Identifiquen a 40 estudiants que participaren en la festa il·legal del Galileu Galilei

 

Actualització 21/10/2020 a les 15.00 hores. La Policia Autonòmica ha identificat a 40 universitaris que participaren en la festa il·legal celebrada en el col·legi major Galileu Galilei de la ciutat de València, en el que es van contagiar de coronavirus més de 160 persones.

 

No obstant això, des de la policia i la Conselleria de Justícia s’estima que el número d’alumnes que poden acabar sancionats arribaria als 80.

 

La policia identifica a 28 estudiants que van participar en la festa il·legal del Galileu Galilei

La festa il·legal en el terrat del col·legi major Galileu Galilei de València que va originar uns 168 casos de coronavirus va ser una «greu violació» de la norma anticovid. Per eixe motiu, per a alguns directius i treballadors, els convocants i els alumnes participants ja identificats s’ha proposat una sanció que contempla multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dimarts en roda de premsa la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, qui ha detallat les conclusions de la investigació policial duta a terme i ha advertit que esta classe de sanció pot implicar el tancament temporal del centre, encara que serà l’expedient sancionador el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

 

La Policia ja té identificats a 28 participants en les dos festes en les habitacions: 22 en una i sis en una altra i continua identificant als alumnes que van estar per la vesprada en la celebració en el terrat, a on calcula que va poder haver unes 50 persones.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.