L’OMS no recomana barrejar vacunes

Si fa només 24 hores a Espanya i per tant en la Comunitat Valenciana la notícia era la decisió de no administrar una segona dosi d’AstraZeneca als que havien rebut ja la primera, i més es modificava fins a dos vegades en el mateix dia la franja d’edat dels futurs vacunats, hui l’OMS no recomana posar altres vacunes en lloc de la segona dosi d’AstraZeneca.

Un advertiment que este dijous ja feia en declaracions a Actualitat Valenciana el representant de Sanitat del sindicat CSIF alertant de la manca d’estudis que donassen suport esta decisió.

«La d’AstraZeneca es basa en una tecnologia que és l’aerovirus atenuat mentre que la de Phizer és ARN missatger, són tecnologies diferents i el que no sabem, i científicament tampoc se sap, el que pot passar quan barreges una i una altra amb la qual cosa la situació de preocupació per la improvisació i la incompetència de les autoritats sanitàries és grandíssima», explicava Vicente Navarro.

Hui és la mateixa ONS qui assegura que «no hi ha dades adequades per dir si això és una cosa que es pot fer», i deixa així de nou en l’aire la solució per a les milers de persones a qui ja se’ls ha administrat la primera dosi d’AstraZeneca. Estes representen aproximadament un terç dels valencians vacunats i es concentren en els Cossos i Forces de Seguretat y personal docent majoritàriament.

Últimes notícies

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.