Més de 400 sancions per tirar petards al carrer i celebrar festes en València

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha fet públiques este dimarts les xifres relatives a les intervencions que ha fet la Policia Local en els últims caps de setmana i el festiu de Sant Josep: en total els agents han imposat 416 sancions per tirar petards al carrer i altres 214 per festes a casa entre el 13 i el 20 de març.

 

Segons Cano, les xifres mostren «el magnífic comportament de les comissions falleres de la ciutat de València. Les comissions no és que no estiguen sent un problema, sinó que estan sent un aliat en la lluita contra el coronavirus», ha recalcat en roda de premsa, en la que ha posat en valor el comportament responsable de la ciutadania. Un altre dels factors que ha afavorit una setmana tranquil·la han sigut les pluges que es van registrar durant els dies 18 i 19 de març.

 

La inspecció dels casals fallers ha conclòs sense denúncies. En les 214 sancions per infraccions a l’ordenança municipal de soroll estan comptabilitzades, entre altres, les sancions per fer festes o sopars en els domicilis, però Cano ha matisat que s’ha detectat que el número de festes o sopars d’amics en domicilis s’ha reduït sensiblement respecte de setmanes anteriors.

 

Més de 280 reunions il·legals

Durant esta setmana s’han posat 506 sancions per no portar la mascareta en llocs públics, 499 per infringir el toc de queda, 289 per reunions de més de sis persones en espais públics o privats i 60 per fer ‘botelló‘, la majoria d’elles concentrades en el primer cap de setmana i no en el del 20 de març.

 

Referent als locals d’oci, la Policia Local ha interposat 22 sancions, 18 per excedir l‘aforament del local i quatre per no respectar l’horari de tancament. Per al regidor de Protecció Ciutadana, estes xifres evidencien l’important control de la Policia Local, però a més evidencien un comportament adequat en línies generals per part de la ciutadania Valenciana.

 

La valoració d’Aarón Cano

D’altra banda, Aarón Cano ha destacat el bon funcionament de la iniciativa de l’Arquebisbat del ‘Maremóvil’ i les ofrenes espontànies o individuals que s’han dut a terme en les parròquies de la ciutat de València en els termes acordats, ha destacat el regidor. «Quan tot es parla, les coses funcionen i la ciutat recupera cert to i això sempre és positiu», ha detallat.

 

El regidor ha insistit que l’única manera de combatre esta pandèmia és la de treballar de manera coordinada entre la ciutadania i les institucions públiques, «això és el que ha ocorregut, anem per bon camí, però sabem que si baixem la guàrdia podem tornar a passar-ho malament». Finalment ha anunciat que de seguida començarà la vacunació dels bombers de més de 55 anys.

Últimes notícies

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.

Sis anys de presó per incendiar una vivenda de Borriana i intentar matar dos hòmens

L'Audiència de Castelló ha condemnat a sis anys de presó un home que va incendiar una vivenda de Borriana per intentar matar dos hòmens amb qui havia discutit prèviament. El condemnat, que pateix esquizofrènia i consumia alcohol i drogues, haurà de seguir també tractament mèdic i no podrà acostar-se a les víctimes durant cinc anys.