‘Quatre mascaretes FFP2 per a 7 dies de treball’, reclamació de la Policia Local de Castelló

 

Mentre cada dia milers de treballadors es troben amb l’obligatorietat sanitària de portar una màscara als seus llocs de treball i moltes empreses no la faciliten apel·lant a múltiples circumstàncies o escletxes legals o laborals, agents de la Policia Local de Castelló reclamen també que s’augmente este equipament de què se’ls dota però que consideren insuficient.

Per això, la Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha reclamat a l’Ajuntament de Castelló que dote a cada agent de la Policia Local d’almenys una màscara del tipus FFP2 per cada jornada de treball per afrontar l’increment que experimenta el nombre de contagis de coronavirus a la capital de La Plana.

“Malgrat que a finals de la setmana passada la incidència acumulada ja fregava els 1.600 casos per cada 100.000 habitants, en estos moments per cada torn de treball de 7 dies els agents únicament reben per part de la Prefectura un paquet amb quatre mascaretes FFP2 i diverses quirúrgiques, cosa que ens sembla totalment insuficient, ateses les circumstàncies”, han expressat des de CSIF.

En este sentit, des de la central sindical han reclamat que “tenint en compte l’elevada capacitat de propagació i contagi que caracteritza la variant Òmicron i que durant la feina policial s’interacciona amb múltiples persones en una àmplia diversitat d’escenaris, demanem que com a mínim es lliure a cada agent una màscara del tipus FFP2 per cada torn de treball, ja que, segons les mateixes directrius de les autoritats sanitàries, les màscares quirúrgiques no protegeixen prou contra esta nova variant del virus”.

«A causa de la pròpia idiosincràsia del treball policial i de l’elevada exposició que presenten els agents davant de possibles contagis, des de CSIF reclamem que s’incrementen les mesures i es millore l’equipament que se’ls proporciona per garantir la seua seguretat», han indicat des de CSIF, que han sol·licitat que “a més de dotar almenys una mascareta d’este tipus per agent i torn de treball, es lliure també un equip de protecció EPI complet a cada patrulla perquè els agents puguen realitzar la seua feina amb prou garanties si algun moment han d’interactuar amb persones que siguen, efectivament, casos confirmats de Covid”.

Últimes notícies

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.

El ple de la Diputació tomba la crítica del PSPV i reivindica la seua gestió de la DANA

El ple extraordinari de la Diputació de València ha rebutjat una moció del PSPV que qüestionava la gestió de la DANA d’octubre de 2024, mentres el govern provincial ha defensat l’atenció als municipis afectats i les inversions en aigua i carreteres. El debat ha estat marcat per l’abandonament de la sala per part dels socialistes i per les peticions de dimissió del president, Vicent Mompó, per part de Compromís.

El Teatre Principal de València busca futur amb cooperació institucional i 60 milions sobre la taula

El Teatre Principal de València, tancat des del 22 de setembre per riscos estructurals, s’està planificant amb una inversió estimada de més de 60 milions i amb cooperació entre Generalitat, Diputació i Ajuntament. Mentrestant, la programació teatral s’ha traslladat al Teatre Martín i Soler, on la consellera Carmen Ortí assegura que la seguretat està garantida.

Condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment la seua neboda menor a Alacant

L’Audiència d’Alacant ha imposat dos anys de presó i una multa de 12 mesos a un home que va agredir sexualment la seua neboda quan tenia entre 8 i 9 anys i li va mostrar pornografia. La pena de presó queda suspesa durant quatre anys, amb ordre d’allunyament i indemnització de 6.000 euros per danys morals.