13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Els tres hospitals de campanya valencians, preparats per a pacients amb coronavirus

 

Els tres hospitals de campanya construïts en el territori valencià durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus per a fer front a la situació tenen ja els seus llits preparats per si hagueren de derivar-se a ells pacients amb Covid-19.

 

Sanitat ha informat que després de superar-se el pic d’ingressos hospitalaris de la primera ona i situar-se en 2.254 els hospitalitzats actualment, s’ha posat en marxa la preparació de diferents llits en estes tres infraestructures situades al costat dels hospitals la Fe de València, General d’Alacant i General de Castelló.

 

Els tres hospitals de campanya, acabats de construir l’abril passat per a donar resposta a una possible saturació hospitalària, però que no van arribar a estrenar-se, tenien una capacitat conjunta per a albergar 1.100 llits i un cost inicial de 8 milions d’euros.

 

Segons l’última actualització de dades de Sanitat, el territori valencià comptabilitza 159.153 positius per coronavirus i un total de 3.174 defuncions, i dels 2.254 ingressats, 340 estan en l’UCI. 

Últimes notícies

València i Mallorca busquen oxigen a Mestalla per a tancar l’any lluny del descens

València i Mallorca s'enfronten este divendres a Mestalla en un dol directe per allunyar-se del descens. Dos punts els separen i el marge és mínim abans de l'aturada.

Quasi 20 graus animen a passejar al costat de la platja a Alacant a una setmana de Nadal

Les temperatures pròximes a 20 graus han retornat el passeig i les terrasses al Postiguet. Després de dies de pluges intenses, el cel ha estat buidat i el termòmetre ha marcat 19 graus.

Imputat l’alcalde de Jérica del PP per agressió sexual a dos menors

Un jutjat de Segorbe investiga a Jorge Peiró per dos delictes d'agressió sexual a menors. El PP li aparta i el PSPV exigix el seu cessament i la seua dimissió com a alcalde.

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.