327.129 persones han rebutjat la vacuna contra la Covid a Espanya

 

 

El Butlletí Oficial de les Corts Generals ha publicat la resposta escrita de Govern a una pregunta formulada pel Grup Vox al Congrés per conéixer quantes persones han rebutjat fins ara la vacunació contra el Covid-19.

Segons les dades del Govern, fins a l’1 de setembre 327.129 vacunacions haurien estat rebutjades pels pacients. El Govern ha explicat que el registre de vacunació RegVacu «no fa distinció entre les persones que han rebutjat la vacunació en el moment de ser citats i els que ho han fet havent acudit a la cita».

A més, des del Govern afirma que «el desglossament per dosi i marques no pot proporcionar-se, ja que esta informació no és obligatòria i, per tant, no ve informada per les autoritats competents de les comunitats autònomes».

A Espanya, el debat sobre l’obligatorietat de la vacunació està obert i es requereix al Govern perquè es pronuncie sobre esta qüestió.

La qüestió se centra en una cosa que ja es fa en altres països i reclamen algunes comunitats autònomes: que la vacuna siga obligatòria al menys als treballadors dels centres sociosanitaris, que estan en contacte amb persones vulnerables.

La veritat és que ara per ara el debat està en la societat i mentre es pren una decisió definitiva, els conflictes que poden sorgir, de moment, hauran de ser els jutges els que resolguen des de conflictes laborals ocasionats per la vacuna fins si és legal demanar un certificat Covid per entrar a un establiment.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.