Una professora contagia a 12 alumnes amb covid-19, sabent que tenia símptomes

Una professora de primària del col·legi catòlic La nostra Senyora de Loreto, en el comtat de Marin (Califòrnia, els Estats Units), ha contagiat amb coronavirus a més de la meitat dels seus estudiants, malgrat tindre símptomes de covd-19.

Encara que el fet va succeir a mitjan maig, a penes es va conéixer i segons Control i Prevenció de Malalties (CDC, per les seues sigles en anglés) dels EUA, el múltiple contagi es va registrar quan una mestra de primària no vacunada es va llevar la mascareta per a llegir als seus alumnes.

Els contagiats van infectar a altres estudiants, familiars i membres de la comunitat, la qual cosa va portar a la directora de la CDC, Rochelle Walensky, a qüestionar els riscos que es presenten en els avanços en la vacunació a menors d’edat, si els qui tenen a càrrec seu la instrucció en col·legis no ho fan.

D’acord amb l’organisme del Departament de Salut i Serveis Humans dels Estats Units, les investigacions van determinar que la professora va assumir que els símptomes indicaven al·lèrgies, no una infecció amb coronavirus.

La situació va portar al fet que dels 22 alumnes que estaven en el saló, 12 s’infectaren, inclosos huit dels 10 alumnes de les dos primeres files, malgrat les múltiples mesures que s’han adoptat per a evitar els contagis en els centres educatius.

“L’escola exigia als professors i als alumnes que utilitzaren mascaretes mentre estigueren a l’interior; les entrevistes amb els pares dels alumnes infectats van suggerir que el compliment de les directrius d’ús de mascaretes i distanciament per part dels alumnes, d’acord amb les recomanacions de la CDC, era alt en la classe. No obstant això, es va informar que la mestra es llevava lamascaretes a vegades quan llegia en veu alta en classe”, assenyala l’informe oficial.

Agrega que “al llarg d’este període, tots els pupitres estaven separats per dos metres. Totes les aules tenien filtres d’aire de partícules d’alta eficiència portàtils, i les portes i finestres van romandre obertes”.

Així mateix, un total de 27 persones, incloent-hi a la mestra, es van contagiar, encara que es va indicar que cap va emmalaltir greument i tots es van recuperar.

“Entre els cinc adults infectats, un dels pares i la mestra no estaven vacunats; els altres estaven totalment vacunats”, diu l’informe. “Els adults vacunats i un adult no vacunat van presentar símptomes de febre, esgarrifances, tos, mal de cap i pèrdua d’olfacte. Cap altre membre del personal de l’escola va informar haver-se emmalaltit”, va assenyalar les fonts oficials.

Les autoritats sanitàries van indicar que estos casos corresponen a contagi amb la variant delta del coronavirus, encara que els investigadors van reconéixer que van poder analitzar a totes les persones que podrien haver-se infectat en el brot.

La CDC van destacar el cas com un exemple de com les escoles han de seguir totes les recomanacions si volen protegir els estudiants i al personal.

 

 

Sabem com protegir els nostres fills a l’escola?

 

“La introducció del virus a l’aula per part d’una mestra que treballava a l’escola, mentre era simptomàtica i no estava vacunada, i que es va llevar la màscara en llegir en veu alta a una classe, va donar lloc a casos dins de l’aula, en tota l’escola i entre les famílies dels estudiants i el personal de la comunitat. Sabem com protegir els nostres fills a l’escola. Tenim les eines”, va assenyalar Walensky.

Va recordar la importància de la vacunació “com la principal estratègia de prevenció de salut pública per a acabar la pandèmia de covid-19. Promoure la vacunació pot ajudar les escoles a reprendre amb seguretat l’aprenentatge en persona, així com les activitats extracurriculars i els esports”.

Va indicar que el brot a l’escola primària va ser un avís per al comtat que la variant delta anava a dificultar la prevenció de nous contagis.

“Alguns dels adults que van formar part del brot, que eren pares de xiquets de l’escola, estaven vacunats. Això va ser un altre indici per a nosaltres que la variant delta era diferent”, va insistir.

La realització de proves a la majoria dels xiquets exposats va ser clau, perquè molts d’ells mai van desenvolupar símptomes.

“L’escola va fer el correcte amb totes les seues estratègies de mitigació. Crec que si no fora la variant delta, no haguérem vist això”, va emfatitzar.

Malgrat eixe cas, la CDC van concloure que les escoles poden obrir amb seguretat per a les classes presencials si van amb compte.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.