10.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

327.129 persones han rebutjat la vacuna contra la Covid a Espanya

 

 

El Butlletí Oficial de les Corts Generals ha publicat la resposta escrita de Govern a una pregunta formulada pel Grup Vox al Congrés per conéixer quantes persones han rebutjat fins ara la vacunació contra el Covid-19.

Segons les dades del Govern, fins a l’1 de setembre 327.129 vacunacions haurien estat rebutjades pels pacients. El Govern ha explicat que el registre de vacunació RegVacu “no fa distinció entre les persones que han rebutjat la vacunació en el moment de ser citats i els que ho han fet havent acudit a la cita”.

A més, des del Govern afirma que “el desglossament per dosi i marques no pot proporcionar-se, ja que esta informació no és obligatòria i, per tant, no ve informada per les autoritats competents de les comunitats autònomes”.

A Espanya, el debat sobre l’obligatorietat de la vacunació està obert i es requereix al Govern perquè es pronuncie sobre esta qüestió.

La qüestió se centra en una cosa que ja es fa en altres països i reclamen algunes comunitats autònomes: que la vacuna siga obligatòria al menys als treballadors dels centres sociosanitaris, que estan en contacte amb persones vulnerables.

La veritat és que ara per ara el debat està en la societat i mentre es pren una decisió definitiva, els conflictes que poden sorgir, de moment, hauran de ser els jutges els que resolguen des de conflictes laborals ocasionats per la vacuna fins si és legal demanar un certificat Covid per entrar a un establiment.

Últimes notícies

La Generalitat declara dotze Municipis Turístics en la Comunitat Valenciana en 2025

La Generalitat ha tramitat dotze reconeixements de Municipi Turístic en 2025 en la Comunitat Valenciana. La distinció facilita finançament addicional i reflectix millores en destins.

Sanitat administra un 14% més de dosi de la vacuna de la grip en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha administrat un 14% més de dosi de la vacuna de la grip que en la campanya anterior: 1.153.296 enfront d'1.012.609. L'augment es replica en totes les províncies i es reforça amb mesures d'impuls i vacunació enfront de la COVID-19.

La Policia Nacional ha detingut a Sagunt a una dona per robar a un ancià després de fer-se passar per cuidadora

Una dona ha sigut arrestada a Sagunt per entrar en la vivenda d'un home d'avançada edat fent-se passar per cuidadora i actuar amb altres dos còmplices. Després d'oblidar la seua motxilla, va intentar recuperar-la inventant-se un intent d'agressió sexual, segons la investigació policial.

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.