualsevol naturalesa, on s’ha de garantir una adequada ventilació i obligar, aquí sí, a l’ús de mascareta».

 

L’obligatorietat de portar mascareta provoca fatiga

Per tant, considera necessari «focalitzar» les recomanacions a la població en relació amb els aforaments, determinats per criteris homogenis i fonamentats, «que haurien d’acompanyar-se així mateix per directrius clares sobre salubritat de l’ambient interior»; així mateix, adverteix que el «cansament» dels ciutadans a l’hora de portar constantment mascareta pot «fins i tot desembocar en un cansament que, per extensió, faça que es deixe de respectar el seu ús o que este siga inadequat en situacions en les quals continua sent necessària».

Finalment, OCU demana que de manera comuna es normalitze el règim de visites a les residències i centres de majors tenint en compte que ja s’ha dut a terme la vacunació de la pràctica totalitat dels residents, usuaris i treballadors, en la mesura que estes visites són fonamentals per a mantenir tant l’estat anímic com la capacitat cognitiva dels residents i donen tranquil·litat als seus familiars.

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.
FILMOTECA D'ESTIU