11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’OMS no recomana barrejar vacunes

Si fa només 24 hores a Espanya i per tant en la Comunitat Valenciana la notícia era la decisió de no administrar una segona dosi d’AstraZeneca als que havien rebut ja la primera, i més es modificava fins a dos vegades en el mateix dia la franja d’edat dels futurs vacunats, hui l’OMS no recomana posar altres vacunes en lloc de la segona dosi d’AstraZeneca.

Un advertiment que este dijous ja feia en declaracions a Actualitat Valenciana el representant de Sanitat del sindicat CSIF alertant de la manca d’estudis que donassen suport esta decisió.

“La d’AstraZeneca es basa en una tecnologia que és l’aerovirus atenuat mentre que la de Phizer és ARN missatger, són tecnologies diferents i el que no sabem, i científicament tampoc se sap, el que pot passar quan barreges una i una altra amb la qual cosa la situació de preocupació per la improvisació i la incompetència de les autoritats sanitàries és grandíssima”, explicava Vicente Navarro.

Hui és la mateixa ONS qui assegura que “no hi ha dades adequades per dir si això és una cosa que es pot fer”, i deixa així de nou en l’aire la solució per a les milers de persones a qui ja se’ls ha administrat la primera dosi d’AstraZeneca. Estes representen aproximadament un terç dels valencians vacunats i es concentren en els Cossos i Forces de Seguretat y personal docent majoritàriament.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.