La pressió sanitària del rastreig COVID desborda els centres de Salut

 

Al voltant del 92% dels nous casos COVID detectats pertanyen a la variant Delta, Segons informen fonts sanitàries. Una soca de propagació molt més fàcil i ràpida que les anteriors. A més el gruix dels afectats són menors de 35 anys i com presenten símptomes lleus solen acudir als centres de salut.

Si a estos dos factors que suposen ja «un repunt de casos COVID entre la població més jove que a més és la que major nombre de relacions socials deixe anar tenir» se li suma la manca de personal sanitari en els mesos d’estiu amb substitucions no cobertes, com denuncien els sindicats, El col·lapse en atenció Primària de la Comunitat Valenciana és un fet.

El portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana, el Dr. Peris, Assegura en declaracions a València Diari que el principal problema de desbordament en els centres de Salut radica que a la ja habitual manca de recursos de personal de vacances, «només se substitueix entre un 15 i en el pitjor dels casos un 0%» este any, «s’afegeix el repunt de consultes COVID i que a més per l’edat de la gent que està sent afectada, joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals però sí que està recaient al 100% esta pressió en l’atenció primària».

D’altra banda, també el treball que comporta el rastreig de contactes «d’esta franja d’edat que és probablement done més relacions socials es tenen», apunta el portaveu del Fòrum, «és molt més ampli i ha de fer-se a consciència perquè a més la propagació és molt més ràpida», recorda.

«Per l’edat de la gent que esta sent afectada, com són joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals perquè tot el pes està recaient al 100% en l’atenció primària»

Així, tots estos casos recauen en les consultes d’Atenció Primària, «tant de tipus presencial com a domicili o amb caràcter urgent», afegeix.

Reinfectats vacunats

 

Finalment, destaca que la «falsa seguretat» que en un moment va poder generar la vacunació en alguns sectors de la població, també està sent desmuntada. Com apunta el Dr. Peris, «a més del gruix de pacients potencialment contagiats també estem veient que està apareixent gent que està vacunada i que es torna a reinfectar perquè la vacuna no et protegeix el 100% sinó que fa que el virus t’afecte en menor mesura, però així i tot, això també s’amplia el camp de treball».

Així, per si això no fos suficient, des del Fòrum de Metges d’Atenció Primària també recorden que a les proves que cal fer-los «als contactes directes», també s’afegeix «algun company que s’ha infectat«. Així que si som pocs, no hi ha substituts, es retallaren les places COVID, i sumem els confinaments dels contactes quan hi ha casos … el panorama és molt complicat», expliquen.

«La forma de la retirada de la mascareta no ha estat la més adequada, això ha quedat demostrat», conclou el portaveu d’este fòrum.

 

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.