Puig avança una nova etapa d’obertura progressiva ‘a partir de dilluns

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat l’obertura d’una “nova etapa d’obertura progressiva” a partir de dilluns, ja que en els pròxims dies s’haurà aconseguit la vacunació del 90% de la població amb pauta completa.

Així ho ha manifestat durant la clausura de la reunió conjunta del Comité Executiu i la Junta Directiva de la Confederació Empresarial Valenciana en què ha participat al costat del president de CEV, Salvador Navarro.

El president ha valorat la cohesió de la societat valenciana i la corresponsabilitat dels ciutadans que ha contribuït al fet que la Comunitat Valenciana se situe com una de les regions amb major índex de vacunació del món.

A més, ha assenyalat que actualment la incidència acumulada se situa al voltant de 50 contagis per cada 100.000 habitants, i que la xifra de persones hospitalitzades se situa per sota de 200. Amb estes dades, el president ha mostrat la seua esperança d’arribar al 9 d’octubre amb la “màxima normalitat possible”.

Sobre la flexibilització de les mesures per frenar la pandèmia a partir de la pròxima setmana, el president ha indicat que es modificaran horaris d’obertura, aforaments, i s’obrirà un diàleg amb els sectors afectats per intentar que “la normalització siga la més efectiva “.

Així mateix, s’ha referit a l’ús del certificat de vacunació per accedir a determinats espais, sobre el qual ha dit “donarà seguretat als ciutadans” i “garantirà drets”.

 

Diàleg social

 

Durant la seua intervenció, el president ha destacat la pandèmia, ha permés testar el valor del diàleg social a la Comunitat Valenciana i el suport dels empresaris valencians, i per això ha agraït la interlocució de CEV.

Així mateix ha advocat per mantenir aliances polítiques i empresarials, posant com a exemple les negociacions sobre el nou model de finançament que ha mantingut esta mateixa setmana amb Andalusia, o la reunió entre patronals de la Comunitat Valenciana, Aragó, Catalunya i Balears que se celebrarà el pròxim mes d’octubre.

Referent a això Puig ha explicat que la voluntat no és fer “frontisme” entre territoris sinó defensar l’interés general dels valencians i dels andalusos, i acabar amb l’statu quo per articular “una altra manera de veure Espanya” i evitar situacions de privilegi.

 

Recuperació econòmica

 

Per al cap del Consell la col·laboració social i empresarial ha possibilitat generar l’estabilitat que permet establir les bases de la recuperació, i com a mostra d’això s’ha referit a les previsions econòmiques que preveuen un creixement de l’economia valenciana del 6,7% el 2021 i de més d’un 7% el 2022.

En este sentit ha assegurat que l’activitat econòmica “s’ha despertat” i s’està adaptant al nou escenari, en què ha destacat les exportacions i el turisme com “dos sectors fonamentals per a la recuperació”.

 

Fons europeus i ajust del mercat laboral

 

Durant la seua intervenció, el president s’ha referit a la necessitat d’ajustar el mercat laboral i apostar per la Formació Professional dual vinculada a l’empresa per poder trencar les actuals bretxes existents entre oferta i demanda de treball.

En concret, ha destacat que actualment hi ha 400.000 persones que no tenen ocupació a la Comunitat Valenciana, però també hi ha “grans bosses d’ocupació que no es cobreixen” en sectors com el turisme o la indústria. Per això, s’ha mostrat partidari de “buscar una fórmula que permeta solucionar el desajust”.

Finalment, ha incidit en l’oportunitat que suposaran els fons europeus per a “sortir de la situació conjuntural” i accelerar la digitalització i la transició energètica”, i ha animat a l’empresariat a aprofitar l’impuls que suposaran estos recursos.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.