Quasi 705.000 persones han rebut la dosi addicional de covid-19

Un total de 704.701 persones han rebut ja la dosi de reforç o record contra la Covid-19 en la Comunitat Valenciana. Per províncies, són 255.608 persones a Alacant, 100.318 a Castelló i 348.775 a València. A més, des que es van instal·lar punts de vacunació sense cita, 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus en estos dispositius mòbils: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. D’ells, més de la meitat (5.441 persones) s’han immunitzat sense cita este divendres i dissabte.

Fins a hui, la Comissió de Salut Pública ha acordat incorporar una dosi extra amb les vacunes de Pfizer o Moderna a residents en centres de majors o sociosanitaris, a persones en condicions de risc, a persones de 70 o més anys, als qui van ser vacunats amb Janssen, a les persones de 69-60 anys i a personal sanitari i sociosanitari.

En la Comunitat Valenciana ja s’han administrat dosis addicionals a 20.877 residents; 38.938 persones amb patologies de risc; 527.078 majors de 70 anys; 89.127 persones que en el seu moment van ser immunitzades amb Janssen i 28.681 a persones d’entre 60 i 69 anys.

La inoculació d’esta dosi extra contra el coronavirus s’està fent en els mateixos centres residencials per a les persones que viuen en ells; als hospitals, per al personal sanitari, i en Atenció Primària per a la resta.

Es pot sol·licitar cita per a immunitzar-se cridant o acudint al centre de salut, i a través de l’APP GVA+Salut i de la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html). D’esta manera, s’eviten aglomeracions i es pot respectar un ordre de vacunació.

Els qui encara no s’han immunitzat contra la Covid-19 o tenen pendent alguna dosi també poden contactar amb el seu centre d’Atenció Primària per a programar el dia i hora en què rebran la vacuna o acudir, sense cita prèvia, a qualsevol dels punts mòbils de vacunació que Sanitat instal·la de manera temporal en espais de gran afluència de públic amb la finalitat d’acostar la vacuna contra el coronavirus a la ciutadania.

Vacunació sense cita

En estos punts mòbils, des que esta iniciativa es va posar en marxa, un total de 9.709 persones s’han immunitzat contra el coronavirus: 3.534 a la província d’Alacant, 2.558 a Castelló i 3.617 a València. Despunta per número de dosis administrades la unitat mòbil que s’instal·la cada divendres en el Centre Comercial La Salera de Castelló de la Plana, on ja s’han administrat 2.530 dosis, així com el punt en la fira del corredor Expo Esport, obert en la Ciutat de les Arts i les Ciències amb motiu de la Marató València, que va administrar 1.621 dosi en dos dies.

Este divendres, 3 de desembre, es van administrar un total de 2.908 dosis: 1.056 en Expo Esport (València); 297 en el centre comercial Plaza Mar 2 d’Alacant; 695 en el centre comercial L’Aljub d’Elx, i 860 en La Salera de Castelló de la Plana. El dissabte es van sumar 2.533 dosis més: 565 en Expo Esport; 882 en el punt habilitat en la plaça Manises de València; 966 a l’Hospital de Dénia, i 120 en el centre comercial de Benidorm-Finestrat. Entre divendres i dissabte sumen 5.441 dosis.

Aquest diumenge es manté actiu el punt per a vacunar sense cita obert ahir dissabte en la plaça de Manises de València. L’operatiu es mantindrà fins al dimecres 8 de desembre, cada dia en horari de 10 hores a 20 hores.

També hi haurà un punt de vacunació sense cita en el centre comercial Zenia Boulevard, en Orihuela Costa, el dimarts 7 de 10 hores a 20 hores.

A Alacant, en el Centre Comercial Plaza Mar 2, es tornarà a vacunar el divendres 10 de desembre, de 15 hores a 20 hores. Igualment, a Castelló de la Plana, on es vacunarà sense cita el divendres de 16 hores a 21 hores en el centre comercial La Salera.

El dissabte 11 de desembre, a més, obrirà de nou el punt de vacunació en el Centre Comercial Benidorm Finestrat de 16 a 20.30 hores.

Últimes notícies

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.