Ómicron redueix 40 vegades els nivells d’anticossos que proporciona Pfizer

 

Els interrogants sobre la protecció que donen les vacunes genèriques contra la nova variant del coronavirus es comencen a aclarir. Unes investigacions preliminars realitzades per l’African Health Research Institute (AHRI) i publicades per l’agència Bloomberg apunten que òmicron és capaç d’evadir la immunitat induïda pel preparat del consorci Pfizer-BioNTech.

En concret, este laboratori ha observat que la infecció per òmicron disminueix fins a 41 vegades la generació d’anticossos neutralitzadors del coronavirus.

Estos primers estudis comencen a confirmar les sospites sobre la disminució d’efectivitat de les vacunes actuals. La ràpida transmissió per països africans i europeus ha posat en previ avís els científics, encara que asseguren que encara no hi ha evidències que siga més transmissible que altres variants.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) la va classificar com una variant preocupant i ha alertat de les conseqüències greus que podria implicar per a la pandèmia l’expansió d’esta variant.

D’altra banda, la disminució en la protecció de Pfizer no implica que esta vacuna siga menys capaç de prevenir quadres greus de la covid-19 o morts.

Últimes notícies

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.

Crida de la UPV per a ajudar dues germanes de Gaza que han arribat a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.

Alumnat de música, dansa i arts plàstiques podrà optar a nous premis d’excel·lència a la Comunitat

Educació ha convocat els premis de les ensenyances professionals de Música, Dansa i Arts Plàstiques i Disseny del curs 2025-2026 per a distingir l’esforç i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat de la Comunitat Valenciana.

Crida de la UPV per a ajudar dos germanes gazatines que han arribat a València fugint de la guerra

La UPV ha obert una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar estudiant després de fugir de Gaza.

Campanya de la UPV per a ajudar dues germanes refugiades de Gaza que ja estudien a València

La Universitat Politècnica de València ha posat en marxa una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar els seus estudis.

Nous teixos als Jardins del Real per a recuperar este arbre mil·lenari a València

La Generalitat i l'Ajuntament de València han incorporat dos nous teixos i plantes associades als Jardins del Real per a reforçar la presència d'esta espècie mil·lenària i acostar-la a la ciutadania.

La UPV impulsa una campanya solidària per a sostindre dues germanes gazatines refugiades a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i garantir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València després de fugir de Gaza.

Més mitjans dels bombers d’Alacant este estiu per a arribar més prompte a les emergències

El Consorci de Bombers de la Diputació d’Alacant ha reforçat el dispositiu especial d’estiu, amb més retenes, un segon helicòpter i drons per a reduir els temps d’intervenció davant incendis i grans emergències a la província.