11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Identifiquen a 40 estudiants que participaren en la festa il·legal del Galileu Galilei

 

Actualització 21/10/2020 a les 15.00 hores. La Policia Autonòmica ha identificat a 40 universitaris que participaren en la festa il·legal celebrada en el col·legi major Galileu Galilei de la ciutat de València, en el que es van contagiar de coronavirus més de 160 persones.

 

No obstant això, des de la policia i la Conselleria de Justícia s’estima que el número d’alumnes que poden acabar sancionats arribaria als 80.

 

La policia identifica a 28 estudiants que van participar en la festa il·legal del Galileu Galilei

La festa il·legal en el terrat del col·legi major Galileu Galilei de València que va originar uns 168 casos de coronavirus va ser una «greu violació» de la norma anticovid. Per eixe motiu, per a alguns directius i treballadors, els convocants i els alumnes participants ja identificats s’ha proposat una sanció que contempla multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este dimarts en roda de premsa la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, qui ha detallat les conclusions de la investigació policial duta a terme i ha advertit que esta classe de sanció pot implicar el tancament temporal del centre, encara que serà l’expedient sancionador el que determine les quanties i les diferents responsabilitats.

 

La Policia ja té identificats a 28 participants en les dos festes en les habitacions: 22 en una i sis en una altra i continua identificant als alumnes que van estar per la vesprada en la celebració en el terrat, a on calcula que va poder haver unes 50 persones.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.