Puig es compromet a què esta setmana comence la vacunació en els hospitals valencians

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha informat hui que ja hi ha 135 residències valencianes en les que els ancians i els treballadors han sigut vacunats contra el Covid-19, i s’ha compromés al fet que dimarts que ve «el 100%» de les residències que no tinguen brots actius de coronavirus estiguen immunitzades amb la fórmula de Pfizer, mentres que en la setmana pròxima es començarà a vacunar al personal mèdic d’atenció primària i, amb la vacuna de Moderna, al personal sanitari d’hospitals.

 

Segons ha recordat Puig, la veritat és que la Conselleria de Sanitat ha informat hui que el territori valencià rebrà al llarg de gener i febrer prop de 50.000 dosi de la vacuna de Moderna contra el coronavirus. Esta vacuna es destinarà, almenys inicialment, al personal professional metge d’hospitals, ha dit Puig en una entrevista en Antena 3.

 

El president ha explicat que «cal ser conscients que s’ha de vacunar amb seguretat, eficàcia, i rapidesa. S’està executant un pla de vacunació dirigit per tècnics que saben molt, com han demostrat en la campanya de vacunació de la grip».

 

Sobre la vacuna de Moderna, Ximo Puig ha explicat que «hui vorem què ens trasllada el ministre referent a això, encara no tenim dates ni quantitats concretes, però la nostra intenció és que eixa vacuna es destine en principi a l’àmbit hospitalari. El fonamental és que agafem velocitat de creuer, l’actiu fonamental contra el virus és la vacuna».

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.