Puig: ‘La resposta als primers moments de la COVID va ser ràpida però insuficient’

El president Ximo Puig sosté no estar d’acord amb la sentència del tribunal alacantí que condemna el Consell Valencià a indemnitzar els metges, que en els primers moments de pandèmia no van comptar amb les proteccions adequades. Ha informat que recorreran la sentència interposada pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana recordant que la Generalitat va ser de les més ràpides del país, “la primera que va aconseguir subministraments suficients, els primers avions, quan era molt difícil. Era una situació singular sobrevinguda”.

En les primeres paraules en un acte informatiu amb la premsa, el president ha sol·licitat de nou perdó a la població valenciana per la falta d’elements de protecció i subministraments a l’esclat de la COVID-19. Assenyala que amb el recurs a la decisió judicial pretén defensar l’interés general dels valencians i es reafirma a qualificar la resposta del Govern Valencià en els primers moments com a ràpida però insuficient. Destaca, a més, que la regió ha estat capaç de generar producció pròpia per a la dotació de recursos davant del coronavirus.

Preguntat per la sisena onada que ens fueteja ha apuntat que estan “intentant accelerar les contractacions” per descongestionar la sanitat valenciana. També ha insistit que la línia d’actuació del Govern Valencià és agilitzar les terceres dosis de vacunes i les primeres als menors de 5 a 8 anys i per altra banda seguir amb l’estratègia de la prevenció.

Davant el debat de la gripalització de la pandèmia, Puig demana prudència. “Estem al centre de la sisena onada, hui hi ha 16.000 casos. No som a la eixida”. A parer seu ara no procedeix aquesta conversa, només continuar amb les mesures de prevenció conegudes: mascareta, ventilació i distància social.

Últimes notícies

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.