El pressupost de la Generalitat superarà per primera volta els 25.000 milions, amb un 10% més per a Sanitat

 

El projecte de pressupostos de la Generalitat per a 2021, que es presenta este divendres, superarà per primera volta els 25.000 milions d’euros, amb un 10% més d’inversió en la Conselleria de Sanitat Universal per a afrontar la pandèmia i crear 400 places estructurals.

 

D’eixa manera ho ha avançat el president, Ximo Puig, en la sessió de control en Les Corts, destacant que només tres conselleries (Sanitat, Educació i Polítiques Inclusives) depassaran també per primera volta els 14.000 milions conjuntament.

 

En concret, Sanitat augmentarà la seua dotació en més d’un 10% per a donar resposta al coronavirus «amb totes les garanties» i millorar l’atenció primària, hospitalària i la xarxa de salut pública amb els 400 nous llocs de treball permanents.

 

Les inversions sanitàries s’incrementaran un 41% fins a 145 milions. En atenció primària es construiran 20 nous centres de salut, s’ampliaran 12 i es reformaran altres cinc.

Últimes notícies

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.

Benidorm es convertix en la grada anglesa per a viure el Mundial 2026

Milers d’anglesos i escocesos han triat Benidorm com a base per seguir els partits del Mundial de futbol 2026, la qual cosa ha disparat els vols des del Regne Unit i ha activat un dispositiu especial de seguretat i horaris per a les terrasses.

Anglesos i escocesos convertixen Benidorm en la seua base per viure el Mundial

Milers d’aficionats anglesos i escocesos han triat Benidorm per seguir el Mundial 2026 amb pantalles gegants, més vols alacantins i un dispositiu policial especial.

El Levante ja te data per a tornar al treball en la pretemporada

La plantilla del Levante ha sigut citada el 4 de juliol per a passar les proves mediques a València i iniciar la pretemporada abans del començament de LaLiga a mitjan agost.

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.