Creix la presència del coronavirus en les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua en l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha presentat este dimarts els resultats del sistema d’un estudi municipal per a detectar la presència del Covid-19 en les aigües residuals de la ciutat de València. Uns resultats que demostren que a major concentració de restes genòmiques de Covid-19 en les aigües residuals, es produix un increment de positius per PCR.

 

Valía ha posat en valor esta correlació per la seua «capacitat per a localitzar un focus ràpidament i evitar tancar València sancera en el cas d’un possible rebrot». En este sentit, l’edil ha avançat que es conformarà una Comissió de Seguiment, que es reunirà la setmana que ve per primera volta, amb la finalitat d’«anticipar-nos i poder prendre decisions».

 

La regidora del Cicle Integral d’Aigua assegura que «ens estem preparant per a un possible rebrot, perquè ningú entendria que no estiguérem preparats i, per això, estem treballant». En este sentit, Valía ha afirmat que «estem preparats per a afrontar amb totes les garanties una situació similar i conseguir que l’impacte siga molt  menor en la societat en el seu conjunt i en l’economia també». 

 

La presència del virus en les aigües residuals de València ha augmentat

Els resultats de l’estudi, que es pot apreciar en els mapes de la ciutat, mostren com la presència del virus ha crescut una volta acabat el confinament i l’estat d’alarma. Un increment que, segons Valía, respon a la flexibilització de la mobilitat dels ciutadans i a l’increment de les activitats.

 

Un missatge de tranquil·litat als valencians i als turistes

Valía ha aprofitat per a enviar un missatge de tranquil·litat als valencians per a que «sàpiguen que estem treballant, vigilant tot el que passa en la ciutat per a anticipar-nos i que puguen reprendre la seua vida amb total normalitat com abans millor». Una tranquil·litat que també ha transmés als turistes, als qui els ha assegurat que «València és un destí segur» i que «poden disfrutar d’ella amb total tranquil·litat», ja que «la visita de turistes és molt important, reactivar l’economia implica reactivar també el sector turístic».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.