16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

327.129 persones han rebutjat la vacuna contra la Covid a Espanya

 

 

El Butlletí Oficial de les Corts Generals ha publicat la resposta escrita de Govern a una pregunta formulada pel Grup Vox al Congrés per conéixer quantes persones han rebutjat fins ara la vacunació contra el Covid-19.

Segons les dades del Govern, fins a l’1 de setembre 327.129 vacunacions haurien estat rebutjades pels pacients. El Govern ha explicat que el registre de vacunació RegVacu “no fa distinció entre les persones que han rebutjat la vacunació en el moment de ser citats i els que ho han fet havent acudit a la cita”.

A més, des del Govern afirma que “el desglossament per dosi i marques no pot proporcionar-se, ja que esta informació no és obligatòria i, per tant, no ve informada per les autoritats competents de les comunitats autònomes”.

A Espanya, el debat sobre l’obligatorietat de la vacunació està obert i es requereix al Govern perquè es pronuncie sobre esta qüestió.

La qüestió se centra en una cosa que ja es fa en altres països i reclamen algunes comunitats autònomes: que la vacuna siga obligatòria al menys als treballadors dels centres sociosanitaris, que estan en contacte amb persones vulnerables.

La veritat és que ara per ara el debat està en la societat i mentre es pren una decisió definitiva, els conflictes que poden sorgir, de moment, hauran de ser els jutges els que resolguen des de conflictes laborals ocasionats per la vacuna fins si és legal demanar un certificat Covid per entrar a un establiment.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.