Més de 400 sancions per tirar petards al carrer i celebrar festes en València

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha fet públiques este dimarts les xifres relatives a les intervencions que ha fet la Policia Local en els últims caps de setmana i el festiu de Sant Josep: en total els agents han imposat 416 sancions per tirar petards al carrer i altres 214 per festes a casa entre el 13 i el 20 de març.

 

Segons Cano, les xifres mostren «el magnífic comportament de les comissions falleres de la ciutat de València. Les comissions no és que no estiguen sent un problema, sinó que estan sent un aliat en la lluita contra el coronavirus», ha recalcat en roda de premsa, en la que ha posat en valor el comportament responsable de la ciutadania. Un altre dels factors que ha afavorit una setmana tranquil·la han sigut les pluges que es van registrar durant els dies 18 i 19 de març.

 

La inspecció dels casals fallers ha conclòs sense denúncies. En les 214 sancions per infraccions a l’ordenança municipal de soroll estan comptabilitzades, entre altres, les sancions per fer festes o sopars en els domicilis, però Cano ha matisat que s’ha detectat que el número de festes o sopars d’amics en domicilis s’ha reduït sensiblement respecte de setmanes anteriors.

 

Més de 280 reunions il·legals

Durant esta setmana s’han posat 506 sancions per no portar la mascareta en llocs públics, 499 per infringir el toc de queda, 289 per reunions de més de sis persones en espais públics o privats i 60 per fer ‘botelló‘, la majoria d’elles concentrades en el primer cap de setmana i no en el del 20 de març.

 

Referent als locals d’oci, la Policia Local ha interposat 22 sancions, 18 per excedir l‘aforament del local i quatre per no respectar l’horari de tancament. Per al regidor de Protecció Ciutadana, estes xifres evidencien l’important control de la Policia Local, però a més evidencien un comportament adequat en línies generals per part de la ciutadania Valenciana.

 

La valoració d’Aarón Cano

D’altra banda, Aarón Cano ha destacat el bon funcionament de la iniciativa de l’Arquebisbat del ‘Maremóvil’ i les ofrenes espontànies o individuals que s’han dut a terme en les parròquies de la ciutat de València en els termes acordats, ha destacat el regidor. «Quan tot es parla, les coses funcionen i la ciutat recupera cert to i això sempre és positiu», ha detallat.

 

El regidor ha insistit que l’única manera de combatre esta pandèmia és la de treballar de manera coordinada entre la ciutadania i les institucions públiques, «això és el que ha ocorregut, anem per bon camí, però sabem que si baixem la guàrdia podem tornar a passar-ho malament». Finalment ha anunciat que de seguida començarà la vacunació dels bombers de més de 55 anys.

Últimes notícies

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.