Puig: ‘La resposta als primers moments de la COVID va ser ràpida però insuficient’

El president Ximo Puig sosté no estar d’acord amb la sentència del tribunal alacantí que condemna el Consell Valencià a indemnitzar els metges, que en els primers moments de pandèmia no van comptar amb les proteccions adequades. Ha informat que recorreran la sentència interposada pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana recordant que la Generalitat va ser de les més ràpides del país, “la primera que va aconseguir subministraments suficients, els primers avions, quan era molt difícil. Era una situació singular sobrevinguda”.

En les primeres paraules en un acte informatiu amb la premsa, el president ha sol·licitat de nou perdó a la població valenciana per la falta d’elements de protecció i subministraments a l’esclat de la COVID-19. Assenyala que amb el recurs a la decisió judicial pretén defensar l’interés general dels valencians i es reafirma a qualificar la resposta del Govern Valencià en els primers moments com a ràpida però insuficient. Destaca, a més, que la regió ha estat capaç de generar producció pròpia per a la dotació de recursos davant del coronavirus.

Preguntat per la sisena onada que ens fueteja ha apuntat que estan “intentant accelerar les contractacions” per descongestionar la sanitat valenciana. També ha insistit que la línia d’actuació del Govern Valencià és agilitzar les terceres dosis de vacunes i les primeres als menors de 5 a 8 anys i per altra banda seguir amb l’estratègia de la prevenció.

Davant el debat de la gripalització de la pandèmia, Puig demana prudència. “Estem al centre de la sisena onada, hui hi ha 16.000 casos. No som a la eixida”. A parer seu ara no procedeix aquesta conversa, només continuar amb les mesures de prevenció conegudes: mascareta, ventilació i distància social.

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.