Una professora contagia a 12 alumnes amb covid-19, sabent que tenia símptomes

Una professora de primària del col·legi catòlic La nostra Senyora de Loreto, en el comtat de Marin (Califòrnia, els Estats Units), ha contagiat amb coronavirus a més de la meitat dels seus estudiants, malgrat tindre símptomes de covd-19.

Encara que el fet va succeir a mitjan maig, a penes es va conéixer i segons Control i Prevenció de Malalties (CDC, per les seues sigles en anglés) dels EUA, el múltiple contagi es va registrar quan una mestra de primària no vacunada es va llevar la mascareta per a llegir als seus alumnes.

Els contagiats van infectar a altres estudiants, familiars i membres de la comunitat, la qual cosa va portar a la directora de la CDC, Rochelle Walensky, a qüestionar els riscos que es presenten en els avanços en la vacunació a menors d’edat, si els qui tenen a càrrec seu la instrucció en col·legis no ho fan.

D’acord amb l’organisme del Departament de Salut i Serveis Humans dels Estats Units, les investigacions van determinar que la professora va assumir que els símptomes indicaven al·lèrgies, no una infecció amb coronavirus.

La situació va portar al fet que dels 22 alumnes que estaven en el saló, 12 s’infectaren, inclosos huit dels 10 alumnes de les dos primeres files, malgrat les múltiples mesures que s’han adoptat per a evitar els contagis en els centres educatius.

“L’escola exigia als professors i als alumnes que utilitzaren mascaretes mentre estigueren a l’interior; les entrevistes amb els pares dels alumnes infectats van suggerir que el compliment de les directrius d’ús de mascaretes i distanciament per part dels alumnes, d’acord amb les recomanacions de la CDC, era alt en la classe. No obstant això, es va informar que la mestra es llevava lamascaretes a vegades quan llegia en veu alta en classe”, assenyala l’informe oficial.

Agrega que “al llarg d’este període, tots els pupitres estaven separats per dos metres. Totes les aules tenien filtres d’aire de partícules d’alta eficiència portàtils, i les portes i finestres van romandre obertes”.

Així mateix, un total de 27 persones, incloent-hi a la mestra, es van contagiar, encara que es va indicar que cap va emmalaltir greument i tots es van recuperar.

“Entre els cinc adults infectats, un dels pares i la mestra no estaven vacunats; els altres estaven totalment vacunats”, diu l’informe. “Els adults vacunats i un adult no vacunat van presentar símptomes de febre, esgarrifances, tos, mal de cap i pèrdua d’olfacte. Cap altre membre del personal de l’escola va informar haver-se emmalaltit”, va assenyalar les fonts oficials.

Les autoritats sanitàries van indicar que estos casos corresponen a contagi amb la variant delta del coronavirus, encara que els investigadors van reconéixer que van poder analitzar a totes les persones que podrien haver-se infectat en el brot.

La CDC van destacar el cas com un exemple de com les escoles han de seguir totes les recomanacions si volen protegir els estudiants i al personal.

 

 

Sabem com protegir els nostres fills a l’escola?

 

“La introducció del virus a l’aula per part d’una mestra que treballava a l’escola, mentre era simptomàtica i no estava vacunada, i que es va llevar la màscara en llegir en veu alta a una classe, va donar lloc a casos dins de l’aula, en tota l’escola i entre les famílies dels estudiants i el personal de la comunitat. Sabem com protegir els nostres fills a l’escola. Tenim les eines”, va assenyalar Walensky.

Va recordar la importància de la vacunació “com la principal estratègia de prevenció de salut pública per a acabar la pandèmia de covid-19. Promoure la vacunació pot ajudar les escoles a reprendre amb seguretat l’aprenentatge en persona, així com les activitats extracurriculars i els esports”.

Va indicar que el brot a l’escola primària va ser un avís per al comtat que la variant delta anava a dificultar la prevenció de nous contagis.

“Alguns dels adults que van formar part del brot, que eren pares de xiquets de l’escola, estaven vacunats. Això va ser un altre indici per a nosaltres que la variant delta era diferent”, va insistir.

La realització de proves a la majoria dels xiquets exposats va ser clau, perquè molts d’ells mai van desenvolupar símptomes.

“L’escola va fer el correcte amb totes les seues estratègies de mitigació. Crec que si no fora la variant delta, no haguérem vist això”, va emfatitzar.

Malgrat eixe cas, la CDC van concloure que les escoles poden obrir amb seguretat per a les classes presencials si van amb compte.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.