22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Puig no contempla reinstaurar l’obligació de portar màscara en espais públics però recomana utilitzar-la

El president de la Generalitat, Ximo Puig, no contempla reinstaurar l’obligació de portar la màscara en llocs públics, però sí ha recomanat utilitzar-la “sense cap dubte” on puga hi haure una aglomeració

Així s’ha pronunciat Puig este dilluns en declaracions als mitjans abans d’assistir a un esmorzar de treball de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), on ha demanat aplicar “sempre el sentit comú” i ha considerat que “no és necessari fer permanentment accions de caràcter normatiu”, sinó “aplicar la corresponsabilitat”.

Per això, ha indicat que des de la Generalitat no veuen necessari utilitzar-la en espais naturals o platges però “sí en tota la resta d’espais”. A més, ha insistit que cal “tenir en compte que si no es donen les condicions de distància, és fonamental portar la màscara“.

La pandèmia està molt entre nosaltres, no pot haver-hi cap mena de relaxació més enllà d’allò que siga raonable“, ha manifestat.

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.