Puig es compromet a què esta setmana comence la vacunació en els hospitals valencians

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha informat hui que ja hi ha 135 residències valencianes en les que els ancians i els treballadors han sigut vacunats contra el Covid-19, i s’ha compromés al fet que dimarts que ve «el 100%» de les residències que no tinguen brots actius de coronavirus estiguen immunitzades amb la fórmula de Pfizer, mentres que en la setmana pròxima es començarà a vacunar al personal mèdic d’atenció primària i, amb la vacuna de Moderna, al personal sanitari d’hospitals.

 

Segons ha recordat Puig, la veritat és que la Conselleria de Sanitat ha informat hui que el territori valencià rebrà al llarg de gener i febrer prop de 50.000 dosi de la vacuna de Moderna contra el coronavirus. Esta vacuna es destinarà, almenys inicialment, al personal professional metge d’hospitals, ha dit Puig en una entrevista en Antena 3.

 

El president ha explicat que «cal ser conscients que s’ha de vacunar amb seguretat, eficàcia, i rapidesa. S’està executant un pla de vacunació dirigit per tècnics que saben molt, com han demostrat en la campanya de vacunació de la grip».

 

Sobre la vacuna de Moderna, Ximo Puig ha explicat que «hui vorem què ens trasllada el ministre referent a això, encara no tenim dates ni quantitats concretes, però la nostra intenció és que eixa vacuna es destine en principi a l’àmbit hospitalari. El fonamental és que agafem velocitat de creuer, l’actiu fonamental contra el virus és la vacuna».

Últimes notícies

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.