13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Tornen a pujar els nous positius per coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 127 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 390.951 persones. Per províncies, 30 a Castelló (40.363 en total); 39 a Alacant (146.523 en total); i 58 a València, (204.064 en total). El total de casos no assignats es manté en 1. En els 127 casos notificats hui estan inclosos els 20 nous casos detectats en un col·legi major de València dels quals s’ha informat en una altra nota.

Des de l’última actualització s’han registrat 349 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 391.655 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.521 a Castelló, 146.449 a Alacant i 204.630 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 233 persones ingressades: 53 a la província de Castelló, amb 14 pacients en UCI; 59 a la província d’Alacant, 13 d’ells en l’UCI; i 121 a la província de València, 30 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 9 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.346: 797 a la província de Castelló, 2.795 en la d’Alacant i 3.754 en la de València.

Últims 7 dies: 2
Abril 2021: 1
Febrer 2021: 2
Gener 2021: 2
Desembre 2020: 2

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.419 casos actius, la qual cosa suposa un 0,85% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

En estos moments hi ha casos positius en 5 residències de majors (1 a la província de Castelló, 2 a la província d’Alacant i 2 a la província de València) i 1 centre de menors de la província de València.

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 0
Residents que han mort: 0

Actualització brots de coronavirus

 

S’han notificat 8 brots des de l’última actualització:

Elx: 5 casos. Àmbit educatiu
Aldaia: 5 casos. Origen social
Vila-real: 8 casos. Origen laboral
Aldaia: 5 casos. Origen social
València: 4 casos. Origen social
Vila-real: 6 casos. Origen social
Cullera: 6 casos. Origen social
Alzira: 8 casos. Origen social

Vacunació

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.747.505 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 205.308 a Castelló, 641.479 a Alacant i 900.718 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 523.323 persones.

Últimes notícies

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.