Ómicron redueix 40 vegades els nivells d’anticossos que proporciona Pfizer

 

Els interrogants sobre la protecció que donen les vacunes genèriques contra la nova variant del coronavirus es comencen a aclarir. Unes investigacions preliminars realitzades per l’African Health Research Institute (AHRI) i publicades per l’agència Bloomberg apunten que òmicron és capaç d’evadir la immunitat induïda pel preparat del consorci Pfizer-BioNTech.

En concret, este laboratori ha observat que la infecció per òmicron disminueix fins a 41 vegades la generació d’anticossos neutralitzadors del coronavirus.

Estos primers estudis comencen a confirmar les sospites sobre la disminució d’efectivitat de les vacunes actuals. La ràpida transmissió per països africans i europeus ha posat en previ avís els científics, encara que asseguren que encara no hi ha evidències que siga més transmissible que altres variants.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) la va classificar com una variant preocupant i ha alertat de les conseqüències greus que podria implicar per a la pandèmia l’expansió d’esta variant.

D’altra banda, la disminució en la protecció de Pfizer no implica que esta vacuna siga menys capaç de prevenir quadres greus de la covid-19 o morts.

Últimes notícies

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.