La pressió sanitària del rastreig COVID desborda els centres de Salut

 

Al voltant del 92% dels nous casos COVID detectats pertanyen a la variant Delta, Segons informen fonts sanitàries. Una soca de propagació molt més fàcil i ràpida que les anteriors. A més el gruix dels afectats són menors de 35 anys i com presenten símptomes lleus solen acudir als centres de salut.

Si a estos dos factors que suposen ja «un repunt de casos COVID entre la població més jove que a més és la que major nombre de relacions socials deixe anar tenir» se li suma la manca de personal sanitari en els mesos d’estiu amb substitucions no cobertes, com denuncien els sindicats, El col·lapse en atenció Primària de la Comunitat Valenciana és un fet.

El portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana, el Dr. Peris, Assegura en declaracions a València Diari que el principal problema de desbordament en els centres de Salut radica que a la ja habitual manca de recursos de personal de vacances, «només se substitueix entre un 15 i en el pitjor dels casos un 0%» este any, «s’afegeix el repunt de consultes COVID i que a més per l’edat de la gent que està sent afectada, joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals però sí que està recaient al 100% esta pressió en l’atenció primària».

D’altra banda, també el treball que comporta el rastreig de contactes «d’esta franja d’edat que és probablement done més relacions socials es tenen», apunta el portaveu del Fòrum, «és molt més ampli i ha de fer-se a consciència perquè a més la propagació és molt més ràpida», recorda.

«Per l’edat de la gent que esta sent afectada, com són joves amb simptomatologies lleus, és cert que no s’està sobrecarregant els hospitals perquè tot el pes està recaient al 100% en l’atenció primària»

Així, tots estos casos recauen en les consultes d’Atenció Primària, «tant de tipus presencial com a domicili o amb caràcter urgent», afegeix.

Reinfectats vacunats

 

Finalment, destaca que la «falsa seguretat» que en un moment va poder generar la vacunació en alguns sectors de la població, també està sent desmuntada. Com apunta el Dr. Peris, «a més del gruix de pacients potencialment contagiats també estem veient que està apareixent gent que està vacunada i que es torna a reinfectar perquè la vacuna no et protegeix el 100% sinó que fa que el virus t’afecte en menor mesura, però així i tot, això també s’amplia el camp de treball».

Així, per si això no fos suficient, des del Fòrum de Metges d’Atenció Primària també recorden que a les proves que cal fer-los «als contactes directes», també s’afegeix «algun company que s’ha infectat«. Així que si som pocs, no hi ha substituts, es retallaren les places COVID, i sumem els confinaments dels contactes quan hi ha casos … el panorama és molt complicat», expliquen.

«La forma de la retirada de la mascareta no ha estat la més adequada, això ha quedat demostrat», conclou el portaveu d’este fòrum.

 

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.