327.129 persones han rebutjat la vacuna contra la Covid a Espanya

 

 

El Butlletí Oficial de les Corts Generals ha publicat la resposta escrita de Govern a una pregunta formulada pel Grup Vox al Congrés per conéixer quantes persones han rebutjat fins ara la vacunació contra el Covid-19.

Segons les dades del Govern, fins a l’1 de setembre 327.129 vacunacions haurien estat rebutjades pels pacients. El Govern ha explicat que el registre de vacunació RegVacu «no fa distinció entre les persones que han rebutjat la vacunació en el moment de ser citats i els que ho han fet havent acudit a la cita».

A més, des del Govern afirma que «el desglossament per dosi i marques no pot proporcionar-se, ja que esta informació no és obligatòria i, per tant, no ve informada per les autoritats competents de les comunitats autònomes».

A Espanya, el debat sobre l’obligatorietat de la vacunació està obert i es requereix al Govern perquè es pronuncie sobre esta qüestió.

La qüestió se centra en una cosa que ja es fa en altres països i reclamen algunes comunitats autònomes: que la vacuna siga obligatòria al menys als treballadors dels centres sociosanitaris, que estan en contacte amb persones vulnerables.

La veritat és que ara per ara el debat està en la societat i mentre es pren una decisió definitiva, els conflictes que poden sorgir, de moment, hauran de ser els jutges els que resolguen des de conflictes laborals ocasionats per la vacuna fins si és legal demanar un certificat Covid per entrar a un establiment.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU