Puig: ‘La resposta als primers moments de la COVID va ser ràpida però insuficient’

El president Ximo Puig sosté no estar d’acord amb la sentència del tribunal alacantí que condemna el Consell Valencià a indemnitzar els metges, que en els primers moments de pandèmia no van comptar amb les proteccions adequades. Ha informat que recorreran la sentència interposada pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana recordant que la Generalitat va ser de les més ràpides del país, “la primera que va aconseguir subministraments suficients, els primers avions, quan era molt difícil. Era una situació singular sobrevinguda”.

En les primeres paraules en un acte informatiu amb la premsa, el president ha sol·licitat de nou perdó a la població valenciana per la falta d’elements de protecció i subministraments a l’esclat de la COVID-19. Assenyala que amb el recurs a la decisió judicial pretén defensar l’interés general dels valencians i es reafirma a qualificar la resposta del Govern Valencià en els primers moments com a ràpida però insuficient. Destaca, a més, que la regió ha estat capaç de generar producció pròpia per a la dotació de recursos davant del coronavirus.

Preguntat per la sisena onada que ens fueteja ha apuntat que estan “intentant accelerar les contractacions” per descongestionar la sanitat valenciana. També ha insistit que la línia d’actuació del Govern Valencià és agilitzar les terceres dosis de vacunes i les primeres als menors de 5 a 8 anys i per altra banda seguir amb l’estratègia de la prevenció.

Davant el debat de la gripalització de la pandèmia, Puig demana prudència. “Estem al centre de la sisena onada, hui hi ha 16.000 casos. No som a la eixida”. A parer seu ara no procedeix aquesta conversa, només continuar amb les mesures de prevenció conegudes: mascareta, ventilació i distància social.

Últimes notícies

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.