327.129 persones han rebutjat la vacuna contra la Covid a Espanya

 

 

El Butlletí Oficial de les Corts Generals ha publicat la resposta escrita de Govern a una pregunta formulada pel Grup Vox al Congrés per conéixer quantes persones han rebutjat fins ara la vacunació contra el Covid-19.

Segons les dades del Govern, fins a l’1 de setembre 327.129 vacunacions haurien estat rebutjades pels pacients. El Govern ha explicat que el registre de vacunació RegVacu «no fa distinció entre les persones que han rebutjat la vacunació en el moment de ser citats i els que ho han fet havent acudit a la cita».

A més, des del Govern afirma que «el desglossament per dosi i marques no pot proporcionar-se, ja que esta informació no és obligatòria i, per tant, no ve informada per les autoritats competents de les comunitats autònomes».

A Espanya, el debat sobre l’obligatorietat de la vacunació està obert i es requereix al Govern perquè es pronuncie sobre esta qüestió.

La qüestió se centra en una cosa que ja es fa en altres països i reclamen algunes comunitats autònomes: que la vacuna siga obligatòria al menys als treballadors dels centres sociosanitaris, que estan en contacte amb persones vulnerables.

La veritat és que ara per ara el debat està en la societat i mentre es pren una decisió definitiva, els conflictes que poden sorgir, de moment, hauran de ser els jutges els que resolguen des de conflictes laborals ocasionats per la vacuna fins si és legal demanar un certificat Covid per entrar a un establiment.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.