12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Una professora contagia a 12 alumnes amb covid-19, sabent que tenia símptomes

Una professora de primària del col·legi catòlic La nostra Senyora de Loreto, en el comtat de Marin (Califòrnia, els Estats Units), ha contagiat amb coronavirus a més de la meitat dels seus estudiants, malgrat tindre símptomes de covd-19.

Encara que el fet va succeir a mitjan maig, a penes es va conéixer i segons Control i Prevenció de Malalties (CDC, per les seues sigles en anglés) dels EUA, el múltiple contagi es va registrar quan una mestra de primària no vacunada es va llevar la mascareta per a llegir als seus alumnes.

Els contagiats van infectar a altres estudiants, familiars i membres de la comunitat, la qual cosa va portar a la directora de la CDC, Rochelle Walensky, a qüestionar els riscos que es presenten en els avanços en la vacunació a menors d’edat, si els qui tenen a càrrec seu la instrucció en col·legis no ho fan.

D’acord amb l’organisme del Departament de Salut i Serveis Humans dels Estats Units, les investigacions van determinar que la professora va assumir que els símptomes indicaven al·lèrgies, no una infecció amb coronavirus.

La situació va portar al fet que dels 22 alumnes que estaven en el saló, 12 s’infectaren, inclosos huit dels 10 alumnes de les dos primeres files, malgrat les múltiples mesures que s’han adoptat per a evitar els contagis en els centres educatius.

“L’escola exigia als professors i als alumnes que utilitzaren mascaretes mentre estigueren a l’interior; les entrevistes amb els pares dels alumnes infectats van suggerir que el compliment de les directrius d’ús de mascaretes i distanciament per part dels alumnes, d’acord amb les recomanacions de la CDC, era alt en la classe. No obstant això, es va informar que la mestra es llevava lamascaretes a vegades quan llegia en veu alta en classe”, assenyala l’informe oficial.

Agrega que “al llarg d’este període, tots els pupitres estaven separats per dos metres. Totes les aules tenien filtres d’aire de partícules d’alta eficiència portàtils, i les portes i finestres van romandre obertes”.

Així mateix, un total de 27 persones, incloent-hi a la mestra, es van contagiar, encara que es va indicar que cap va emmalaltir greument i tots es van recuperar.

“Entre els cinc adults infectats, un dels pares i la mestra no estaven vacunats; els altres estaven totalment vacunats”, diu l’informe. “Els adults vacunats i un adult no vacunat van presentar símptomes de febre, esgarrifances, tos, mal de cap i pèrdua d’olfacte. Cap altre membre del personal de l’escola va informar haver-se emmalaltit”, va assenyalar les fonts oficials.

Les autoritats sanitàries van indicar que estos casos corresponen a contagi amb la variant delta del coronavirus, encara que els investigadors van reconéixer que van poder analitzar a totes les persones que podrien haver-se infectat en el brot.

La CDC van destacar el cas com un exemple de com les escoles han de seguir totes les recomanacions si volen protegir els estudiants i al personal.

 

 

Sabem com protegir els nostres fills a l’escola?

 

“La introducció del virus a l’aula per part d’una mestra que treballava a l’escola, mentre era simptomàtica i no estava vacunada, i que es va llevar la màscara en llegir en veu alta a una classe, va donar lloc a casos dins de l’aula, en tota l’escola i entre les famílies dels estudiants i el personal de la comunitat. Sabem com protegir els nostres fills a l’escola. Tenim les eines”, va assenyalar Walensky.

Va recordar la importància de la vacunació “com la principal estratègia de prevenció de salut pública per a acabar la pandèmia de covid-19. Promoure la vacunació pot ajudar les escoles a reprendre amb seguretat l’aprenentatge en persona, així com les activitats extracurriculars i els esports”.

Va indicar que el brot a l’escola primària va ser un avís per al comtat que la variant delta anava a dificultar la prevenció de nous contagis.

“Alguns dels adults que van formar part del brot, que eren pares de xiquets de l’escola, estaven vacunats. Això va ser un altre indici per a nosaltres que la variant delta era diferent”, va insistir.

La realització de proves a la majoria dels xiquets exposats va ser clau, perquè molts d’ells mai van desenvolupar símptomes.

“L’escola va fer el correcte amb totes les seues estratègies de mitigació. Crec que si no fora la variant delta, no haguérem vist això”, va emfatitzar.

Malgrat eixe cas, la CDC van concloure que les escoles poden obrir amb seguretat per a les classes presencials si van amb compte.

Últimes notícies

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.