La pressió sanitària del rastreig COVID desborda els centres de Salut

 

Al voltant del 92% dels nous casos COVID detectats pertanyen a la variant Delta, Segons informen fonts sanitàries. Una soca de propagació molt més fàcil i ràpida que les anteriors. A més el gruix dels afectats són menors de 35 anys i com presenten símptomes lleus solen acudir als centres de salut.

Si a estos dos factors que suposen ja «un repunt de casos COVID entre la població més jove que a més és la que major nombre de relacions socials deixe anar tenir» se li suma la manca de personal sanitari en els mesos d’estiu amb substitucions no cobertes, com denuncien els sindicats, El col·lapse en atenció Primària de la Comunitat Valenciana és un fet.

El portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana, el Dr. Peris, Assegura en declaracions a València Diari que el principal problema de desbordament en els centres de Salut radica que a la ja habitual manca de recursos de personal de vacances, «només se substitueix entre un 15 i en el pitjor dels casos un 0%» este any, «s’afegeix el repunt de consultes COVID i que a més per l’edat de la gent que està sent afectada, joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals però sí que està recaient al 100% esta pressió en l’atenció primària».

D’altra banda, també el treball que comporta el rastreig de contactes «d’esta franja d’edat que és probablement done més relacions socials es tenen», apunta el portaveu del Fòrum, «és molt més ampli i ha de fer-se a consciència perquè a més la propagació és molt més ràpida», recorda.

«Per l’edat de la gent que esta sent afectada, com són joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals perquè tot el pes està recaient al 100% en l’atenció primària»

Així, tots estos casos recauen en les consultes d’Atenció Primària, «tant de tipus presencial com a domicili o amb caràcter urgent», afegeix.

Reinfectats vacunats

 

Finalment, destaca que la «falsa seguretat» que en un moment va poder generar la vacunació en alguns sectors de la població, també està sent desmuntada. Com apunta el Dr. Peris, «a més del gruix de pacients potencialment contagiats també estem veient que està apareixent gent que està vacunada i que es torna a reinfectar perquè la vacuna no et protegeix el 100% sinó que fa que el virus t’afecte en menor mesura, però així i tot, això també s’amplia el camp de treball».

Així, per si això no fos suficient, des del Fòrum de Metges d’Atenció Primària també recorden que a les proves que cal fer-los «als contactes directes», també s’afegeix «algun company que s’ha infectat«. Així que si som pocs, no hi ha substituts, es retallaren les places COVID, i sumem els confinaments dels contactes quan hi ha casos … el panorama és molt complicat», expliquen.

«La forma de la retirada de la mascareta no ha estat la més adequada, això ha quedat demostrat», conclou el portaveu d’este fòrum.

 

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.