El pressupost de la Generalitat superarà per primera volta els 25.000 milions, amb un 10% més per a Sanitat

 

El projecte de pressupostos de la Generalitat per a 2021, que es presenta este divendres, superarà per primera volta els 25.000 milions d’euros, amb un 10% més d’inversió en la Conselleria de Sanitat Universal per a afrontar la pandèmia i crear 400 places estructurals.

 

D’eixa manera ho ha avançat el president, Ximo Puig, en la sessió de control en Les Corts, destacant que només tres conselleries (Sanitat, Educació i Polítiques Inclusives) depassaran també per primera volta els 14.000 milions conjuntament.

 

En concret, Sanitat augmentarà la seua dotació en més d’un 10% per a donar resposta al coronavirus «amb totes les garanties» i millorar l’atenció primària, hospitalària i la xarxa de salut pública amb els 400 nous llocs de treball permanents.

 

Les inversions sanitàries s’incrementaran un 41% fins a 145 milions. En atenció primària es construiran 20 nous centres de salut, s’ampliaran 12 i es reformaran altres cinc.

Últimes notícies

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.