Pugen els morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana amb 9 noves defuncions

 

La Conselleria ha notificat, des de l’última actualització, 210 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb estos nous casos, la xifra total de positius se situa en 508.737 persones.

Els nous casos per províncies són 35 a Castelló (52.821 en total); 90 a Alacant (186.463 en total) i 85 a València (269.451 en total). Continua havent-hi 2 casos no assignats.

A més, s’han registrat 245 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 509.675 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 53.174 a Castelló, 186.043 a Alacant i 270.401 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 181 persones ingressades, 55 d’elles en l’UCI: 28 a la província de Castelló, 6 en UCI; 73 a la província d’Alacant, 23 d’elles en l’UCI; i 80 a la província de València, 26 d’elles en UCI.

A més, s’han registrat 9 defuncions (huit en l’última setmana i una persona a l’agost), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.776: 843 a la província de Castelló, 2.981 en la d’Alacant i 3.952 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.738 casos actius, la qual cosa suposa un 0,53% del total de positius.

Des de l’última actualització, únicament s’ha registrat un brot amb 10 o més casos associats.

Vacunació

 

Un total de 4.041.750 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 3.925.892 persones.

Per part seua, s’ha administrat un total de 2.899 dosis de reforç a persones amb patologia de risc i persones majors institucionalitzades.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.