Puig proposa declarar el toc de queda de 00.00 a 06.00 hores fins al 9 de desembre

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha traslladat als agents socials la proposta que plantejarà el govern autonòmic en el Consell Interterritorial d’este dijous, per a declarar el toc de queda durant la matinada —de 00.00 a 06.00 hores-– fins al 9 de desembre, una situació que no afectarà els treballadors del torn de nit.

 

D’eixa manera ho han indicat els representants d’UGT, CCOO i CEV en roda de premsa després de mantindre una reunió amb Puig, a on els ha traslladat que portarà la petició al Consell Interterritorial per a declarar este toc de queda de 00.00 a 06.00 hores en tota Espanya però, en cas que la resta d’autonomies no l’accepten, buscarà la fórmula per a declarar-lo en el territori valencià.

 

La idea és que el toc de queda dure fins al 9 de desembre per a arribar a Nadal amb unes xifres de contagis per coronavirus baixes que permeten compatibilitzar una major mobilitat dels ciutadans per a les festes.

 

«La continuïtat dependria dels resultats»

Segons ha indicat el president de la patronal, Salvador Navarro, esta és la idea que els ha avançat Puig encara que, en tot cas, la seua continuïtat o no «dependrà dels resultats». En el supòsit contrari, estan oberts a plantejar-se «una altra classe de solució».

 

El líder d’UGT PV, Ismael Sáez, ha apuntat que els agents socials ha assegurat que tenen coincidència «plena» amb la mesura, amb la que estan d’acord i que els agradaria que fora de caràcter estatal, mentres que, per part de CCOO, el seu secretari general, Arturo León, ha dit que encara que el territori valencià és una de les autonomies que presenta millor situació epidemiològica «no convé esperar a tindre unes dades dolentes que obliguen a adoptar unes decisions més dràstiques».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.