10.4 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Puig: ‘La resposta als primers moments de la COVID va ser ràpida però insuficient’

El president Ximo Puig sosté no estar d’acord amb la sentència del tribunal alacantí que condemna el Consell Valencià a indemnitzar els metges, que en els primers moments de pandèmia no van comptar amb les proteccions adequades. Ha informat que recorreran la sentència interposada pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana recordant que la Generalitat va ser de les més ràpides del país, “la primera que va aconseguir subministraments suficients, els primers avions, quan era molt difícil. Era una situació singular sobrevinguda”.

En les primeres paraules en un acte informatiu amb la premsa, el president ha sol·licitat de nou perdó a la població valenciana per la falta d’elements de protecció i subministraments a l’esclat de la COVID-19. Assenyala que amb el recurs a la decisió judicial pretén defensar l’interés general dels valencians i es reafirma a qualificar la resposta del Govern Valencià en els primers moments com a ràpida però insuficient. Destaca, a més, que la regió ha estat capaç de generar producció pròpia per a la dotació de recursos davant del coronavirus.

Preguntat per la sisena onada que ens fueteja ha apuntat que estan “intentant accelerar les contractacions” per descongestionar la sanitat valenciana. També ha insistit que la línia d’actuació del Govern Valencià és agilitzar les terceres dosis de vacunes i les primeres als menors de 5 a 8 anys i per altra banda seguir amb l’estratègia de la prevenció.

Davant el debat de la gripalització de la pandèmia, Puig demana prudència. “Estem al centre de la sisena onada, hui hi ha 16.000 casos. No som a la eixida”. A parer seu ara no procedeix aquesta conversa, només continuar amb les mesures de prevenció conegudes: mascareta, ventilació i distància social.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.