10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Puig avança una nova etapa d’obertura progressiva ‘a partir de dilluns

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat l’obertura d’una “nova etapa d’obertura progressiva” a partir de dilluns, ja que en els pròxims dies s’haurà aconseguit la vacunació del 90% de la població amb pauta completa.

Així ho ha manifestat durant la clausura de la reunió conjunta del Comité Executiu i la Junta Directiva de la Confederació Empresarial Valenciana en què ha participat al costat del president de CEV, Salvador Navarro.

El president ha valorat la cohesió de la societat valenciana i la corresponsabilitat dels ciutadans que ha contribuït al fet que la Comunitat Valenciana se situe com una de les regions amb major índex de vacunació del món.

A més, ha assenyalat que actualment la incidència acumulada se situa al voltant de 50 contagis per cada 100.000 habitants, i que la xifra de persones hospitalitzades se situa per sota de 200. Amb estes dades, el president ha mostrat la seua esperança d’arribar al 9 d’octubre amb la “màxima normalitat possible”.

Sobre la flexibilització de les mesures per frenar la pandèmia a partir de la pròxima setmana, el president ha indicat que es modificaran horaris d’obertura, aforaments, i s’obrirà un diàleg amb els sectors afectats per intentar que “la normalització siga la més efectiva “.

Així mateix, s’ha referit a l’ús del certificat de vacunació per accedir a determinats espais, sobre el qual ha dit “donarà seguretat als ciutadans” i “garantirà drets”.

 

Diàleg social

 

Durant la seua intervenció, el president ha destacat la pandèmia, ha permés testar el valor del diàleg social a la Comunitat Valenciana i el suport dels empresaris valencians, i per això ha agraït la interlocució de CEV.

Així mateix ha advocat per mantenir aliances polítiques i empresarials, posant com a exemple les negociacions sobre el nou model de finançament que ha mantingut esta mateixa setmana amb Andalusia, o la reunió entre patronals de la Comunitat Valenciana, Aragó, Catalunya i Balears que se celebrarà el pròxim mes d’octubre.

Referent a això Puig ha explicat que la voluntat no és fer “frontisme” entre territoris sinó defensar l’interés general dels valencians i dels andalusos, i acabar amb l’statu quo per articular “una altra manera de veure Espanya” i evitar situacions de privilegi.

 

Recuperació econòmica

 

Per al cap del Consell la col·laboració social i empresarial ha possibilitat generar l’estabilitat que permet establir les bases de la recuperació, i com a mostra d’això s’ha referit a les previsions econòmiques que preveuen un creixement de l’economia valenciana del 6,7% el 2021 i de més d’un 7% el 2022.

En este sentit ha assegurat que l’activitat econòmica “s’ha despertat” i s’està adaptant al nou escenari, en què ha destacat les exportacions i el turisme com “dos sectors fonamentals per a la recuperació”.

 

Fons europeus i ajust del mercat laboral

 

Durant la seua intervenció, el president s’ha referit a la necessitat d’ajustar el mercat laboral i apostar per la Formació Professional dual vinculada a l’empresa per poder trencar les actuals bretxes existents entre oferta i demanda de treball.

En concret, ha destacat que actualment hi ha 400.000 persones que no tenen ocupació a la Comunitat Valenciana, però també hi ha “grans bosses d’ocupació que no es cobreixen” en sectors com el turisme o la indústria. Per això, s’ha mostrat partidari de “buscar una fórmula que permeta solucionar el desajust”.

Finalment, ha incidit en l’oportunitat que suposaran els fons europeus per a “sortir de la situació conjuntural” i accelerar la digitalització i la transició energètica”, i ha animat a l’empresariat a aprofitar l’impuls que suposaran estos recursos.

 

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.