La pressió sanitària del rastreig COVID desborda els centres de Salut

 

Al voltant del 92% dels nous casos COVID detectats pertanyen a la variant Delta, Segons informen fonts sanitàries. Una soca de propagació molt més fàcil i ràpida que les anteriors. A més el gruix dels afectats són menors de 35 anys i com presenten símptomes lleus solen acudir als centres de salut.

Si a estos dos factors que suposen ja «un repunt de casos COVID entre la població més jove que a més és la que major nombre de relacions socials deixe anar tenir» se li suma la manca de personal sanitari en els mesos d’estiu amb substitucions no cobertes, com denuncien els sindicats, El col·lapse en atenció Primària de la Comunitat Valenciana és un fet.

El portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana, el Dr. Peris, Assegura en declaracions a València Diari que el principal problema de desbordament en els centres de Salut radica que a la ja habitual manca de recursos de personal de vacances, «només se substitueix entre un 15 i en el pitjor dels casos un 0%» este any, «s’afegeix el repunt de consultes COVID i que a més per l’edat de la gent que està sent afectada, joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals però sí que està recaient al 100% esta pressió en l’atenció primària».

D’altra banda, també el treball que comporta el rastreig de contactes «d’esta franja d’edat que és probablement done més relacions socials es tenen», apunta el portaveu del Fòrum, «és molt més ampli i ha de fer-se a consciència perquè a més la propagació és molt més ràpida», recorda.

«Per l’edat de la gent que esta sent afectada, com són joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals perquè tot el pes està recaient al 100% en l’atenció primària»

Així, tots estos casos recauen en les consultes d’Atenció Primària, «tant de tipus presencial com a domicili o amb caràcter urgent», afegeix.

Reinfectats vacunats

 

Finalment, destaca que la «falsa seguretat» que en un moment va poder generar la vacunació en alguns sectors de la població, també està sent desmuntada. Com apunta el Dr. Peris, «a més del gruix de pacients potencialment contagiats també estem veient que està apareixent gent que està vacunada i que es torna a reinfectar perquè la vacuna no et protegeix el 100% sinó que fa que el virus t’afecte en menor mesura, però així i tot, això també s’amplia el camp de treball».

Així, per si això no fos suficient, des del Fòrum de Metges d’Atenció Primària també recorden que a les proves que cal fer-los «als contactes directes», també s’afegeix «algun company que s’ha infectat«. Així que si som pocs, no hi ha substituts, es retallaren les places COVID, i sumem els confinaments dels contactes quan hi ha casos … el panorama és molt complicat», expliquen.

«La forma de la retirada de la mascareta no ha estat la més adequada, això ha quedat demostrat», conclou el portaveu d’este fòrum.

 

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.