18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Oltra advoca per més restriccions per a Nadal enfront del Covid-19

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, advoca per incrementar les restriccions per a Nadal enfront del Covid-19: «En este moment la vacuna és quedar-se a casa». Oltra s’ha pronunciat en eixos termes en declaracions als mitjans de comunicació moments abans de visitar el centre Ciutat de l’Esperança, en ser preguntada per si és partidària d’augmentar les restriccions per a frenar el coronavirus davant de l’augment de casos registrats en el territori.

 

«La situació és preocupant», ha dit, «no només en el territori valencià, sinó també en la resta de l’Estat». Sobre este tema, ha recordat que el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va avançar que si la situació empitjorava, se n’anirien a majors restriccions. «I estic d’acord», ha postil·lat.

 

Al seu juí, «tot apunta al fet que estem en la recta final perquè arribe la vacuna l’any que ve i és important fer un últim esforç». Oltra ha advertit que si hi ha una tercera ona al gener, davant del cansament generalitzat dels professionals sanitaris i la grip, «s’estressarà el sistema sanitari i pot eixir-nos car», ha dit

 

A demés, ha insistit: «Estiguem tots en la taula de Nadal encara que siga en taules diferents perquè en 2021 hi haurà un altre Nadal i no volem una cadira buida». «Totes les famílies han d’interioritzar-ho. Cal fer un últim esforç perquè cap falte en la taula del pròxim any. No ens equivoquem i anem a una situació de quedar-nos en casa. En este moment la vacuna és quedar-se en casa», ha insistit.

Últimes notícies

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.