16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Quasi 705.000 persones han rebut la dosi addicional de covid-19

Un total de 704.701 persones han rebut ja la dosi de reforç o record contra la Covid-19 en la Comunitat Valenciana. Per províncies, són 255.608 persones a Alacant, 100.318 a Castelló i 348.775 a València. A més, des que es van instal·lar punts de vacunació sense cita, 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus en estos dispositius mòbils: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. D’ells, més de la meitat (5.441 persones) s’han immunitzat sense cita este divendres i dissabte.

Fins a hui, la Comissió de Salut Pública ha acordat incorporar una dosi extra amb les vacunes de Pfizer o Moderna a residents en centres de majors o sociosanitaris, a persones en condicions de risc, a persones de 70 o més anys, als qui van ser vacunats amb Janssen, a les persones de 69-60 anys i a personal sanitari i sociosanitari.

En la Comunitat Valenciana ja s’han administrat dosis addicionals a 20.877 residents; 38.938 persones amb patologies de risc; 527.078 majors de 70 anys; 89.127 persones que en el seu moment van ser immunitzades amb Janssen i 28.681 a persones d’entre 60 i 69 anys.

La inoculació d’esta dosi extra contra el coronavirus s’està fent en els mateixos centres residencials per a les persones que viuen en ells; als hospitals, per al personal sanitari, i en Atenció Primària per a la resta.

Es pot sol·licitar cita per a immunitzar-se cridant o acudint al centre de salut, i a través de l’APP GVA+Salut i de la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html). D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot respectar un ordre de vacunació.

Els qui encara no s’han immunitzat contra la Covid-19 o tenen pendent alguna dosi també poden contactar amb el seu centre d’Atenció Primària per a programar el dia i hora en què rebran la vacuna o acudir, sense cita prèvia, a qualsevol dels punts mòbils de vacunació que Sanitat instal·la de manera temporal en espais de gran afluència de públic amb la finalitat d’acostar la vacuna contra el coronavirus a la ciutadania.

Vacunació sense cita

En estos punts mòbils, des que esta iniciativa es va posar en marxa, un total de 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. Despunta per número de dosis administrades la unitat mòbil que s’instal·la cada divendres en el Centre Comercial La Salera de Castelló de la Plana, on ja s’han administrat 2.530 dosis, així com el punt en la fira del corredor Expo Esport, obert en la Ciutat de les Arts i les Ciències amb motiu de la Marató València, que va administrar 1.621 dosi en dos dies.

Este divendres, 3 de desembre, es van administrar un total de 2.908 dosis: 1.056 en Expo Esport (València); 297 en el centre comercial Plaza Mar 2 d’Alacant; 695 en el centre comercial L’Aljub d’Elx, i 860 en La Salera de Castelló de la Plana. El dissabte es van sumar 2.533 dosis més: 565 en Expo Esport; 882 en el punt habilitat en la plaça Manises de València; 966 a l’Hospital de Dénia, i 120 en el centre comercial de Benidorm-Finestrat. Entre divendres i dissabte sumen 5.441 dosis.

Aquest diumenge es manté actiu el punt per a vacunar sense cita obert ahir dissabte en la plaça de Manises de València. L’operatiu es mantindrà fins al dimecres 8 de desembre, cada dia en horari de 10 hores a 20 hores.

També hi haurà un punt de vacunació sense cita en el centre comercial Zenia Boulevard, en Orihuela Costa, el dimarts 7 de 10 hores a 20 hores.

A Alacant, en el Centre Comercial Plaza Mar 2, es tornarà a vacunar el divendres 10 de desembre, de 15 hores a 20 hores. Igualment, a Castelló de la Plana, on es vacunarà sense cita el divendres de 16 hores a 21 hores en el centre comercial La Salera.

El dissabte 11 de desembre, a més, obrirà de nou el punt de vacunació en el Centre Comercial Benidorm Finestrat de 16 a 20.30 hores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.