Anuncios

Una professora contagia a 12 alumnes amb covid-19, sabent que tenia símptomes

Una professora de primària del col·legi catòlic La nostra Senyora de Loreto, en el comtat de Marin (Califòrnia, els Estats Units), ha contagiat amb coronavirus a més de la meitat dels seus estudiants, malgrat tindre símptomes de covd-19.

Encara que el fet va succeir a mitjan maig, a penes es va conéixer i segons Control i Prevenció de Malalties (CDC, per les seues sigles en anglés) dels EUA, el múltiple contagi es va registrar quan una mestra de primària no vacunada es va llevar la mascareta per a llegir als seus alumnes.

Anuncios

Els contagiats van infectar a altres estudiants, familiars i membres de la comunitat, la qual cosa va portar a la directora de la CDC, Rochelle Walensky, a qüestionar els riscos que es presenten en els avanços en la vacunació a menors d’edat, si els qui tenen a càrrec seu la instrucció en col·legis no ho fan.

D’acord amb l’organisme del Departament de Salut i Serveis Humans dels Estats Units, les investigacions van determinar que la professora va assumir que els símptomes indicaven al·lèrgies, no una infecció amb coronavirus.

La situació va portar al fet que dels 22 alumnes que estaven en el saló, 12 s’infectaren, inclosos huit dels 10 alumnes de les dos primeres files, malgrat les múltiples mesures que s’han adoptat per a evitar els contagis en els centres educatius.

“L’escola exigia als professors i als alumnes que utilitzaren mascaretes mentre estigueren a l’interior; les entrevistes amb els pares dels alumnes infectats van suggerir que el compliment de les directrius d’ús de mascaretes i distanciament per part dels alumnes, d’acord amb les recomanacions de la CDC, era alt en la classe. No obstant això, es va informar que la mestra es llevava lamascaretes a vegades quan llegia en veu alta en classe”, assenyala l’informe oficial.

Agrega que “al llarg d’este període, tots els pupitres estaven separats per dos metres. Totes les aules tenien filtres d’aire de partícules d’alta eficiència portàtils, i les portes i finestres van romandre obertes”.

Així mateix, un total de 27 persones, incloent-hi a la mestra, es van contagiar, encara que es va indicar que cap va emmalaltir greument i tots es van recuperar.

“Entre els cinc adults infectats, un dels pares i la mestra no estaven vacunats; els altres estaven totalment vacunats”, diu l’informe. “Els adults vacunats i un adult no vacunat van presentar símptomes de febre, esgarrifances, tos, mal de cap i pèrdua d’olfacte. Cap altre membre del personal de l’escola va informar haver-se emmalaltit”, va assenyalar les fonts oficials.

Les autoritats sanitàries van indicar que estos casos corresponen a contagi amb la variant delta del coronavirus, encara que els investigadors van reconéixer que van poder analitzar a totes les persones que podrien haver-se infectat en el brot.

La CDC van destacar el cas com un exemple de com les escoles han de seguir totes les recomanacions si volen protegir els estudiants i al personal.

 

 

Sabem com protegir els nostres fills a l’escola?

 

“La introducció del virus a l’aula per part d’una mestra que treballava a l’escola, mentre era simptomàtica i no estava vacunada, i que es va llevar la màscara en llegir en veu alta a una classe, va donar lloc a casos dins de l’aula, en tota l’escola i entre les famílies dels estudiants i el personal de la comunitat. Sabem com protegir els nostres fills a l’escola. Tenim les eines”, va assenyalar Walensky.

Va recordar la importància de la vacunació “com la principal estratègia de prevenció de salut pública per a acabar la pandèmia de covid-19. Promoure la vacunació pot ajudar les escoles a reprendre amb seguretat l’aprenentatge en persona, així com les activitats extracurriculars i els esports”.

Va indicar que el brot a l’escola primària va ser un avís per al comtat que la variant delta anava a dificultar la prevenció de nous contagis.

“Alguns dels adults que van formar part del brot, que eren pares de xiquets de l’escola, estaven vacunats. Això va ser un altre indici per a nosaltres que la variant delta era diferent”, va insistir.

La realització de proves a la majoria dels xiquets exposats va ser clau, perquè molts d’ells mai van desenvolupar símptomes.

“L’escola va fer el correcte amb totes les seues estratègies de mitigació. Crec que si no fora la variant delta, no haguérem vist això”, va emfatitzar.

Malgrat eixe cas, la CDC van concloure que les escoles poden obrir amb seguretat per a les classes presencials si van amb compte.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.

El València Basket es juga el passe a la final en Fontajau amb només un punt de renda

El València Basket defén en Fontajau el mínim avantatge reeixit en el Roig Arena per a aconseguir la final de la Lliga Femenina Endesa i assegurar bitllet europeu.

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.
Anuncios