8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La pressió sanitària del rastreig COVID desborda els centres de Salut

 

Al voltant del 92% dels nous casos COVID detectats pertanyen a la variant Delta, Segons informen fonts sanitàries. Una soca de propagació molt més fàcil i ràpida que les anteriors. A més el gruix dels afectats són menors de 35 anys i com presenten símptomes lleus solen acudir als centres de salut.

Si a estos dos factors que suposen ja “un repunt de casos COVID entre la població més jove que a més és la que major nombre de relacions socials deixe anar tenir” se li suma la manca de personal sanitari en els mesos d’estiu amb substitucions no cobertes, com denuncien els sindicats, El col·lapse en atenció Primària de la Comunitat Valenciana és un fet.

El portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana, el Dr. Peris, Assegura en declaracions a València Diari que el principal problema de desbordament en els centres de Salut radica que a la ja habitual manca de recursos de personal de vacances, “només se substitueix entre un 15 i en el pitjor dels casos un 0%” este any, “s’afegeix el repunt de consultes COVID i que a més per l’edat de la gent que està sent afectada, joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals però sí que està recaient al 100% esta pressió en l’atenció primària”.

D’altra banda, també el treball que comporta el rastreig de contactes “d’esta franja d’edat que és probablement done més relacions socials es tenen”, apunta el portaveu del Fòrum, “és molt més ampli i ha de fer-se a consciència perquè a més la propagació és molt més ràpida”, recorda.

“Per l’edat de la gent que esta sent afectada, com són joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals perquè tot el pes està recaient al 100% en l’atenció primària”

Així, tots estos casos recauen en les consultes d’Atenció Primària, “tant de tipus presencial com a domicili o amb caràcter urgent”, afegeix.

Reinfectats vacunats

 

Finalment, destaca que la “falsa seguretat” que en un moment va poder generar la vacunació en alguns sectors de la població, també està sent desmuntada. Com apunta el Dr. Peris, “a més del gruix de pacients potencialment contagiats també estem veient que està apareixent gent que està vacunada i que es torna a reinfectar perquè la vacuna no et protegeix el 100% sinó que fa que el virus t’afecte en menor mesura, però així i tot, això també s’amplia el camp de treball”.

Així, per si això no fos suficient, des del Fòrum de Metges d’Atenció Primària també recorden que a les proves que cal fer-los “als contactes directes”, també s’afegeix “algun company que s’ha infectat“. Així que si som pocs, no hi ha substituts, es retallaren les places COVID, i sumem els confinaments dels contactes quan hi ha casos … el panorama és molt complicat”, expliquen.

“La forma de la retirada de la mascareta no ha estat la més adequada, això ha quedat demostrat”, conclou el portaveu d’este fòrum.

 

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.