L’OMS no recomana barrejar vacunes

Si fa només 24 hores a Espanya i per tant en la Comunitat Valenciana la notícia era la decisió de no administrar una segona dosi d’AstraZeneca als que havien rebut ja la primera, i més es modificava fins a dos vegades en el mateix dia la franja d’edat dels futurs vacunats, hui l’OMS no recomana posar altres vacunes en lloc de la segona dosi d’AstraZeneca.

Un advertiment que este dijous ja feia en declaracions a Actualitat Valenciana el representant de Sanitat del sindicat CSIF alertant de la manca d’estudis que donassen suport esta decisió.

«La d’AstraZeneca es basa en una tecnologia que és l’aerovirus atenuat mentre que la de Phizer és ARN missatger, són tecnologies diferents i el que no sabem, i científicament tampoc se sap, el que pot passar quan barreges una i una altra amb la qual cosa la situació de preocupació per la improvisació i la incompetència de les autoritats sanitàries és grandíssima», explicava Vicente Navarro.

Hui és la mateixa ONS qui assegura que «no hi ha dades adequades per dir si això és una cosa que es pot fer», i deixa així de nou en l’aire la solució per a les milers de persones a qui ja se’ls ha administrat la primera dosi d’AstraZeneca. Estes representen aproximadament un terç dels valencians vacunats i es concentren en els Cossos i Forces de Seguretat y personal docent majoritàriament.

Últimes notícies

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.