10.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Puig avança una nova etapa d’obertura progressiva ‘a partir de dilluns

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat l’obertura d’una “nova etapa d’obertura progressiva” a partir de dilluns, ja que en els pròxims dies s’haurà aconseguit la vacunació del 90% de la població amb pauta completa.

Així ho ha manifestat durant la clausura de la reunió conjunta del Comité Executiu i la Junta Directiva de la Confederació Empresarial Valenciana en què ha participat al costat del president de CEV, Salvador Navarro.

El president ha valorat la cohesió de la societat valenciana i la corresponsabilitat dels ciutadans que ha contribuït al fet que la Comunitat Valenciana se situe com una de les regions amb major índex de vacunació del món.

A més, ha assenyalat que actualment la incidència acumulada se situa al voltant de 50 contagis per cada 100.000 habitants, i que la xifra de persones hospitalitzades se situa per sota de 200. Amb estes dades, el president ha mostrat la seua esperança d’arribar al 9 d’octubre amb la “màxima normalitat possible”.

Sobre la flexibilització de les mesures per frenar la pandèmia a partir de la pròxima setmana, el president ha indicat que es modificaran horaris d’obertura, aforaments, i s’obrirà un diàleg amb els sectors afectats per intentar que “la normalització siga la més efectiva “.

Així mateix, s’ha referit a l’ús del certificat de vacunació per accedir a determinats espais, sobre el qual ha dit “donarà seguretat als ciutadans” i “garantirà drets”.

 

Diàleg social

 

Durant la seua intervenció, el president ha destacat la pandèmia, ha permés testar el valor del diàleg social a la Comunitat Valenciana i el suport dels empresaris valencians, i per això ha agraït la interlocució de CEV.

Així mateix ha advocat per mantenir aliances polítiques i empresarials, posant com a exemple les negociacions sobre el nou model de finançament que ha mantingut esta mateixa setmana amb Andalusia, o la reunió entre patronals de la Comunitat Valenciana, Aragó, Catalunya i Balears que se celebrarà el pròxim mes d’octubre.

Referent a això Puig ha explicat que la voluntat no és fer “frontisme” entre territoris sinó defensar l’interés general dels valencians i dels andalusos, i acabar amb l’statu quo per articular “una altra manera de veure Espanya” i evitar situacions de privilegi.

 

Recuperació econòmica

 

Per al cap del Consell la col·laboració social i empresarial ha possibilitat generar l’estabilitat que permet establir les bases de la recuperació, i com a mostra d’això s’ha referit a les previsions econòmiques que preveuen un creixement de l’economia valenciana del 6,7% el 2021 i de més d’un 7% el 2022.

En este sentit ha assegurat que l’activitat econòmica “s’ha despertat” i s’està adaptant al nou escenari, en què ha destacat les exportacions i el turisme com “dos sectors fonamentals per a la recuperació”.

 

Fons europeus i ajust del mercat laboral

 

Durant la seua intervenció, el president s’ha referit a la necessitat d’ajustar el mercat laboral i apostar per la Formació Professional dual vinculada a l’empresa per poder trencar les actuals bretxes existents entre oferta i demanda de treball.

En concret, ha destacat que actualment hi ha 400.000 persones que no tenen ocupació a la Comunitat Valenciana, però també hi ha “grans bosses d’ocupació que no es cobreixen” en sectors com el turisme o la indústria. Per això, s’ha mostrat partidari de “buscar una fórmula que permeta solucionar el desajust”.

Finalment, ha incidit en l’oportunitat que suposaran els fons europeus per a “sortir de la situació conjuntural” i accelerar la digitalització i la transició energètica”, i ha animat a l’empresariat a aprofitar l’impuls que suposaran estos recursos.

 

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida ha deixat bitllets pel camí i la Policia ha recuperat més de 5.800.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada d'una bossa amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava prop de 6.000 euros. Durant la fugida va anar perdent bitllets fins a ser arrestat.

Detingut per robar una bossa amb 6.000 euros a Alacant i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada en el centre de la ciutat. La Policia va recuperar més de 5.800 euros en seguir el rastre de bitllets.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la persecució va anar perdent bitllets fins a la seua captura.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

La Policia ha detingut a un home que va arrabassar la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar perdent bitllets fins a ser interceptat.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.