Una professora contagia a 12 alumnes amb covid-19, sabent que tenia símptomes

Una professora de primària del col·legi catòlic La nostra Senyora de Loreto, en el comtat de Marin (Califòrnia, els Estats Units), ha contagiat amb coronavirus a més de la meitat dels seus estudiants, malgrat tindre símptomes de covd-19.

Encara que el fet va succeir a mitjan maig, a penes es va conéixer i segons Control i Prevenció de Malalties (CDC, per les seues sigles en anglés) dels EUA, el múltiple contagi es va registrar quan una mestra de primària no vacunada es va llevar la mascareta per a llegir als seus alumnes.

Els contagiats van infectar a altres estudiants, familiars i membres de la comunitat, la qual cosa va portar a la directora de la CDC, Rochelle Walensky, a qüestionar els riscos que es presenten en els avanços en la vacunació a menors d’edat, si els qui tenen a càrrec seu la instrucció en col·legis no ho fan.

D’acord amb l’organisme del Departament de Salut i Serveis Humans dels Estats Units, les investigacions van determinar que la professora va assumir que els símptomes indicaven al·lèrgies, no una infecció amb coronavirus.

La situació va portar al fet que dels 22 alumnes que estaven en el saló, 12 s’infectaren, inclosos huit dels 10 alumnes de les dos primeres files, malgrat les múltiples mesures que s’han adoptat per a evitar els contagis en els centres educatius.

“L’escola exigia als professors i als alumnes que utilitzaren mascaretes mentre estigueren a l’interior; les entrevistes amb els pares dels alumnes infectats van suggerir que el compliment de les directrius d’ús de mascaretes i distanciament per part dels alumnes, d’acord amb les recomanacions de la CDC, era alt en la classe. No obstant això, es va informar que la mestra es llevava lamascaretes a vegades quan llegia en veu alta en classe”, assenyala l’informe oficial.

Agrega que “al llarg d’este període, tots els pupitres estaven separats per dos metres. Totes les aules tenien filtres d’aire de partícules d’alta eficiència portàtils, i les portes i finestres van romandre obertes”.

Així mateix, un total de 27 persones, incloent-hi a la mestra, es van contagiar, encara que es va indicar que cap va emmalaltir greument i tots es van recuperar.

“Entre els cinc adults infectats, un dels pares i la mestra no estaven vacunats; els altres estaven totalment vacunats”, diu l’informe. “Els adults vacunats i un adult no vacunat van presentar símptomes de febre, esgarrifances, tos, mal de cap i pèrdua d’olfacte. Cap altre membre del personal de l’escola va informar haver-se emmalaltit”, va assenyalar les fonts oficials.

Les autoritats sanitàries van indicar que estos casos corresponen a contagi amb la variant delta del coronavirus, encara que els investigadors van reconéixer que van poder analitzar a totes les persones que podrien haver-se infectat en el brot.

La CDC van destacar el cas com un exemple de com les escoles han de seguir totes les recomanacions si volen protegir els estudiants i al personal.

 

 

Sabem com protegir els nostres fills a l’escola?

 

“La introducció del virus a l’aula per part d’una mestra que treballava a l’escola, mentre era simptomàtica i no estava vacunada, i que es va llevar la màscara en llegir en veu alta a una classe, va donar lloc a casos dins de l’aula, en tota l’escola i entre les famílies dels estudiants i el personal de la comunitat. Sabem com protegir els nostres fills a l’escola. Tenim les eines”, va assenyalar Walensky.

Va recordar la importància de la vacunació “com la principal estratègia de prevenció de salut pública per a acabar la pandèmia de covid-19. Promoure la vacunació pot ajudar les escoles a reprendre amb seguretat l’aprenentatge en persona, així com les activitats extracurriculars i els esports”.

Va indicar que el brot a l’escola primària va ser un avís per al comtat que la variant delta anava a dificultar la prevenció de nous contagis.

“Alguns dels adults que van formar part del brot, que eren pares de xiquets de l’escola, estaven vacunats. Això va ser un altre indici per a nosaltres que la variant delta era diferent”, va insistir.

La realització de proves a la majoria dels xiquets exposats va ser clau, perquè molts d’ells mai van desenvolupar símptomes.

“L’escola va fer el correcte amb totes les seues estratègies de mitigació. Crec que si no fora la variant delta, no haguérem vist això”, va emfatitzar.

Malgrat eixe cas, la CDC van concloure que les escoles poden obrir amb seguretat per a les classes presencials si van amb compte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.