Puig creu que les restriccions nocturnes són «suficients» però «preocupació» per les quedades de vesprada

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que les restriccions nocturnes que regixen actualment en el territori valencià són «suficients» si la resta del dia «s’actua amb responsabilitat», però s’ha mostrat «preocupat» per les quedades de la vesprada.

 

S’ha expressat Puig este dilluns preguntat sobre si existix la possibilitat d’ampliar el toc de queda de cara a Nit de cap d’any davant de l’augment dels contagis. En este sentit, ha defensat que la Generalitat no ha «pres mesures de manera compulsiva i ha analitzat quina era la situació per a intentar donar una resposta serena i equilibrada».

 

«Si hi ha circumstàncies canviants cal actuar», ha afirmat, però ha apuntat que ara mateix, les mesures valencianes són «de les més restrictives d’Espanya en el cas dels horaris», i ha recordat que estan establides en les 23.00 hores i en les 00.00 el dia de Nit de cap d’any.

 

No obstant això, ha afirmat que amb la pandèmia «no hi ha receptes ni un receptari per a buscar solucions immediates», i ha advertit que «qualsevol irresponsabilitat pot acabar afectant molta gent». Respecte al sistema sanitari, ha afirmat que està en una «posició de fortalesa», encara que la situació és «molt preocupant».

Últimes notícies

Gayà reclama més ambició en l’últim any de Mestalla

José Luis Gayà considera especial l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027 i insta l’equip a ser més ambiciós des de l’inici de LaLiga.

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.