Puig avança una nova etapa d’obertura progressiva ‘a partir de dilluns

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat l’obertura d’una «nova etapa d’obertura progressiva» a partir de dilluns, ja que en els pròxims dies s’haurà aconseguit la vacunació del 90% de la població amb pauta completa.

Així ho ha manifestat durant la clausura de la reunió conjunta del Comité Executiu i la Junta Directiva de la Confederació Empresarial Valenciana en què ha participat al costat del president de CEV, Salvador Navarro.

El president ha valorat la cohesió de la societat valenciana i la corresponsabilitat dels ciutadans que ha contribuït al fet que la Comunitat Valenciana se situe com una de les regions amb major índex de vacunació del món.

A més, ha assenyalat que actualment la incidència acumulada se situa al voltant de 50 contagis per cada 100.000 habitants, i que la xifra de persones hospitalitzades se situa per sota de 200. Amb estes dades, el president ha mostrat la seua esperança d’arribar al 9 d’octubre amb la «màxima normalitat possible».

Sobre la flexibilització de les mesures per frenar la pandèmia a partir de la pròxima setmana, el president ha indicat que es modificaran horaris d’obertura, aforaments, i s’obrirà un diàleg amb els sectors afectats per intentar que «la normalització siga la més efectiva «.

Així mateix, s’ha referit a l’ús del certificat de vacunació per accedir a determinats espais, sobre el qual ha dit «donarà seguretat als ciutadans» i «garantirà drets».

 

Diàleg social

 

Durant la seua intervenció, el president ha destacat la pandèmia, ha permés testar el valor del diàleg social a la Comunitat Valenciana i el suport dels empresaris valencians, i per això ha agraït la interlocució de CEV.

Així mateix ha advocat per mantenir aliances polítiques i empresarials, posant com a exemple les negociacions sobre el nou model de finançament que ha mantingut esta mateixa setmana amb Andalusia, o la reunió entre patronals de la Comunitat Valenciana, Aragó, Catalunya i Balears que se celebrarà el pròxim mes d’octubre.

Referent a això Puig ha explicat que la voluntat no és fer «frontisme» entre territoris sinó defensar l’interés general dels valencians i dels andalusos, i acabar amb l’statu quo per articular «una altra manera de veure Espanya» i evitar situacions de privilegi.

 

Recuperació econòmica

 

Per al cap del Consell la col·laboració social i empresarial ha possibilitat generar l’estabilitat que permet establir les bases de la recuperació, i com a mostra d’això s’ha referit a les previsions econòmiques que preveuen un creixement de l’economia valenciana del 6,7% el 2021 i de més d’un 7% el 2022.

En este sentit ha assegurat que l’activitat econòmica «s’ha despertat» i s’està adaptant al nou escenari, en què ha destacat les exportacions i el turisme com «dos sectors fonamentals per a la recuperació».

 

Fons europeus i ajust del mercat laboral

 

Durant la seua intervenció, el president s’ha referit a la necessitat d’ajustar el mercat laboral i apostar per la Formació Professional dual vinculada a l’empresa per poder trencar les actuals bretxes existents entre oferta i demanda de treball.

En concret, ha destacat que actualment hi ha 400.000 persones que no tenen ocupació a la Comunitat Valenciana, però també hi ha «grans bosses d’ocupació que no es cobreixen» en sectors com el turisme o la indústria. Per això, s’ha mostrat partidari de «buscar una fórmula que permeta solucionar el desajust».

Finalment, ha incidit en l’oportunitat que suposaran els fons europeus per a «sortir de la situació conjuntural» i accelerar la digitalització i la transició energètica», i ha animat a l’empresariat a aprofitar l’impuls que suposaran estos recursos.

 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA rebutja obtindre els missatges de Bernabé i sí que demanarà els de Polo

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha negat recaptar les comunicacions de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i en canvi ha autoritzat sol·licitar de forma voluntària el registre de trucades i missatges del president de la CHJ, Miguel Polo.

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.

Més de 300 professionals treballen en el primer rodatge de Good Films a la Ciutat de la Llum

El primer rodatge de Good Films Studios Spain a la Ciutat de la Llum d’Alacant compta amb més de 300 professionals, el 60 % dels quals són de la Comunitat Valenciana, i preveu un fort impacte econòmic i laboral.

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.