Quasi 705.000 persones han rebut la dosi addicional de covid-19

Un total de 704.701 persones han rebut ja la dosi de reforç o record contra la Covid-19 en la Comunitat Valenciana. Per províncies, són 255.608 persones a Alacant, 100.318 a Castelló i 348.775 a València. A més, des que es van instal·lar punts de vacunació sense cita, 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus en estos dispositius mòbils: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. D’ells, més de la meitat (5.441 persones) s’han immunitzat sense cita este divendres i dissabte.

Fins a hui, la Comissió de Salut Pública ha acordat incorporar una dosi extra amb les vacunes de Pfizer o Moderna a residents en centres de majors o sociosanitaris, a persones en condicions de risc, a persones de 70 o més anys, als qui van ser vacunats amb Janssen, a les persones de 69-60 anys i a personal sanitari i sociosanitari.

En la Comunitat Valenciana ja s’han administrat dosis addicionals a 20.877 residents; 38.938 persones amb patologies de risc; 527.078 majors de 70 anys; 89.127 persones que en el seu moment van ser immunitzades amb Janssen i 28.681 a persones d’entre 60 i 69 anys.

La inoculació d’esta dosi extra contra el coronavirus s’està fent en els mateixos centres residencials per a les persones que viuen en ells; als hospitals, per al personal sanitari, i en Atenció Primària per a la resta.

Es pot sol·licitar cita per a immunitzar-se cridant o acudint al centre de salut, i a través de l’APP GVA+Salut i de la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html). D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot respectar un ordre de vacunació.

Els qui encara no s’han immunitzat contra la Covid-19 o tenen pendent alguna dosi també poden contactar amb el seu centre d’Atenció Primària per a programar el dia i hora en què rebran la vacuna o acudir, sense cita prèvia, a qualsevol dels punts mòbils de vacunació que Sanitat instal·la de manera temporal en espais de gran afluència de públic amb la finalitat d’acostar la vacuna contra el coronavirus a la ciutadania.

Vacunació sense cita

En estos punts mòbils, des que esta iniciativa es va posar en marxa, un total de 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. Despunta per número de dosis administrades la unitat mòbil que s’instal·la cada divendres en el Centre Comercial La Salera de Castelló de la Plana, on ja s’han administrat 2.530 dosis, així com el punt en la fira del corredor Expo Esport, obert en la Ciutat de les Arts i les Ciències amb motiu de la Marató València, que va administrar 1.621 dosi en dos dies.

Este divendres, 3 de desembre, es van administrar un total de 2.908 dosis: 1.056 en Expo Esport (València); 297 en el centre comercial Plaza Mar 2 d’Alacant; 695 en el centre comercial L’Aljub d’Elx, i 860 en La Salera de Castelló de la Plana. El dissabte es van sumar 2.533 dosis més: 565 en Expo Esport; 882 en el punt habilitat en la plaça Manises de València; 966 a l’Hospital de Dénia, i 120 en el centre comercial de Benidorm-Finestrat. Entre divendres i dissabte sumen 5.441 dosis.

Aquest diumenge es manté actiu el punt per a vacunar sense cita obert ahir dissabte en la plaça de Manises de València. L’operatiu es mantindrà fins al dimecres 8 de desembre, cada dia en horari de 10 hores a 20 hores.

També hi haurà un punt de vacunació sense cita en el centre comercial Zenia Boulevard, en Orihuela Costa, el dimarts 7 de 10 hores a 20 hores.

A Alacant, en el Centre Comercial Plaza Mar 2, es tornarà a vacunar el divendres 10 de desembre, de 15 hores a 20 hores. Igualment, a Castelló de la Plana, on es vacunarà sense cita el divendres de 16 hores a 21 hores en el centre comercial La Salera.

El dissabte 11 de desembre, a més, obrirà de nou el punt de vacunació en el Centre Comercial Benidorm Finestrat de 16 a 20.30 hores.

Últimes notícies

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.